Vânzările Dacia Sandero au scăzut luna trecută, pe un segment care a înregistrat totuși o ușoară creștere pe piața auto. Motivul constă în faptul că modelul mărcii românești a fost surclasat, pentru prima dată în acest an, de un competitor direct pe segmentul B, potrivit datelor portalului Profit.ro.
În luna martie, Dacia Sandero și-a pierdut statutul de cel mai comercializat autoturism de pe piața auto europeană. Diminuarea vânzărilor cu 6%, față de anul precedent, au făcut ca modelul Sandero să treacă pe locul doi în topul celor mai vândute mașini de pe „Bătrânul Continent”. Ceea ce în cifre se traduce printr-un volum de 23.291 de unități vândute.
Dacia Sandero, depășită de un rival neașteptat
Prima treaptă în topul european al vânzărilor pe segmentul hatchback-urilor de clasă B i-a revenit modelului Peugeot 208. Vânzările constructorului francez au crescut vertiginos, după ce fusese surclasat în ultimele luni de Renault Clio și alte modele din același segment.
Cu 24.235 de unități de vândute, modelul Peugeot 208 a înregistrat o creștere de 6,46% în materie de vânzări, ceea ce i-a asigurat constructorului francez statul temporat de lider pe segmentul menționat. De asemenea, francezii au și o versiune electrică a hatchbackului 208.
Topul celor trei mai bine vândute turisme de clasă B din segmentulhatchbackurilor este completat de Nissan Qashqai. O prezență cel puțin surprinzătoare, dat fiind faptul că marca niponă a lipsit o bună bucată de vreme din clasamentul celor mai bine vândute mașini pe piața europeană.

Vânzările Dacia Sandero au scăzut cu șase procente
SUV-ul Nissan a vândut puține peste 22.000 de unități, mai puțin cu 5,21%. Următoarele locuri în clasament au fost ocupate de un concern partener Dacia, respectiv Renault Clio și de două modele produse de grupul Volkswagen, T-Roc și faimosul Golf. Nemții au pierdut la capitolul vânzări aproximativ 18 procente.
Totuși, germanii compensează prin faptul că au în topul celor mai bine vândute mașini europene și modelul Tiguan. Urmează apoi Opel Corsa și Ford Puma, care revine în Top 10 cu 18.686 de unități vândute. În privința vânzărilor constructorului autohton, Dacia a pierdut și la capitolul SUV-uri.

Legendarul Golf pierde 14% din vânzări
Cu un volum de 16.264 de unități comercializate, Duster a picat până pe locul 16, dar de remarcat este faptul că vânzările SUV-ului românesc au crescut cu 14 procente, dacă ne raportăm la cifrele anului precedent. Nici modelul Jogger nu stă mai bine, pe acest segment Dacia a înregistrat o scădere de 5%, unitățile vândute în luna martie au fost de 7.200.
Cu toate acestea, la finalul semestrului, Dacia Sandero, cu un volum de 66,596 de unități comercializate, rămâne cel mai vândut turism din Europa. Raportat la aceeași perioadă, principalul competitor, Peugeot 208 se poziționează pe locul secund. Cu 53.702 de unități vândute, constructorul francez a surclasat legendarul Golf, a căror vânzări au înregistrat un declin de peste 14 procente, potrivit portalului Profit.