Dacia a dezvăluit marți mașina pe care Sébastien Loeb o va conduce în următoarele trei ediții ale Raliului de la Dakar. Producătorul român a colaborat cu Prodrive pentru a dezvolta un prototip, Sandrider, bazat pe modelul Hunter. Prima cursă va avea loc în Maroc, în octombrie 2024.
După Peugeot și Prodrive-BRX (Bahrain Raid Xtreme), Sébastien Loeb va continua să caute prima sa victorie la Dakar cu constructorul român Dacia, care tocmai a prezentat la Aubervilliers, în apropiere de Paris, prototipul pe care i-l va încredința alsacianului. Alături de Loeb, mașina va mai fi pilotată de spanioloaica Cristina Gutierrez și de Nasser al-Attiyah.
Raliul Dakar nu este doar o competiție de viteză, ci și o aventură epică care explorează unele dintre cele mai sălbatice și frumoase regiuni ale lumii. De-a lungul decadelor, a devenit un eveniment iconic în lumea motorsportului, atrăgând participanți din diverse colțuri ale globului și captivând imaginația a milioane de fani. Este o demonstrație a spiritului de aventură, curajului și rezilienței umane în fața provocărilor naturii și a competiției intense.
Sandrider: o investiție serioasă din partea mărcii Dacia
Dacia a dezvoltat Sandrider în colaborare cu Prodrive, bazându-se pe experiența acumulată cu Hunter în ultimii patru ani. „Este un proiect profesionist, cu o investiție serioasă din partea mărcii Dacia”, a comentat Loeb pentru L’Équipe. „În opinia mea, folosindu-mă de experiența pe care am câștigat-o cu Hunter într-un proiect complet nou a fost cea mai bună alegere posibilă pentru a-mi maximiza șansele de a câștiga Dakar”, a continuat el.
Constructorul român de la Mioveni a publicat acum primele fotografii și informații oficiale despre prototipul Sandrider. Modelul are la bază conceptul Manifesto, prezentat în premieră în 2022, și urmează să fie omologat în categoria Ultimate T1+. Dacia Sandrider are o lungime de 4.140 milimetri, o lățime de 2.290 milimetri și o înălțime de 1.810 mm, iar ampatamentul măsoară 3.000 de milimetri. Caroseria prototipului este realizată din fibră de carbon.
Din punct de vedere tehnic, Dacia Sandrider este echipat cu o unitate de motorizare V6 cu capacitate de 3.0 litri, capabilă să dezvolte 359 de cai putere și un cuplu maxim de 539 Nm. Prototipul beneficiază de aportul unui sistem de tracțiune integrală, în timp ce cutia de viteze este una secvențială, cu șase rapoarte. Sandrider are o unitate care poate fi alimentată cu combustibil sintetic.
Aveam punctele noastre slabe și le știam de câțiva ani”, a continuat cel care a fost de nouă ori campion mondial WRC. „Ne-a lipsit robustețea în ceea ce privește suspensia și am avut multe pene, dar victoria nu a fost niciodată departe. Cu această nouă mașină, ne optimizăm punctele forte. Sunt încrezător!”, a mai spus pilotul plin de entuziasm.

Loeb: Prioritatea numărul 1 este acum prototipul Sandrider
Directorul tehnic Philip Dunabin a subliniat că acesta este un concept nou. „Nu este doar un Hunter modernizat. Toate sistemele sunt fie complet noi, fie complet actualizate. Avem un șasiu tubular mai ușor și mai lat, cu mai mult spațiu în cockpit și o mai bună distribuție a greutății. Motorul este nou, un V6 twin-turbo de 3 litri. Am lucrat la fiabilitatea transmisiei, punțile sunt mai puternice, iar cutia de viteze a fost revizuită. Am lucrat, de asemenea, la aerodinamică și la vizibilitatea pentru șoferi”, a adăugat Dunabin.
Pentru Sébastien Loeb, prioritatea numărul 1 este acum să lucreze „la dezvoltarea mașinii”, astfel încât totul să fie pregătit pentru Raliul Marocului de la sfârșitul sezonului, în luna octombrie. „Și, mai ales, să fim pregătiți pentru Raliul Dakar de anul viitor. Nu am niciun alt proiect în paralel, mă concentrez pe acest proiect. Mai sunt multe teste de făcut și asta este prioritatea mea. După primele teste în Anglia, în aprilie, echipa se va îndrepta spre Maroc pentru un program major de teste începând cu luna iunie”, a mai spus Loeb.
Citește și: Dacia lansează Sandero City. Mașina are un preț de pornire de sub 9.000 de euro, prin Programul Rabla