Deși ne mai despart doi ani de debutul noului model Dacia Bigster, în presa de specialitate din Franța au apărut noi informații referitoare la cel mai mare SUV din gama producătorului de la Mioveni.
Astfel, potrivit publicației L’argus, Bigster va beneficia de motorizări termice și electrificate. De asemenea, prețul de pornire se va situa în jurul sumei de 22.000 de euro.
Noul Bigster va fi produs la uzina Dacia de la Mioveni
În urmă cu doi ani, cei de la Dacia prezentau conceptul denumit Bigster, despre care spuneau că prefigurează un viitor SUV de mari dimensiuni. Știm deja că versiunea de serie va fi lansată pe piață în 2025, la circa un an după debutul celei de-a treia generații Duster.
De atunci, au apărut numeroase informații referitoare la viitorul SUV românesc, unele oficiale, altele sub formă de supoziții. Acum, însă, jurnaliștii francezi de la publicația L’argus susțin că ar fi aflat noi detalii tehnice.
Aceștia anunță că viitorul SUV va primi atât motorizări termice, cât și unități electrificate. Astfel, în momentul lansării, SUV-ul autohton va fi disponibil cu un motor pe benzină de 1,2 litri și 120 CP, care va fi cea mai accesibilă versiune.
Din gamă va mai face parte o altă unitate de 1,2 litri, care va oferi, însă, 140 CP. Aceasta va fi dotată cu tehnologie mild-hybrid și, potrivit L’argus, va putea fi alimentată cu benzină sau cu GPL. În plus, această variantă de Bigster va fi asociată unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și unei transmisii 4×4 electrificată, bazată pe un diferențial e-AWD.
Bigster va fi primul model Dacia cu motorizare plug-in hybrid
Marea noutate o va reprezenta un sistem full hybrid (HEV). Acesta va fi alcătuit dintr-un motor termic de 1,8 litri în ciclu Atkinson și unul electric. Jurnaliștii din Hexagon spun că nu ar fi exclus să existe chiar și o versiune echipată cu două motoare electrice.
Același propulsor va face parte și dintr-o unitate plug-in hybrid (PHEV). Deocamdată, L’argus nu a aflat puterea acesteia, dar spune că va fi mai puternică decât cea de 1,6 litri existentă pe Jogger hibrid. Pe monovolumul compact, acesta generează 140 de „cai”. Publicația franceză mai scrie că Bigster și hibridul de 1,8 litri vor fi produse la Mioveni.
Din punct de vedere vizual, viitorul SUV va fi, în esență, un Duster mai mare, cele două modelele urmând să împartă multe dintre detaliile estetice. De asemenea, Bigster va avea o lungime de 4,60 metri, ceea ce îl va încadra perfect în segmentul SUV-urilor de clasă compactă. Singura diferență va fi la interior și va consta în cel de-al treilea rând de scaune.
Francezii estimează chiar și prețul de bază pe care îl va avea viitorul Dacia Bigster. Acesta va fi de aproximativ 22.000 de euro, adică cu vreo 3.000 de euro mai mult decât noua iterație Duster.