Potrivit cifrelor oficiale publicate în această dimineață de reprezentanții mărcii, Dacia a vândut în primele nouă luni ale anului curent 493.511 de mașini, cu 16,7% mai mult comparativ cu perioada similară din 2022.
Același raport arată că marca autohtonă a vândut în trimestrul al treilea al anului 148.124 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere cu 2,4% față de perioada ianuarie-septembrie 2022, potrivit comunicatului oficial Dacia.
Câte mașini a vândut Dacia de la începutul anului?
Principalele patru modele din gama Dacia au înregistrat o creștere în primele nouă luni din 2023. Cel mai bine vândut model de la Mioveni a fost Sandero, cu 199.516 de exemplare, ceea ce înseamnă o creștere de 18,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Acest model se menține pe primul loc în topul celor mai vândute automobile către persoanele fizice din Europa.
În ceea ce privește SUV-ul Duster, acesta s-a vândut în 154.460 de unități, cu 4,1% mai mult decât în intervalul similar de anul trecut. Conform cifrelor Dacia, Duster-ul rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice la nivel european.
Modelul complet electric Spring a fost vândut în 44.262 de exemplare, cu 40,6% mai mult față de același interval din 2022, ceea ce reprezintă cea mai mare creștere a unui model românesc. În plus, Spring-ul se menține în top 3 al celor mai vândute modele cu emisii zero pe segmentul de retail din Europa.
Dacia Jogger, cel mai nou model de la Mioveni, a fost comercializat în 70.932 de exemplare în perioada analizată. În acest caz vorbim despre o creștere de 76,1% față de perioada similară din 2022. Oficialii constructorului susțin că Jogger ocupă primul loc în clasamentul celor mai vândute modele de segment C către clienții particulari (excluzând SUV-urile).
Vânzările Dacia pe piața vehiculelor pentru persoane în Europa au crescut în primele nouă luni ale anului cu 19,6%, un procent peste creșterea medie a pieței (16,9%). În aceste condiții, cota de piață pe segmentul vehiculelor private a ajuns în primele nouă luni ale lui 2023 la 4,4%. Pe piața de clienți privați Dacia și-a consolidat locul 2 în top 3-ul european, având o cotă de piață de 8,4%, cu 0,8% mai mult față de 2022.
Ce spun oficialii de la Dacia?
Referitor la cifrele de vânzări în creștere înregistrate de Dacia, Xavier Martinet, director global de marketing, vânzări și operațiuni al mărcii a declarat:
„Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând o creștere de 16,7% în primele nouă luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Suntem mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia”.
Ce cifre a înregistrat Dacia în România și în Franța, principalele sale piețe?
Potrivit datelor publicate de Dacia, în primele nouă luni ale anului curent, marca autohtonă a vândut pe piața din România 36.069 de unități (vehicule private și utilitare), în creștere cu 29,2 %. Cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor private a crescut cu 3% față de perioada similară din 2022.
Referitor la vânzările pe segmentul de retail (persoane fizice), cota de piață a Dacia a ajuns la 40,1%, cu 4,6% mai mult decât de primele nouă luni din 2022. În topul celor mai vândute cinci modele pe piața locală regăsim doar modelele de la Mioveni. De asemenea, în Top 5 al pieței de vânzări cu amănuntul, apar patru modele Dacia.
Pe piața din Franța, cea mai mare pentru marca românească, constructorul român a comercializat 118.495 de mașini în perioada analizată. Vorbim aici despre o majorare cu 23,2% față de intervalul similar din 2022. Cota de piață pe piața autoturismelor a ajuns la 9,1%, cu 0,5% mai mult decât în primele nouă luni ale anului trecut. Astfel, marca piteșteană se situează pe locul 3 în topul celor mai vândute mărci pe piața vehiculelor private.
Pe piața de retail (vânzări către clienții persoane fizice), Dacia rămâne cea mai vândută marcă pe piața franceză. Sandero este cel mai vândut model către clienții particulari și ocupă locul 3 per total, Spring-ul electric ocupă poziția secundă pe segmentul vehiculelor cu emisii zero (retail și per ansamblu), Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail, iar Jogger este cel mai vândut model de segment C către persoanele fizice.
Cum s-a descurcat Dacia pe alte piețe europene?
Potrivit sursei citată, în Italia au fost comercializate în primele nouă luni ale anului în curs 66.160 de mașini cu sigla Dacia, cu 29,3% în plus față de perioada similară din 2022. Astfel, cota de piață a mărcii a crescut cu 0,3 puncte procentuale, ceea ce face ca Dacia să-și mențină prima poziție pe segmentul de retail, cu o cotă de 9,3%, dar și cu două modele în Top 3: Sandero (locul 2) și Duster (locul 3).
Pe piața din Germania, Dacia a vândut în perioada ianuarie-septembrie 51.703 de automobile, o creștere de 25,2% față de aceeași perioadă din 2022. Cota de piață a mărcii pe segmentul vehiculelor private a crescut cu 0,2%. Totodată, Dacia ocupă locul 4 pe segmentul de retail, fiind prezentă cu trei modele în Top 15. Sandero este al treilea cel mai vândut model în această țară către clienți persoane fizice, iar Duster încheie podiumul pe segmentul SUV-urilor pe același canal de vânzări.
Și în Spania, Dacia a fost pe plus, vânzările crescând cu 2%, până la 34.624 de unități în primele nouă luni din 2023. Cota de piață a mărcii românești s-a majorat cu 0,2%, în timp ce pe, segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4. Modelul Sandero este cel mai vândut automobil atât per total, cât și pe segmentul de retail.