Pro TV a anunţat că a folosit Inteligenţa Artificială pentru noua campanie de primăvară, care ilustrează informaţii din producţiile televiziunii. De data aceasta, s-a folosit Inteligenţa Artificială pentru toate ID-urile de post ale producţiilor din grila de primăvară, după cum transmite postul de televiziune.
„AI-ul, dincolo de abordările emoţionale, se dovedeşte clar o unealtă extraordinară în multe domenii, de la medicină la media. Am vrut să punem la treabă această unealtă şi să explorăm noi direcţii în care să implicăm creativitatea. Rezultatele au fost foarte interesante şi ne-au făcut să înţelegem poate şi mai mult cât de importantă şi deloc replicabilă e creativitatea umană”, declară Vasile Alboiu, Creative Director Pro TV.
Pro TV: „Inteligenţa Artificială deja ocupă un loc din ce în ce mai important în viaţa noastră”
„Sigur că toate încercările au fost făcute mai rapid cu AI-ul decât lucrând manual, însă asta ne-a permis să gândim mai bine, să avem mult mai clar ceea ce ne dorim şi să putem articula într-un mod general valabil rezultatul. Acum avem mult mai mult timp să „rafinăm” execuţiile, însă, factorul uman, inspiraţia, au rămas în continuare şi fac, cu adevărat, diferenţa.
Ca în orice misiune de pionierat, erorile sunt inerente, dar fac parte din procesul de invăţare. Inteligenţa Artificială deja ocupă un loc din ce în ce mai important în viaţa noastră… şi nu e decât începutul”, a mai adăugat Vasile Alboiu.
La modul general vorbind, în ceea ce privește evoluția AI îm mass media, în 2024, va fi lansată o nouă rețea globală de știri, Channel 1, care renunță complet la prezentatori umani în favoarea inteligenței artificiale (IA).
Pro TV, dar și alții
Chanel 1 va colecta reportaje de la „surse de încredere” din întreaga lume, transformându-le în știri complet narate, găzduite și editate. Conținutul va fi prezentat sub forma unui post de televiziune personal, organizat în funcție de preferințele utilizatorilor și însoțit de filmări și imagini de la evenimentele respective. Dincolo de personajele în sine, canalul TV Channel 1 „este posibil chiar să se creeze imagini de la evenimente în care camerele de luat vederi nu au putut surprinde acțiunea. Este același mod în care o schiță din sala de judecată nu este o reprezentare literală a evenimentelor reale, dar poate totuși să ofere informații importante sau nuanțe unui reportaj de știri”.
Pe lângă crearea de secvențe video și imagini care să însoțească reportajele, IA poate fi folosită pentru a traduce rapoartele martorilor oculari în orice limbă, cu mișcările corespunzătoare ale buzelor și cu păstrarea caracterului vocal al vorbitorului original. IA-ul poate adăuga, de asemenea, propria analiză. Programul TV, susținut de IA, va fi capabil să extragă contextul relevant din știrile de la bursă și din alte fluxuri de date în direct. Într-un videoclip de 21 de minute, Channel 1 se prezintă și oferă un exemplu de reportaj de știri, completat cu muzică de fundal, suprapuneri și imagini de știri adecvate. Channel 1 va începe cu programe de știri zilnice, „pentru țări și limbi din întreaga lume”, dar își va atinge potențialul maxim odată ce va începe să facă prezentări personalizate prin intermediul unei aplicații pentru smartphone.
Va aduce povești adaptate gusturilor tale personale, preluate de la giganți ai știrilor precum Reuters și Associated Press, și reambalate cu informații de ultimă oră, în funcție de momentul exact în care alegi să le urmărești.
Citiți și:
Parlamentul European a adoptat legea privind libertatea media. Intervenția editorială, interzisă