Sunt cozi la pescării, înainte de Florii, ziua în care este dezlegare în Postul Paștelui pentru acest produs. Protecția Consumatorilor avertizează cum alegi corect peștele și produsele din pește.
În Duminica Floriilor, sărbătoarea care simbolizează intrarea Domnului Hristos în Ierusalim, este dezlegare la pește pentru creștinii ortodocși care țin Postul Paștelui. Cu o zi înainte de Florii, pescăriile sunt asaltate de cumpărători, în fața cărora oamenii au făcut cozi. Imaginile Oficiul de stiri sunt reprezentative. Totuși, Protecția Consumatorilor vă avertizează cum să alegeți corect peștele și produsele din pește.
Coadă la pescării, înainte de Florii
Este coadă la pescării înainte de Florii. În acest context, Protecția Consumatorilor te avertizează: Cum alegi corect peștele și produsele din pește? Și, atenție la Alertele de Produse Neconforme!
Duminica Floriilor este una dintre cele mai importante zile din Postul Paștelui, oferind credincioșilor posibilitatea de a consuma pește. Conform tradiției, mesele din Ziua de Florii vor conține preparate pe bază de pește, însă această perioadă este și una în care riscurile asociate cumpărăturilor de produse alimentare cresc, mai ales în contextul unei cereri ridicate, transmite InfoCons.

Recomandări privind achiziția de pește și produse din pește
De la semnele prospețimii, până la importanța etichetării corecte și evitarea produselor vândute în condiții improprii, consumatorii trebuie să țină cont de anumite recomandări ale specialiștilor.
InfoCons Protectia Consumatorului informează ce trebuie să aveți în vedere atunci când achiziționați pește sau produse din pește. Produsele preparate pot fi verificate cu Aplicația InfoCons.
Verificați aspectul peștelui
Înainte de achiziționare, analizați cu atenție aspectul peștelui pentru a vă asigura de prospețimea acestuia. Semnele de neconformitate includ suprafețe lipicioase sau deshidratate, pete de mucegai, miros și gust modificate ;
Semnele de vitalitate pentru produsele pescărești vii
Dacă intenționați să cumpărați pește sau produse pescărești care trebuie comercializate vii (de exemplu: crap, șalău, păstrăv), asigurați-vă că prezintă semne evidente de viață. Evitați produsele care nu dau semne de vitalitate sau care se află într-o stare precară.
Nu cumpărați produse cu suspiciuni de prospețime
Dacă aveți îndoieli legate de gradul de prospețime al produsului, nu ezitați să renunțați la achiziție.
Temperatura de depozitare este esențială
Peștele și produsele din pește trebuie păstrate la o temperatură optimă, apropiată de punctul de topire al gheții, și acoperite cu gheață.
Asigurați-vă că produsele pe care le achiziționați sunt corect etichetate. Nu cumpărați produse preambalate care nu au etichetă.
Solicitați bonul fiscal
La achiziționarea peștelui și a produselor din pește, cereți întotdeauna bonul fiscal. Acesta poate fi esențial în cazul în care doriți să depuneți o sesizare.
Atenție la pește preparat
În cazul peștelui preparat (fileuri, rondele, trunchiuri etc.), acordați atenție următoarelor aspecte: culoarea, fermitatea, mirosul.
Produsele cu un aspect sau miros modificat nu trebuie cumpărate!
Icrele de pește
Icrele de pește neprelucrate trebuie să fie uniforme și să aibă o culoare specifică speciei din care provin.
Evitați peștele congelat cu probleme
Nu cumpărați pește congelat care are un strat gros de gheață sau o glazură de gheață netransparentă și cu un aspect murdar.
Verificați produsele afumate
Peștele afumat trebuie să aibă un aspect uniform, un gust și miros de afumat specific, precum și o culoare corespunzătoare.
Cozi la pescării, înainte de Florii. Aveți grijă ce cumpărați!
Cumpărați pește doar din locuri autorizate
Asigurați-vă că peștele și produsele din pește provin din locații autorizate. Vânzătorii neautorizați nu pot garanta condițiile optime de depozitare și transport.
Verificați data durabilității minimale
Nu achiziționați produse pescărești preambalate care nu au data durabilității minimale sau data limită de consum trecută ori modificată pe etichetă.