UPDATE. Coșmarul TAROM se încheie. Compania aeriană își reia zborurile, după zeci de curse anulate. Compania anunțā că a ajuns la o înțelegere cu piloții și că toate zborurile se vor desfășura normal. Potrivit surselor Antena 3 CNN, piloții au obținut o majorare de 1.500 de euro în etape și majorarea diurnei.
Coșmarul TAROM se încheie, după ce zeci de pasageri au fost lădați în aer
Compania TAROM a anunțat că a încheiat un acord cu personalul navigant pentru derularea operaţiunilor de zbor în regim normal, astfel încât marţi dimineaţa toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor, informează operatorul aerian naţionalCoșmarulTAROM se încheie. Compania aeriană își reia zborurile, după zeci de curse anulate / La ce acord s-a ajuns
“Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanţii personalului navigant, în urma situaţiei de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, şi anunţă încheierea unui acord pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal. În dimineaţa zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor”, se arată într-un comunicat al companiei.
“TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat”
În continuarea dialogului între Consiliul de Administraţie al companiei şi reprezentanţii personalului navigant TAROM, în cadrul întâlnirii de lucru comune s-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială invocate de personalul navigant. Măsurile agreate vor fi negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă cu membrii echipei.
“În urma situaţiei întâmpinate luni, 8 iulie, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, compania TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie.
Compania a oferit alternative pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări, iar echipa de asistenţă este în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile”, subliniază sursa citată.
ȘTIRE INIȚIALĂ. TAROM și-a lăsat, la propriu, pasagerii în aer! Marți au loc negocieri noi, între conducerea TAROM și reprezentanții piloților, în timp ce protestul nedeclarat pare să continue. În această dimineață, cursele din Iași, Suceava și Baia Mare nu au plecat spre București.
Ieri, peste 30 de zboruri au fost anulate cu puțin timp înainte de decolare, după ce piloții sau copiloții au anunțat că nu sunt apți de zbor. Pierderile totale ale companiei aeriene se ridică la 2,5 milioane de euro.
“Dacă o grevă în adevăratul sens al cuvântului este anunţată, oamenii nu mai vin în aeroport”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că decizia piloţilor de a se declara inapţi cu scurt timp înaintea zborului este o „împingere la maxim situaţiei”.
„Nu ştiu dacă e o îmbolnăvire în masă, în acest moment, sau e o grevă. Eu cred că această tactică adoptată, de a se declara cu 10 minute, un sfert de oră, jumătate de oră înainte de a începe zborul, inapţi de zbor a dus, de fapt, la ceea ce s-a întâmplat pe aeroport.
Dacă o grevă în adevăratul sens al cuvântului este anunţată, oamenii nu mai vin în aeroport, trec de filtre, îşi predau bagajele, aşteaptă la poarta de îmbarcare şi cu 10 minute înainte sunt anunţaţi că acea cursă e anulată.
Aici este această împingere la maxim a acestei situaţii. Am avut în urmă cu trei luni o grevă a personalului de bord la Lufthansa. A fost anunţată din timp, toată lumea a ştiut, toată Europa a ştiut, oamenii nu au mers şi şi-au reprogramat din timp toate aceste zboruri”, a spus Sorin Grindeanu luni seara la Antena 3, potrivit News.ro.

Reprezentanţii personalului de bord au cerut o majorare a salariilor cu 40%
Ministrul Transporturilor a precizat că la prima oră a dimineaţii a fost constituită o echipă care să negocieze cu cei de la TAROM.
“Am aflat de această situaţie, azi noapte la ora 1 şi jumătate. De dimineaţă am constituit rapid la minister o echipă care să încerce să negocieze. (…) Eu azi am încercat, alături de colegii din minister, să mediem acest dialog”, a mai spus Grindeanu care a subliniat că reprezentanţii personalului de bord au cerut o majorare a salariilor cu 40%.
Ministrul a explicat că „cel mai rău este pentru oamenii care vin în aeroport”, în condițiile în care peste 30 de zboruri au fost anulate.
„Înţeleg că ai revendicări, dar înţeleg să faci paşii corecţi şi în respect faţă de pasageri”, a mai spus ministrul.
El a precizat că TAROM va trebui să plătească despăgubirile călătorilor care nu au putut zbura în cursul zilei, deşi situaţia financiară a TAROM este precară.
„Mi-aş dori să existe înţelegere din partea tuturor. Această situaţia a apărut efectiv peste noapte, mi-aş dori să dispară la fel de repede”, a adăugat ministrul Transporturilor.
CITIȚI ȘI: