Compania aeriană Aer Lingus a declanșat o anchetă internă după ce un adolescent de 13 ani din Irlanda a fost lăsat nesupravegheat timp de 12 ore pe aeroportul din Barcelona. Incidentul s-a petrecut după ce lui Simon Sonin, care călătorea singur, personalul companiei i-a refuzat îmbarcarea pe motiv că avionul era plin.
Copil de 13 ani lăsat de personal în aeroportul din Barcelona
Simon Sonin, în vârstă de 13 ani, călătorea singur din Barcelona spre casă, în Irlanda, după ce participase la o tabără sportivă. Deși copilul avea toate documentele necesare și fusese însoțit până la controlul de securitate de un tutore, așa cum prevede legea, personalul Aer Lingus de la poarta de îmbarcare i-a refuzat accesul în avion, invocând faptul că aeronava și-a atins capacitatea maximă de pasageri.

Mama copilului: „O decizie idioată și complet evitabilă”
Mama băiatului, Ksenia Sonina, a declarat pentru Mirror, că fiul ei a fost lăsat nesupravegheat și a așteptat singur timp de aproape 12 ore pentru următorul zbor disponibil. Ksenia a însoțit băiatul până la controlul de securitate la plecarea din Dublin și a primit asigurări că Simon va fi bine îngrijit pe durata călătoriei.
„Întrebarea este: de ce au ales să scoată minorul neînsoțit din avion, dintre toate persoanele din acel avion?” a spus indignată Ksenia Sonina. Ea a criticat decizia drept „idioată” și „complet evitabilă”.
Băiatul a fost refuzat la îmbarcare după ce tutorele a plecat
La aterizarea în Barcelona, Simon a fost întâmpinat de un reprezentant al taberei sportive, care ulterior l-a dus înapoi la aeroport pentru zborul de întoarcere. Deși personalul de la ghișeu i-a asigurat că va fi îmbarcat, băiatul a fost refuzat în ultimul moment.
Răspunsul companiei aeriene
Compania Aer Lingus și-a cerut scuze familiei și a demarat o anchetă pentru a înțelege circumstanțele care au dus la acest incident.
„Întregul incident este investigat pentru a ne asigura că așa ceva nu se va mai repeta”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
În urma acestui incident, Aer Lingus a promis să revizuiască și să îmbunătățească procedurile pentru gestionarea călătoriilor minorilor neînsoțiți, pentru a preveni repetarea unor astfel de situații. Scuzele oficiale au fost oferite familiei, iar compania colaborează cu autoritățile aeroportuare pentru a clarifica toate detaliile incidentului.