Toţi cei 68 de km ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraş vor fi construiți și proiectați de compania turcă Maykol, care a câștigat și ultima licitație organizată de CNAIR, cea a tronsonului 2 Avrig-Mârşa şi Arpaşu de Jos, cu o ofertă de 1,54 de miliarde de lei.
„Acelaşi antreprenor turc, care a câştigat contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 1, 3 şi 4, a fost desemnat astăzi să construiască cei 19,92 km dintre Avrig-Mârşa şi Arpaşu de Jos. Constructorul are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor. Valoarea ofertată a contractului, finanţat din Programul Transport, este de 1,54 miliarde de lei (fără TVA). Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În prezent, sunt semnate contracte pentru proiectarea şi execuţia primilor 39,47 km ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraş: tronsonul 3 (17,61 km) Arpaşu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B); tronsonul 4 (21,86 Km): Sâmbăta de Sus (DJ 105B)- Municipiul Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN 1 (5,6 km).
În ceea ce priveşte contractul pentru proiectarea şi construcţia tronsonului 1, Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa, în lungime de 14,25 km, ministrul Transporturilor a arătat că acesta este în curs de semnare.
Pe tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş antreprenorul va construi inclusiv 21 poduri şi 4 viaducte. În acest moment avem contracte semnate pentru proiectarea şi construcţia tronsoanelor 3 şi 4, iar contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 1 este pe circuitul administrativ în vederea semnării.
Autostrada Sibiu – Făgăraş, cu o lungime de 68,04 km, are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European şi face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TENT- Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania).
Dacă nu vor fi contestații, Maykol va deveni al treilea mare constructor după UMB și WeBuild raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați. În topul constructorilor de Autostradă din România, UMB conduce detașat cu aproape 500 de kilometri contractați. WeBuild lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești (30 km) și are în proiectare 37 km pe lotul 3 Tigveni – Cornetu, deci în total 67 de kilometri de autostradă.