Concursul de Eleganţă Sinaia 2023. 42 de automobile şi motociclete de epocă – prezentate la Castelul Peleş

Concursul de Eleganţă Sinaia 2023 se va derula pe 24 iunie. 42 de automobile şi motociclete de epocă urmând a fi prezentate pe covorul roşu, în faţa Castelului Peleş.

Evenimentul aduce participanţi din România, dar şi un număr record de şapte participanţi din afara ţării. Pasionați veniți din Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Polonia şi Marea Britanie. Unii dintre au parcurs şi mai bine de 1.000 km pe roţi până la eveniment cu automobile foarte valoroase.

”În lumea concursurilor de eleganţă moderne, Concursul de Eleganţă Sinaia îşi propune să aducă în prim-plan nu doar automobile valoroase financiar, cât şi pasiunea şi poveştile pasionaţilor obişnuiţi. Un automobil devine valoros nu doar prin preţul de achiziţie. O face şi atunci când în spate există o poveste sau pasiunea de zeci de ani de restaurare a proprietarului (aşa cum a fost cazul de mai multe ori la Sinaia). De aceea, la Sinaia pot străluci în egală măsură automobile interbelice de lux sau automobile autohtone care ţin în viaţă istoria automobilului românesc”,a anunțat Retromobil Club România, principalul organizator al evenimentului.

Concursul de Eleganță Sinaia – principalele repere

Concursul de Eleganţă Sinaia este organizat cu sprijinul Primăriei Oraşului Sinaia şi a Muzeului Naţional Peleş într-un spaţiu încărcat de tradiţie. Castelul Peleş a găzduit două ediţii clasice ale Concursului de Eleganţă, în 1934 şi 1935. În plus, încă mai păstrează urmele garajelor regale. Relansat în 2011, Concursul de Eleganţă Sinaia a ajuns la a 10-a ediţie modernă. Și o face exact în anul în care Retromobil Club România aniversează 25 de ani de la înfiinţare.

Aniversări importante

Evenimentul are în prim-plan o serie de aniversări importante din partea a doi producători mondiali emblematici: Porsche şi BMW.

Aniversarea a 75 de ani de istorie Porsche este marcată de prezenţa unui automobil BMW 356 pre-A, adus din Germania de la Muzeul Porsche. Dar şi de o grupă specială în concurs dedicată acestui eveniment.

BMW aniversează 90 de ani de grilă dublă – unul dintre cele mai recognoscibile repere de design din lumea automobilului, cu o grupă dedicată. În timp ce o mică expoziţie marchează centenarul BMW Motorrad. În prim-plan va fi şi aniversarea a 100 de ani de la crearea cursei de 24 de ore de la Le Mans. Dar şi 175 de ani de la naşterea lui Giovanni Battista Pirelli, un pionier al industriei anvelopelor.

După ce, la ultima ediţie, evenimentul a oferit o perspectivă a viitorului cu echipa „Blue Streamline” de Formula Student ca invitată specială, ediţia din acest an are o altă prezenţă sportivă inedită. Este vorba despre MINI Electric Racing – primul MINI Electric de competiţie din istorie. Dar şi una dintre primele maşini de curse din lume construită pe baza unui automobil electric de serie, un proiect românesc pregătit de atelierul Engage Engineering.

Personalități importante

Concursul de Eleganţă Sinaia îşi demonstrează relevanţa şi prin prezenţa unor personalităţi importante din lumea automobilului. În acest an, juriul este alcătuit din şase invitaţi, cinci dintre aceştia venind din afara ţării. Poate cei mai cunoscuţi sunt Mario Theissen, fostul preşedinte BMW Motorsport în era participărilor BMW în Formula 1, cu colaborări cu echipele Willliams şi Sauber, dar şi Gautam Sen, vicepreşedinte FIVA, istoric auto şi reputat autor.

În a doua zi, Sinaia va găzdui, în premieră, cel mai important simpozion de restaurări de automobile, organizat sub patronajul FIVA. Evenimentul aduce opt invitaţi internaţionali care vor susţine prezentări despre marea provocare din lumea restaurării. Respectiv echilibrul fragil între conservare şi reconstrucţie, dintre patină şi funcţionalitate.

Printre invitaţi sunt nume precum Adolfo Orsi, istoric auto şi o prezenţă importantă la automobile de epocă de marcă precum Villa d’Este şi Pebble Beach. Cel care este reprezentantul familiei care a deţinut multă vreme marca Maserati şi a influenţat imaginea automobilelor sport din Italia. În plus, sosește și Sam Hancock din Marea Britanie, fost pilot de curse în anduranţă, cu o experienţă valoroasă la cursa 24h de la Le Mans, consultant de achiziţii de automobile de epocă şi privilegiat pilot cu automobile de legendă precum Ferarri 250 GTO. În fine, Laura Kukuk, inginer auto şi restaurator cu o experienţă deosebit de valoroasă, membru în juriu la Villa d’Este sau Pebble Beach.

author avatar
Redactia

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte stiri

POPULARE