Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Inteligențe. Valori. Profesie. 60 de elevi, din cadrul a patru licee, și-au descoperit competențele cu ajutorului proiectului “Hub-ul de Competențe”
60 de elevi și-au descoperit competențele

Inteligențe. Valori. Profesie. 60 de elevi, din cadrul a patru licee, și-au descoperit competențele cu ajutorului proiectului “Hub-ul de Competențe”

De Vlad Andreea Publicat 2023-10-31
Distribuie

60 de elevi de la patru licee din Sectorul 2 și-au descoperit competențele cu ajutorul atelierelor pe bază de board games, în cadrul proiectului „Hub-ul de competențe din Sectorul 2”, desfășurat de Școala de Valori, cu susținerea Primăriei Sectorului 2.

Contents
În urma activităților din proiect, 75% dintre participanți și-au conștientizat valorile care îi reprezintăCu ajutorul acestei activități educaționale, elevii au învățat să ia decizii asumate și să rezolve problemele cu care se confruntăExercițiul bazat pe imaginație i-a pus pe tineri în postura de a explora viitorul locurilor de muncă cu scopul de a înțelege că este nevoie să-și dezvolte competențeleȘi profesorii au beneficiat de ateliere, pentru a susține elevii în procesul de dezvoltare prin descoperirea competențelor de care au nevoieTinerii au expus beneficiile board game-urilor într-un mod uzual, dinamic și pe limbajul tinerilorȘcoala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli

În urma activităților din proiect, 75% dintre participanți și-au conștientizat valorile care îi reprezintă

În plus, și-au identificat inteligențele, și-au dezvoltat competențele și, acum, știu cum să-și aleagă o profesie în concordanță cu abilitățile și valorile reprezentative.

● 75% dintre participanți și-au conștientizat valorile
● Elevii au participat la 3 ateliere pe bază de board game
● 12 profesori au beneficiat de ateliere pentru dezvoltare personală

60 de elevi și-au descoperit competențele

Elevii participanți fac parte din următoarele unități școlare din Sectorul 2: Liceul Teoretic „C. A. Rosetti”, Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”.

Aceștia au participat la trei ateliere de dezvoltare personală pe bază de board game: „Play4MultipleIntelligences”, „Career Bus”, „Play4FutureJobs”, toate au urmărit dezvoltarea competențelor în acord cu declararea de către Comisia Europeană a anului 2023 – Anul European al Competențelor .

Atelierul „Play4MultipleIntelligences” i-a determinat pe participanți să-și identifice nivelul a 9 inteligențe, astfel au aflat care le este potențialul neexplorat și punctele forte.

Cu ajutorul acestei activități educaționale, elevii au învățat să ia decizii asumate și să rezolve problemele cu care se confruntă

În cadrul atelierului „Career Bus”, cu ajutorul board game-ului, tinerii și-au descoperit pasiunile, și-au dezvoltat abilitățile esențiale căutării oportunităților de carieră și au trecut prin diverse provocări pentru a înțelege legătura dintre talente, abilități și ocupații.

La final, au reușit să concluzioneze că aptitudinile sunt importante în alegerea carierei.
Prin intermediul atelierului „ Play4FutureJobs”, tinerii au avut ocazia să-și exploreze propriile interese școlare și profesionale.

Exercițiul bazat pe imaginație i-a pus pe tineri în postura de a explora viitorul locurilor de muncă cu scopul de a înțelege că este nevoie să-și dezvolte competențele

Matei este elev la Colegiul Național „Iulia Hașdeu” și a beneficiat de proiectul „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2”, pentru el experiența atelierelor bazate pe board game l-a ajutat să fie mai încrezător.

„În era digitală, pare totul înfricoșător, că vom rămâne fără joburi, dar avem atâtea lucruri despre care putem să învățăm, sunt mai încrezător pentru viitorul meu, pentru că știu ce pot să fac, știu că mă pot descurca. Cele 3 jocuri m-au ajutat să-mi valorific atuurile, eu sunt o fire artistică, cu interes pentru zona de muzică și mă gândeam că poate va fi mai complicat să mă descurc, că poate nu îmi va aduce un venit satisfăcător. Însă, acum știu că pot profesa în domenii similare păstrând și pasiunea pe lângă.”

60 de elevi și-au descoperit competențele

Și profesorii au beneficiat de ateliere, pentru a susține elevii în procesul de dezvoltare prin descoperirea competențelor de care au nevoie

Patricia Vasile este profesoară de economie și educație antreprenorială, în cadrul Liceului Teoretic „C.A. Rosetti”: „Mă bucur și le mulțumesc organizatorilor pentru oportunitatea de a participa la „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2”.

Pe tot parcursul celor trei activități atmosfera a fost plăcută și a încurajat cunoașterea, dezvoltarea personală și profesională, precum și colaborarea cu ceilalți colegi profesori participanți.

S-au remarcat profesionalismul, dar și pasiunea pentru educație și pentru susținerea profesorilor în efortul de a rămâne actuali și conectați la nevoile noilor generații de elevi. Am încheiat activitățile cu energie pozitivă și o reînnoită motivație pentru a aduce schimbări sistematice în colaborarea cu elevii, prin care să îi cunosc mai bine și să îi ajut punctual în pregătirea lor pentru viața de adulți și cetățeni responsabili.”

Elevii și profesorii au participat și la evenimentul de închidere de proiect, unde elevii au prezentat videoclipuri din etapa de step-up: aceștia au creat filmulețe cu scopul de a susține folosirea în educație a board game-urilor și mai exact, în dezvoltarea competențelor.

Tinerii au expus beneficiile board game-urilor într-un mod uzual, dinamic și pe limbajul tinerilor

La final, fiecare grup de participanți au primit board game-urile jucate, pentru a continua experiența la clasă și în școală, de asemenea, tinerii vor putea, astfel, să dea mai departe experiența din timpul atelierelor.

Elena Vasilică, vicepreședinte Școala de Valori, a explicat ce schimbări a produs proiectul pentru elevii participanți, dar și de ce este nevoie să pună accent pe dezvoltarea competențelor încă de pe băncile școlii.

„Tinerii care au participat în proiectul „Hub-ul de Competențe din Sector 2” sunt acum mai flexibili, și-au dezvoltat, cu ajutorul celor 3 ateliere bazate pe board game competențe esențiale pentru a reuși în carieră. Mai exact, elevii știu cum să folosească acum gândirea critică, cum să comunice eficient și că este nevoie de cooperare pentru a reuși în orice domeniu. Așadar, putem concluziona că tinerii și-au dezvoltat abilități și competențe pentru a fi pregătiți să ia decizii corecte cu privire la schimbărilor tot mai dese.”

60 de elevi și-au descoperit competențele

Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli

Proiectul „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2” este un proiect dedicat dezvoltării abilităților tinerilor liceeni și este realizat în parteneriat cu Primăria Sectorului 2. Deoarece este un proiect cofinanțat de Primăria Sectorului 2, accesul a fost gratuit pentru cei dornici .
Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialului individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase.

 

CITIȚI ȘI:

Filmul „Libertate”, în regia lui Tudor Giurgiu, proiectat în premieră la Washington /VIDEO

 

Similare

author avatar
Vlad Andreea Redactor
See Full Bio
Politica Opinii LifeStyle Actualitate Business
social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
ANPC-ul lui Piedone a dat iama la sex shop: 5000 de jucării erotice confiscate urmează să fie "supuse unor analize specifice"
ANPC-ul lui Piedone a dat iama la sex shop: 5000 de jucării erotice confiscate urmează să fie “supuse unor analize specifice”
Carmen Harra a prezis cine va fi președintele României: “Va fi o schimbare profundă”
CFR Cluj a câștigat Cupa României
Jador, pozitiv la drugtest, după ce a fost oprit în trafic de poliție: “Nu mă droghez”
Nicușor Dan: Există profesori foarte buni, dar sunt și profesori care nu ar trebui să fie acolo
Taguri:Hub-ul de CompetențeȘcoala de Valori
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Romulus și Remus – varianta de România

Romulus și Remus – varianta de România

Legenda întemeierii Romei se rescrie în campania electorală pentru turul secund al alegerilor prezidențiale din România. Romulus și Remus au fost înlocuiți…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Nicușor Dan, despre numirea șefului SRI: Aș vrea să fie din societatea civilă
Nicușor Dan, despre numirea șefului SRI: Aș vrea să fie din societatea civilă
Horoscop zilnic, 15 mai 2025: Leu, simți nevoia de afirmare
Nicușor Dan critică absența lui George Simion de la dezbateri: „Este o chestiune de principiu să îți ții cuvântul”
Marine Le Pen îl susține pe George Simion în turul doi al prezidențialelor din România
Asfaltarea străzilor din București, abandonată de Nicușor Dan. Carosabilul se mișcă sub autobuze. VIDEO și FOTO
Panică într-o fabrică din China: Un robot umanoid a devenit incontrolabil. VIDEO
Ministrul Energiei: „Cine spune că Europa nu ajută România, fie nu înțelege, fie minte” – 62 de noi contracte semnate pentru energie verde
ANCOM: Comisia Europeană propune măsuri suplimentare pentru protecția minorilor în online
IGSU: Accident naval pe Dunăre, în Dolj
Emil Boc: „PNL îl susține în unanimitate pe Nicușor Dan. Nu avem nimic să-i reproșăm lui Crin Antonescu”
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro