Coca-Cola cu noua aromă, care va fi lansată, în ediție limitată, în luna septembrie, într-o cutie în culorile Oreo, deja iscă controverse, potrivit The Sun. Totul este accentuat de faptul că, în același timp, Oreo va lansa biscuiți cu aromă de Coca-Cola…Pentru cei care activează în lumea marketingului, această „formulă” nu are vreun secret: o campanie publicitară de acest gen nu are cum să dea greș, mai ales alimentată fiind de controverse pe Internet.
Eugenia Zalis, director global de marketing pentru producătorul Oreo Mondelez International, a declarat că „abia așteaptă să vadă reacțiile” clienților. Însă au apărut deja „spoilere”. Unii dintre fani spun că o asemenea asociere e „degradantă pentru iconica băutură”.
„Ambele produse au trecut prin mai multe teste și așteptăm cu nerăbdare să urmărim reacția publică despre gustul fiecăruia. La sfârșitul zilei, angajamentul nostru reciproc față de calitatea produselor și excelența tehnică – și dorința noastră de a ne distra și de a lucra împreună ca o echipă – au făcut acest lucru posibil”, a mai declarat, în forță, Zalis.

Coca-Cola și Oreo „pe lista de boicot”
Dar fanii utilizatori ai platformei X spre exemplu, au postat meme-ul Jurassic Park inspirat de personajul lui Jeff Goldblum, Ian Malcolm: „Oamenii voștri de știință au fost atât de preocupați dacă pot sau nu, încât nu au stat niciodată să se gândească dacă ar trebui”. Un altul a comentat: „Sunt atât de intrigat de ce gust va avea. Oricum, nu îmi miroase a bine…”. Altcineva a adăugat, apoteotic: „Aceste produse sunt pe lista de boicot!!!”.
Alții s-au referit la combinația de arome ca fiind „oribilă” și „brută”.
După cum mai notează The Sun, nu este prima dată când Coca-Cola iese pe piață cu o aromă diferită. La începutul anului, Coca-Cola Lemon s-a întors pentru ceea ce se credea a fi prima dată din 2006 – și a fost disponibilă la toți comercianții cu amănuntul din Marea Britanie. Și atunci părerile au fost diferite: un fan a spus „Visele mele s-au împlinit”, un altul a zis „În sfârșit, o nouă băutură care nu conține îndulcitori sau Stevia”, alți fani au sugerat că ar fi o băutură „bună de amestecat cu alcool”.
În 2007, compania a lansat Diet Coke Citrus Zest, care conținea o combinație de arome de lămâie și lime. Dar acest lucru a fost întrerupt în 2018, spre disperarea fanilor loiali. Aceasta nu e este singura marcă care a scos recent arome noi. Pepsi MAX Mango a ajuns pe rafturi anul trecut și s-a dovedit un succes printre fani. Băutura a fost descrisă de producători drept „cea mai bună aromă nouă de vară a mărcii, dintotdeauna”. De asemenea, cumpărătorii s-au străduit, de asemenea, „să pună mâna” pe o nouă aromă Sprite, lansată la timp pentru vară.
Coca-Cola și prietenia în afaceri
„Oreo și Coca-Cola au făcut echipă pentru o asociere pe care nimeni nu a cerut-o”, scrie Delicious. „În septembrie vor veni nu unul, ci două produse Coca-Cola x Oreo: Oreo cu aromă de Coca-Cola și Coca-Cola cu aromă de Oreo. S-ar putea să vă gândiți <De ce naiba ar crede cineva că aceasta a fost o idee bună?> și aceasta este o întrebare corectă!”, mai continuă publicația online. „Colaborarea este aici în numele prieteniei…”, concluzionează sursa menționată, sugerând prietenia afacerilor desigur, dintyre cele două companii.
Primele rapoarte din SUA spun că Oreo are doi biscuiți unici – o ciocolată clasică care conține sirop de Coca-Cola și un biscuit de culoare roșie cu logo-ul Coca-Cola în relief – umplut cu cremă Oreo. Biscuiții sunt umpluți cu bomboane pentru a reproduce culoarea unei Coca-Cola proaspete. „Ne putem aștepta la gustul clasic al unei Coca-Cola cu note de ciocolată-vanilie Oreo. Spre ușurarea tuturor, mash-up-ul Oreo-Coca-Cola va fi disponibil doar pentru o perioadă limitată, duo-ul ajungând în magazinele din Australia pe 9 septembrie”, încheie, hâtru Delicious.
Versiunea din prezent a biscuiților Oreo, vândută în Statele Unite este produsă de către Nabisco, divizie a Mondelēz International. Aceasta a devenit cea mai vândută marcă de biscuiți din Statele Unite încă din 1912.

Celebrii biscuiți, fabricați în Ucraina?
Compania ar fi reînceput să producă biscuiții Oreo la unitatea sa de producție din Ucraina. Rapoartele indică faptul că unitatea a fost repusă în funcțiune în urma unei reconstrucții complete. Mondelez a declarat că o secțiune a fabricii a fost deschisă pentru o scurtă perioadă de timp anul trecut pentru a produce ciocolată.
Fabrica, situată în nord-estul Ucrainei, în apropiere de orașul Trostyanets din regiunea Sumy Oblast, fusese grav avariată în urma invaziei Rusiei în prima jumătate a anului 2022, scrie Just Food.com. Mondelez închisese unitatea încă din 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. O sursă anonimă familiarizată cu planurile companiei a declarat că biscuiții Oreo au fost exportați în Ucraina în timp ce unitatea a fost închisă.
Pe lângă Trostyanets, Mondelez administrează și o fabrică în satul Stari Petrivtsi, în apropiere de capitala Kiev. Pe lângă Oreo, filiala ucraineană a companiei mai produce ciocolată Milka, biscuiți Tuc și Belvita, gumă de mestecat Dirol și acadele Halls.
Cât privește compania Coca-Cola, iată cum stă treaba cu „experimentele”.
„Din 2020 încoace am redus numărul experimentelor”
„În ultimii ani, am avut multe lansări (…). Dar acum, pentru că piața este sub presiune, trebuie să ne protejăm businessul. Când oamenii nu dispun de un buget mare de cheltuieli, nu vrem să riscăm să încerce ceva nou și să nu le placă. Așa că din 2020 încoace am redus numărul experimentelor. Acum ne concentrăm mai degrabă pe ce fel de ambalaj, la ce preț, sub ce formă să le oferim consumatorilor produsele Coca-Cola.
În foarte scurt timp vom pune în piață un nou format, Coca-Cola la 300 ml, în ambalaj din plastic reciclat (rPET), la un preț mult mai bun decât cel de la sticlă. De asemenea, lansăm cocktailurile Jack Daniel’s x Coca-Cola, în urma unui parteneriat global cu producătorul Jack Daniel’s, Brown Forman. Existau astfel de cocktailuri în piață, doar că nu erau cu băutura noastră, Coca-Cola. Aceasta este varianta originală. Apoi, dacă supraviețuim taxei pe zahăr, și consumul își revine, vom scoate din arsenal și alte inovații”, declara în martie a.c. Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România, într-un interviu acordat Progresiv.