Norvegianul Mads Østberg a revenit cu succes pe probele TESS Rally Brașov – de această dată pe macadam – câștigând autoritar ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri „Betano”.
Pilotul scandinav a concurat la volanul unui Citroën C3 Rally2, pus la dispoziție de DTO Rally Team. El a făcut echipă cu clujeanul Sergiu-Sebastian Itu – campion național absolut în acest sezon alături de Simone Tempestini.
Mads Østberg s-s aflat la a doua experiență în CNR
Ostberg (Citroen C3 Rally2) nu a avut nici o emoție de-a lungul celor 120 de kilometri parcurși pe 7 probe speciale, pe care le-a câștigat autoritar, cu un timp total de 01:16:17,6.
La finalul raliului a avut un avantaj de aproape 5 minute (04:54,4) față de următorul echipaj clasat, format din Andrei Gîrtofan și Doru Vraja (Skoda Fabia Rally2). Podiumul de la Brașov a fost completat de Dan Gîrtofan și Andrei Toderaș (Skoda Fabia Rally2), la 05:46,0 în urma câștigătorilor.
Este a doua oară când pilotul din Norvegia concurează în România, după experiența din 2021, tot la Brașov. Atunci a fost nevoit să abandoneze aproape de final din cauza unor probleme tehnice.
De data aceasta, Østberg s-a impus, avându-l alături pe Sergiu Sebastian Itu, care în mod normal face echipaj cu Simone Tempestini. Acesta din urmă nu a mai fost prezent la startul de la Brașov, după ce și-a asigurat deja titlul de campion absolut încă de etapa trecută.
Vizita lui Mads Østberg în România a fost susținută de Trust Motors
După rezultatul de la Brașov, Andrei Gârtofan a reușit să încheie pe locul trei în clasamentul general al sezonului, în spatele lui Sebastian Barbu și a lui Simone Tempestini, cel care a cucerit în acest an titlul cu numărul 8 din carieră.
Titlul de campion național în CNR Macadam a fost câștigat de echipajul Adrian Teslovan/Vajk Imre Cseh, în timp ce în cadrul CNR Asfalt s-au impus campionii naționali absoluți, Simone Tempestini și Sergiu Sebastian Itu.
Victoria etapei brașovene în cadrul clasei RC2N le-a revenit lui Vali Porcișteanu și Dan Dobre, care astfel devin câștigătorii Grupei N pentru al doilea sezon consecutiv, în vreme ce, în lipsa fraților Norbert și Francesca Maior – ambasadori ai TESS Rally Brașov, respectiv a lui Cristi Sugár și Vlad Colceriu de la startul raliului, sibienii Jean Tatu Jr și Gabriel Lazăr s-au impus în ierarhia clasei RC4, a mașinilor cu tracțiune față dar și a Juniorilor.
Cu un rezultat foarte bun a încheiat ultima etapă a sezonului național de raliuri și Costi Tudose – secondat în premieră de Rareș Fetean – câștigători al clasei RC5 și Clio Rally5 Challenge, urmați în ambele de cazuri de Sebastian Scîrlet și Sebastian Itu, deja campioni ai ambelor clasamente. De cealaltă parte, Paul Popa cu Tudor Mârza s-au impus autoritar în cadrul clasei RC5N și a Swift Cup, cucerind sezonul în cel dintâi clasament, în timp ce campionul acestui sezon la Swift Cup rămâne un alt sibian – în persoana lui Alexandru Cazacu, campion și în ierarhia Debutanților.
Din nefericire, o problemă tehnică la silit la abandon în prima zi pe slovenul Mitja Bozic, astfel clasa NAT11 a rămas necucerită, în timp ce ierarhia clasei NAT12 a oferit un adevărat roller-coaster, după ce campionii până la startul etapei Attila Jakab și Levente Mag au depus armele înaintea ultime probe de sâmbătă – conducerea trecând la Dan Albuț și Ruxandra Mârza-Lechințan, dar care au fost loviți de ghinion la rândul lor, abandonând pe PS6 Săcele 3, șefia clasei NAT12 revenindu-le până la sfârșit harghitenilor Jakab și Mag.
În ceea ce privește Trofeul Rally Start, bănățeanul Emanuel Resiga rămâne invincibil pe macadam în acest sezon – cu excepția etapei ieșene – și obține victoria TESS Rally Brașov, secondat în premieră de Vlad Colceriu. Cei doi s-au impus și în cadrul clasei A1, în timp ce clujenii Mircea Onofrei și Raluca Magdaș sparg ghinionul etapelor precedente și se impun la A2. De ghinion a avut parte însă Alexandra Teslovan cu Vlad Terzi – campioni ai Trofeului Rally Start Junior, astfel victoria etapei brașovene le-a revenit lui Flaviu Suciu și prietenei sale – Ioana Ignat.
Succesul lui Mads Østberg a fost susținut de-a lungul anilor de Citroën Racing, câștigând titlul mondial la WRC2 în 2020 la volanul unui Citroën C3 R5. Vizita lui în România a fost susținută de Trust Motors, importatorul oficial al mărcii Citroën în România, Citroën Racing și de DTO Rally.