Toate serviciile de evidență a persoanei din județul Cluj au început joi eliberarea cărților electronice de identitate. Proiectul-pilot, demarat la Cluj-Napoca, va fi extins și la nivel național.
Consiliul Județean Cluj anunță într-un comunicat de presă că, începând de joi, toate serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Cluj – cele din Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii și Florești – vor prelua fotografiile, amprentele și documentele necesare pentru eliberarea noilor cărți electronice de identitate.
”Începând de azi locuitorii judeţului Cluj cu vârsta de peste 14 ani pot beneficia de cărţi electronice de identitate gratuite, eliberate cât mai aproape de domiciliu, fără a mai fi nevoie de deplasarea la Cluj. Ne bucurăm că proiectul operaţionalizat cu succes de către DJEP Cluj este replicat, la nivelul întregului judeţ şi, ulterior, la nivel naţional”, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
Programarea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se face exclusiv online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne, accesând linkul https://hub.mai.gov.ro/site/.

Datele care vor fi înscrise în cărţile electronice de identitate sunt:
- în format tipărit: nume, prenume, cetăţenie, data naşterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă,
în format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinţilor, domiciliul, impresiunile papilare ale două degete ale titularului şi certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
”În contextul actual al digitalizării serviciilor publice prin implementarea unor sisteme informatice în domeniul evidenţei persoanelor şi al stării civile, emiterea cărţii electronice de identitate are beneficiul de a prezenta elemente avansate de securitate, serveşte ca document de călătorie în spaţiul Uniunii Europene şi conferă acces facil la diferite servicii electronice”, se arată în comunicat.
Proiectul pilot pentru eliberarea cărții electronice de identitate a fost lansat în municipiul Cluj-Napoca pe 2 august 2021 și a fost extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj pe 2 august 2022.