Climatizarea în trenuri nu funcționează, deși an de an, în România, sunt doborâte recorduri de temperatură. Canicula severă face aproape imposibilă o călătorie cu un tren care aparține Căilor Ferate Române (CFR). Oamenii care au fost nevoiți să se deplaseze cu trenul au făcut mai multe sesizări la CFR, inclusiv pe pagina de facebook a companiei, iar răspunsul este halucinant.
Climatizarea în trenuri nu funcționează
Deși an de an responsabilii din ministerul Transporturilor se laudă că vor fi făcute investiții, acestea rămân la stadiul de planuri. Călătorii se sufocă în aerul irespirabil din trenuri, la temperaturi care le pun sănătatea în pericol. Și, cu toate că sistemele de climatizare nu funcționează, nici geamurile nu pot fi deschise, măcar să mai vânture un pic aerul apăsător din interior. Mii de pasageri sunt nevoiți să călătorească în condiții inumane, dar CFR ne liniștește: nu se întâmplă doar la noi să nu facă față aerul condiționat, așa e și la alții.
CFR susține că doar 4% dintre vagoanele care circulă nu au aer condiționat
CFR Călători susține din cele 933 de vagoane aflate zilnic în circulație pe teritoriul României, doar 4% nu sunt dotate cu instalații de aer condiționat. Adică doar 37 de vagoane nu ar avea această dotare devenită vitală în vremurile pe care le trăim. Asta înseamnă că restul de 897 de vagoane care merg zilnic ar trebui să asigure un minim de confort termic, pentru că, totuși, dispun de instalații de ventilare. Dar nu se întâmplă.
Răspunsul halucinant al CFR: „Așa e peste tot, dacă sunt peste 35°C”
Într-un format aproape imposibil de citit și folosind un limbaj de lemn, CFR le explică pasagerilor nemulțumiți de condițiile de călătorie că: „De la 35 de grade în aer, instalațiile de climatizare întâmpină probleme mari în răcirea temperaturii aerului care vine din exterior.”
Cu mare greutate reușim să deslușim că CFR se scuză afirmând că fenomenul nu este limitat doar la România, ci este întâlnit în toate statele europene unde temperatura depășește 35 de grade, în timpul verilor.
Cineva pare că a muncit la cele 3 poze cu scris pe care CFR le-a postat, dar pe principiul „Noi muncim, noi nu gândim” că trebuie să fie și lizibil mesajul pe care dorim să-l transmitem.
Am salvat și am mărit postările, ca să fie mai ușor de citit, în cazul în care vă interesează să citiți tot ce a transmis CFR.
Reacția călătorilor la scuzele CFR: „Este o minciună”
Postarea pe Facebook a stârnit numeroase reacții, unii călători exprimându-și nemulțumirea față de condițiile de călătorie în perioadele de caniculă.
„Este o minciună “valabilă” pentru cei care nu au circulat cu trenul în afara României.
Așadar, în Italia, în Franța, în Spania, sistemele de climatizare funcționează excepțional și la aproape 40 de grade. În vagoane, temperatura nu trece de 26 de grade.”, scrie Adrian.
Un alt internaut comentează la postarea CFR, afirmând că a avut șansa să călătorească și într-un vagon în care să funționeze climatizarea, dar că, fără întreținere, nimic nu poate funcționa în parametri optimi.
„Ce explicație lungă și alambicată pentru un fapt simplu: lipsă freon/agent de răcire, coroborat cu 0 mentenanță. Că în alte țări, de obicei, aerul condiționat merge fără probleme, deși sunt și acolo temperaturi în jur de 40°C. Nu de alta, dar am mers cu 21-90 vechi de la CFR și erau 40 de grade afara iar în vagon 22… Deci se poate, dacă le întrețineți ca lumea.”, scrie Bogdan.