Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > Motion > Circulația interzisă pe timpul nopții pentru aceste vehicule
Circulația interzisă pe timpul nopții pentru aceste vehicule

Circulația interzisă pe timpul nopții pentru aceste vehicule

De Adrian Șomai Publicat 2024-02-27
Distribuie

Circulația interzisă pentru mașinile și motocicletele care fac prea mult zgomot. Fără doar și poate, este o lege pe care și-ar dori-o mulți bucureșteni și nu numai. Nu sunt deloc puține nopțile în care oamenii sunt treziți din somn din cauza șoferilor care își accelerează fără măsură bolizii de sute de cai putere pe marile bulevarde ale Capitalei.

Potrivit unui studiu recent adus în discuție de Știrile Pro TV, numărul bucureștenilor afectați de zgmotele puternice din timpul nopții a crescut de la 1.2 milioane în 2016 la aproape 1.9 milioane în 2021. Pe fondul intocmiriu unor așa numite “hărți de zgomot”, autoritățile locale din București au ajuns la concluzia că este nevoie de implementarea unor măsuri.

Sigur, poluarea fonică generată de mașinile puternice este o problemă semnificativă în multe zone urbane, nu numai in Bucuresti. Vehiculele cu motoare performante sau modificate produc adesea un nivel ridicat de zgomot, care poate afecta negativ calitatea vieții locuitorilor din apropiere. Această poluare sonoră poate avea consecințe asupra sănătății, incluzând tulburări de somn, stres cronic, probleme auditive și dificultăți de concentrare.

Mai mult decât atât, zgomotul excesiv produs de mașinile puternice poate perturba mediul înconjurător și poate reduce calitatea vieții pentru comunitatea locală. Astfel, combaterea poluării fonice cauzate de mașinile puternice necesită implementarea unor reglementări eficiente. De asemenea, este importantă și o conștientizare și o responsabilizare din partea șoferilor pentru a reduce impactul negativ asupra mediului și a sănătății publice.

Toyota este cel mai mare constructor auto din lume în 2023
Circulația interzisă în perioada de odihnă Foto netcarshow

Circulația interzisă în perioada de odihnă

Potrivit unui nou proiect legislativ, circulația interzisă în perioada de odihnă ar putea fi decisă pentru mașinile și motoarele puternice sau modificate. Pentru început însă, inițiatorul proiectului își dorește sancționarea șoferilor acestor vehicule cu până la 5.000 de lei dacă zgomotul produs depășește 95 de decibeli în intervalul orar 22.00 – 08.00.

„Proiectul se referă și la mașini și la motociclete, practic orice autovehicul care produce peste 95 de decibeli noaptea. 95 de decibeli înseamnă cât s-ar sparge asfaltul peste noapte. Vorbim de acele persoane care pentru plăcerea lor trezesc sute, poate chiar mii de oameni doar parcurgând un segment de drum noaptea”, a transmis Gabriel Rău, inițiatorul proiectului.

„Prima lege de la noi este un ordin de al Ministerul Sănătății care spune că noaptea la fațada locuințelor trebuie să fie 45 de decibeli, iar în timpul nopții în interior, din surse exterioare, să nu se depășească 30 de decibeli. Exemplul pe care aș putea să vi-l dau e Austria, în Tirol nu ai voie să circuli cu autovehicule care depășesc 80 de decibeli. Toți șoferii, mai ales șoferii de camion, încearcă să evite zona respectivă”, spune Bogdan Lazarovici, acustician de profesie.

Potrivit studiilor realizate de autorități, traficul rutier reprezintă principala sursă de poluare fonică din Capitală. Conform proiectului trimis către Consiliul General al Municipiului București, măsurarea zgomotului produs de vehicule se va face prin sondaj de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român.

Câte mașini cu defecțiuni circulă pe drumurile din România!

Similare

author avatar
Adrian Șomai Redactor
Mi-a plăcut dintotdeauna să scriu și să ofer informații utile celor din jur. Încerc să prezint într-o manieră accesibilă lucruri care mă interesează și pe mine, oferind explicații și răspunsuri simple la întrebări esențiale.
See Full Bio
LifeStyle Sport Business
social network icon social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Călin Georgescu: "Matematicienii de care se tot vorbește în ultima vreme au redus matematica la un calcul fără suflet"
Călin Georgescu: “Matematicienii de care se tot vorbește în ultima vreme au redus matematica la un calcul fără suflet”
George Simion, la un post TV din Franța: “Franța creștină va dispărea, sunteți fără Dumnezeu”/ Ce a spus despre Macron
Sebastian Stan, mesaj de susținere pentru Nicușor Dan: “Hai la vot!”
Andreea Marin se implică în campania electorală: “Credința umilită pentru un os de ros?”
Profesori de la SNSPA ar putea fi obligați să returneze bani primiți de la universitate la plata cu ora. Remus Pricopie susține că a găsit o eroare veche de ani de zile
Taguri:Bucureșticirculatia interzisamasini zgomotoasemotoare puternicepoluare fonica
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Romulus și Remus – varianta de România

Romulus și Remus – varianta de România

Legenda întemeierii Romei se rescrie în campania electorală pentru turul secund al alegerilor prezidențiale din România. Romulus și Remus au fost înlocuiți…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
De ce să alegi Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată (ETA) din ASE București
De ce să alegi Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată (ETA) din ASE București? Simplu: pentru că e combinația perfectă între creier, carieră și… conținut viral!
Poate ajunge Ionel Ganea la închisoare după accidentul rutier, în urma căruia copilul său este în comă?
Nicușor Dan susține că banii dați pe borduri și panseluțe pot salva sistemul medical
Cu cine votează David Popovici dintre George Simion și Nicușor Dan: “Politica ne privește pe noi toți”
Nicușor Dan, despre numirea magistraților la CCR: Judecătorul propus la CCR să fie judecător de carieră
UE refuză un acord tarifar similar cu cel între Marea Britanie și SUA: „Pare să implice concesii politice”
La ASE nu înveți doar economie. Înveți să te promovezi, să gândești liber și… să faci TikTok-uri care prind
Horoscop zilnic, 16 mai 2025: Gemeni, ai multă energie
AEP clarifică procedura de vot: secții de votare și acte necesare
Ce secrete ascund Nicușor Dan și George Simion. Un profiler celebru a analizat comportamentul celor doi prezidențiabili
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro