Compania Disney încearcă să revigoreze francizele creative. Doar că s-a încins războiul intern și toată lumea vrea „la butoane”!
Compania dorește să facă afacerea de streaming profitabilă și să găsească parteneri care să ajute la construirea viitorului digital al ESPN. Doar că totul nu este deloc ușor și, așa cum se întâmplă când se doresc schimbări în marile companii, toată lumea vrea să se aleagă cu ceva.
Investitorul activist Nelson Peltz s-a nominalizat pe sine și încă un aliat în consiliul de administrație al Disney, aceasta fiind a doua încercare a acestuia din acest an de a obține influență asupra strategiei companiei, potrivit Reuters.
Trian Fund Management al lui Peltz, care deține acțiuni Disney în valoare de aproximativ 3 miliarde de dolari, a renunțat la o ofertă pentru un loc în consiliul de administrație în februarie, când conglomeratul media a prezentat un plan de restructurare cuprinzător care a abordat criticile sale.
Trian i-a nominalizat joi pe Peltz și pe fostul director financiar al Disney James „Jay” Rasulo.
Patru persoane pentru funcția de director!
După ce a semnalat că ar putea nominaliza până la patru directori, Peltz a redus numărul la doi. Decizia a venit după ce Disney și-a revizuit statutul și după ce compania a anunțat că va adăuga doi noi directori.
„Disney este una dintre cele mai emblematice companii din lume, cu o amploare de neegalat, o loialitate a clienților de neegalat, o proprietate intelectuală de neînlocuit și un volan comercial de invidiat”, a declarat Trian.
Război prin procură?
„Sunt mai puțin îngrijorat de distragerea atenției (de un război prin procură) și mai îngrijorat de cât de complicat este totul”, a declarat analistul media de la LightShed Partners, Rich Greenfield. „Sunt atât de multe probleme, toate deodată, în timp ce se face cea mai mare reducere de costuri din istoria companiei”.
Împreună, Peltz și Rasulo se poziționează în fața altor investitori ca fiind persoanele de care compania are nevoie acum pentru a reduce costurile, a stabili un plan de succesiune sensibil și a moderniza operațiunile de streaming ale companiei.
Analiștii urmăresc în continuare cu atenție ce se întâmplă în sânul Disney, având în vedere că în ultimele 12 luni, compania s-a restructura și s-au redus semnificativ costurile.