Producătorul chinez de automobile Great Wall intenționează să pătrundă din nou pe piața din Europa, la 11 ani de la prima tentativă.
În acest sens, după ce au abandonat planul de preluare a uzinei Nissan de lângă Barcelona, asiaticii se orientează către un proiect „greenfield” în Germania, Ungaria sau Cehia, informează Electrive. Astfel, încă o investiție majoră va ocoli țara noastră.
Great Wall va ocoli România, cum a făcut-o și în 2012
În 2012, Great Wall a încercat să intre pe piața europeană printr-un parteneriat cu compania bulgară Litex Motors, care a fost preferată uneia din România.
De altfel, chinezii au dezvoltat și o uzină în țara de la sud de Dunăre, însă investiția s-a dovedit nesustenabilă. Astfel, după doar 5 ani, asiaticii au abandonat asamblarea modelelor H6 și Steed 5.
Ceva mai târziu, Great Wall a încercat să preia uzina Nissan de lângă Barcelona (Spania), o linie de asamblare la care producătorul nipon era dispus să renunțe din cauza competiției prea mari de pe piața din Europa și a costurilor tot mai mari generate de normele de de poluare stricte.
Dar, nici acest proiect nu a avut succes. În aceste condiții, chinezii au decis să schimbe strategia și să își asume chiar construirea unei fabrici proprii, notează sursa citată.
Mai întâi, au deschis în Germania un sediu propriu pentru activitățile din Europa. De asemenea, au încheiat un parteneriat cu una dintre cele mai mari rețele europene de dealeri, Emil Frey. Scopul era comercializarea modelelor Ora și Wey.
Producția Great Wall în Europa ar putea demara în câțiva ani
Cum importul de vehicule din China este costisitor, iar viitorul ar putea aduce chiar o restricționare a acestuia, șefii de la Great Wall au hotărât să caute loc pentru o nouă uzină în zona Europei Centrale.
Conform președintelui diviziei europene a companiei, Xiangjun Meng, s-a ajuns la o listă scurtă. Pe aceasta se află Germania, Ungaria și Cehia. „Examinăm în prezent unde și de ce producătorii auto asiatici cu experiență și-au stabilit uzinele europene. Estul Germaniei ar putea fi o variantă. De asemenea, Ungaria și Cehia sunt și ele pe listă”, a declarat Meng pentru publicația germană Automobilwoche, citată de Electrive.
În același timp, Great Wall ar putea să preia o fabrică existentă. Potrivit lui Meng, producătorul asiatic a primit „o serie de oferte” pentru a cumpăra fabrici în care constructorii actuali doresc să oprească producția. Numele sau locațiile nu au fost dezvăluite. Totuși, potrivit unor surse din industrie, una dintre aceste fabrici este cea deținută de Opel în Eisenach (Germania) pe care Grupul Stellantis ar vrea să o vândă.
Cert este că producția Great Wall în Europa ar putea începe „în câțiva ani”.