T-Flight, trenul de tip Maglev dezvoltat de Corporația pentru Industrie și Știință Aerospațială din China (CASIC), a stabilit un nou record mondial de viteză pentru trenuri, conform anunțului oficial făcut de reprezentanții companiei, citați de South China Morning Post. Pentru început, testul a fost făcut pe o distanță scurtă, însă rezultatul obținut este considerat a fi mai mult decât promițător.
Recordul anterior, de 603 de kilometri pe oră, a fost stabilit de un tren din seria L0 SCMaglev din Japonia. Cu toate acestea, trenul chinezesc a reușit să atingă viteza de 623 de kilometri pe oră, marcând un avans semnificativ de 20 km/h. Este important de menționat că acest rezultat este doar preliminar, fiind pe o distanță scurtă.
Pentru a efectua testele, CASIC a construit un tunel special lung de doi kilometri, conceput pentru a minimiza fricțiunea și a permite trenului să atingă viteze ridicate. Într-o a doua etapă a testării, planificată în viitorul apropiat, se va construi un tunel de 60 de kilometri. Aici, specialiștii chinezi speră să poată atinge viteze de aproximativ 1.000 de kilometri pe oră, spun cei de la South China Morning Post.
Trenul din China va fi mai rapid decât un avion Boieng 747
Dacă vor reuși, trenul va depăși viteza avioanelor de pasageri, care zboară cu aproximativ 925-966 de kilometri pe oră. Spre exemplu, un Boeing 747, care este cel mai rapid avion de linie din lume, atinge viteza maximă de 1.050 km/h. Cu toate acestea, ambițiile companiei chineze nu se opresc aici. Planurile includ crearea unei legături feroviare între Wuhan și Beijing, unde trenul T-Flight ar putea să atingă viteze de până la 2.000 de kilometri pe oră.
Sistemul de levitație magnetică propulsează trenul și îl menține în mișcare pe șine, permițându-i să plutească și să se deplaseze pe o pernă de aer. Acest lucru îl face mult mai rapid și mai silențios decât trenurile convenționale, iar beneficiile sale pentru mediu sunt evidente, deoarece nu generează emisii directe. Deși acest tip de trenuri este deja utilizat în China, Japonia și Coreea de Sud, până în prezent nu au atins viteze atât de mari precum cele obținute de T-Flight.
Singurul dezavantaj pe care îl prezintă aceste trenuri este cel al costurilor pe care le implică dezvoltarea lor. În trecut, Hyperloop One, fosta Virgin Hyperloop, s-a închis din lipsă de fonduri, în ciuda faptului că proiectele se dovediseră a fi extrem de ambițioase.