În aceste zile, țara noastră se promovează pe piața turistică, prezentându-și oferta la ITB China. Cum se promovează România în China, la cea mai importantă expoziţie comercială dedicată exclusiv profesioniştilor de profil.
„Participarea României la această ediţie a ITB China a fost propusă şi aprobată în cadrul Consiliului Consultativ al Turismului, organism care reuneşte reprezentanţi ai patronatelor şi asociaţiilor profesionale din turism. În continuare, precizăm că Shanghai are o importanţă deosebită pentru ţara noastră, aici fiind lansat, în urmă cu 14 ani, brandul turistic ‘Exploraţi grădina Carpaţilor’”, spune Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Evenimentul se desfăşoară la Shanghai, fiind o platformă ideală pentru expozanţi de a se conecta cu agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene din întreaga lume, precum şi cu alte entităţi care activează în acest sector, în scopul încheierii de parteneriate şi relaţii de afaceri.
Standul naţional, organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, are o suprafaţă de 54 metri pătraţi, şi găzduieşte următorii parteneri: Holiday to Romania, World Synergy Travel, Global Transilvania Medical Health, Exact Tour, Primăria oraşului Borşa şi Organizaţia de Management al Destinaţiei Maramureş. Suplimentar, Consulatul General al României la Shanghai va organiza, într-un spaţiu special dedicat, o serie de degustări cu produse româneşti. Pe întreaga durată a manifestării expoziţionale, Gabriel Costin Furtună va susţine momente artistice, interpretând melodii autentice la nai.
Piața turistică: O reală oportunitate pentru creşterea vizibilităţii
La deschiderea oficială a evenimentului, la standul naţional au fost prezenţi Horia-Dan Maxim, ambasadorul României în Republica Populară Chineză și Radu Fodoreanu, consulul general al României la Shanghai. De asemenea Andrei Panait, consilier economic în cadrul Biroului de Promovare Comercial-Economică Shanghai.
„Oficialii români au exprimat apreciere pentru participarea României la ITB China, considerând această acţiune o reală oportunitate pentru creşterea vizibilităţii destinaţiei noastre pe această piaţă importantă”, se precizează într-un comunicat.
Pentru a maximiza prezenţa României la ITB China, ministerul va organiza un eveniment special intitulat „Romania: The Gateway to Eastern Europe – Networking & Business Opportunities”. În cadrul acestuia, invitaţii vor putea descoperi informaţii detaliate despre oferta turistică a destinaţiei noastre. Adaptată publicului ţintă, şi, totodată, vor avea oportunitatea de a realiza schimburi de idei şi de know-how, cu scopul de a construi relaţii care pot duce la colaborări viitoare.
Referitor la specificul pieţei, se remarcă o creştere semnificativă a turimului chinezesc în ultimele decenii, milioane de călători alegând să îşi petreacă vacanţele în afara graniţelor ţării. În acest sens, Organizaţia Mondială a Turismului a prezentat perspective optimiste. Care previzionează faptul că aproximativ 100 de milioane de turişti chinezi sunt aşteptaţi să îşi petreacă vacanţele în străinătate până în 2025. În lumina tendinţelor recente, China este pe cale să atingă acest obiectiv mai devreme.
Piața turistică: Consolidarea poziţiei ca destinaţie
În clasamentul ţărilor emiţătoare de turişti pentru România, realizat pe baza statisticilor puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Statistică, China a ocupat în 2019 – an de referinţă pentru turismul românesc, locul 18, cu un număr de 41.873 de vizitatori. Astfel, ţinând cont de potenţialul existent, prin participarea la ITB China se doreşte creşterea vizibilităţii ţării noastre, precum şi consolidarea poziţiei ca destinaţie turistică tot mai atractivă şi ofertantă pentru turiştii chinezi.
ITB China este parte a renumitei serii „Internationale Tourismus-Borse”, una din cele mai mari şi mai importante expoziţii de turism din lume. Evenimentul reprezintă, astfel, o platformă de succes, unde companiile din industria de profil, inclusiv agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene, operatori economici şi alte entităţi.
Care activează în acest sector se întâlnesc pentru a-şi promova produsele şi serviciile, precum şi pentru a dezvolta parteneriate şi relaţii de afaceri.
Piața turistică: Tendințele recente
„Referitor la specificul pieței, se remarcă o creștere semnificativă a turimului chinezesc în ultimele decenii, milioane de călători alegând să își petreacă vacanțele în afara granițelor țării. În acest sens, Organizația Mondială a Turismului a prezentat perspective optimiste, care previzionează faptul că aproximativ 100 de milioane de turiști chinezi sunt așteptați să își petreacă vacanțele în străinătate până în 2025. În lumina tendințelor recente, China este pe cale să atingă acest obiectiv mai devreme. În clasamentul țărilor emițătoare de turiști pentru România, realizat pe baza stastisticilor puse la dispoziție de Institutul Național de Statistică, China a ocupat în 2019 – an de referință pentru turismul românesc, locul 18, cu un număr de 41.873 de vizitatori.
Astfel, ținând cont de potențialul existent, prin participarea la ITB China se dorește creșterea vizibilității țării noastre, precum și consolidarea poziției ca destinație turistică tot mai atractivă și ofertantă pentru turiștii chinezi”, mai specifică, pe larg, Ministerul Turismului.
Pe de altă parte, lupta în ceea ce privește piața chineză turistică este acerbă. Pe plan intern, China permite turiștilor străini de pe vasele de croazieră să stea 15 zile în țară chiar dacă nu au viză. Vizitele sunt permise doar prin 13 porturi și în 15 regiuni. Noile reglementări au rolul de a încuraja dezvoltarea turismului.
Piața turistică: Vasele de croazieră pot rămâne în anumite provincii din țară
Călătorii străini care intră în China cu vasele de croazieră pot rămâne în anumite provincii din țară până la 15 zile fără viză, a anunțat guvernul chinez, potrivit CNBC. Nu numai România, și Serbia se bazează din ce în ce mai mult pe China. Recenta vizită de stat a președintelui chinez Xi Jinping în Serbia este văzută ca o confirmare a „prieteniei de fier” dintre cele două țări. China se bucură de o imagine bună în Serbia, ţară în care investeşte puternic. Serbia, o țară cu o populație de 6,6 milioane de locuitori, și Republica Populară Chineză, cu cei 1,412 miliarde de locuitori întrețin relații prietenești de mulți ani. Cooperarea lor cuprinde între altele proiecte de infrastructură.
Potrivit Deutsche Welle, „companiile chinezești construiesc proiectul de prestigiu al președintelui Aleksandar Vucic. În condițiile în care Belgradul va găzdui expoziția mondială EXPO 2027, Vucic a dispus construirea unui nou cartier al orașului. Costurile totale se ridică la 17 miliarde de euro”.
Citiți și: Târguri de Turism pe alese pentru români: Oferte și preferințe