Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri News

China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa

George Lucaniuc de George Lucaniuc
10/10/2025
in News
A A
0
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 10.10.2025 09:19
Actualizat: 10.10.2025 09:19

Conform studiilor de piață, mărcile chineze ar putea ajunge să dețină până la 6% din producția auto europeană până în 2028, adică aproximativ 860.000 de unități pe an.

Cuprins articol

Toggle
  • Peste 100 de companii auto din China la cel mai mare salon auto din Europa
  • Cel mai mare constructor din China își face fabrică în Ungaria
  • Chinezii fac parteneriate cu europenii ca să le folosească rețeaua de dealeri și service
  • Cel mai mare producător de baterii din lume are 3 fabrici în Europa
  • China, de la jucător marginal, la forța principală în industrie
  • 5 constructori din China își vor face fabrici în Europa

La salonul auto IAA Mobility de la München, care a avut loc la mijlocul lunii septembrie, firmele auto din China – care se confruntă cu un război dur al prețurilor pe plan intern – au fost din ce în ce mai optimiste în ceea ce privește planurile lor pentru Europa, dominată încă de mărci locale precum Volkswagen și Renault.

Companiile auto chineze și-au prezentat cele mai recente produse și tehnologii la IAA Mobility 2025 de la München, Germania, și au anunțat strategii de localizare, semnalând hotărârea lor de a-și consolida prezența în Europa, în ciuda provocărilor precum creșterea tarifelor.

Peste 100 de companii auto din China la cel mai mare salon auto din Europa

Cel mai mare eveniment auto bienal din Europa, desfășurat între 9 și 14 septembrie, a reunit 103 companii chineze – al doilea cel mai mare grup de expozanți după firmele germane – prezentând cele mai recente modele și soluții complete pentru lanțul de aprovizionare al vehiculelor cu energie nouă, inclusiv baterii, cipuri și sisteme de conducere autonomă.

Printre producătorii auto prezenți, BYD, Chery, Leapmotor, XPeng, Avatr, Hongqi și Aito și-au demonstrat fiecare punctele forte în cadrul expoziției.

BYD nu numai că a prezentat marca premium Denza și modelul hibrid Seal 06 DM-i, dar a anunțat și prin intermediul vicepreședintelui executiv Stella Li că va produce local vehicule complet electrice pentru piața europeană în termen de trei ani.

Această mișcare își propune să satisfacă mai bine cererea locală și să îmbunătățească eficiența lanțului de aprovizionare, a declarat Li.

Fabrica chinezilor din Ungaria este programată să înceapă producția în acest an, iar o unitate din Turcia va urma în 2026.

Cel mai mare constructor din China își face fabrică în Ungaria

Primul model produs în serie de la fabrica BYD din Ungaria – versiunea europeană a modelului Dolphin – va dispune de tehnologie de încărcare rapidă de megawați, permițând o autonomie de 400 de kilometri în doar cinci minute, potrivit BYD.

XPeng a dezvăluit că primul său centru european de cercetare și dezvoltare va fi situat la München.

Ghidat de conceptul „În Europa, cu Europa”, centrul va explora nevoile utilizatorilor locali, se va adapta la reglementările europene și va localiza algoritmi, sprijinind în același timp înființarea a 109 magazine în Germania ca bază pentru o extindere mai largă în Europa.

XPeng a lansat, de asemenea, noul său sedan P7 la eveniment și a prezentat alte modele electrice, roboți umanoizi și mașini zburătoare.

FAW Hongqi și-a prezentat ambițiile pentru Europa, anunțând planuri de a lansa 15 modele electrice și hibride pe 25 de piețe europene până în 2028, alături de înființarea a peste 200 de reprezentanțe pe continent în același interval de timp.

China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa

Producătorul auto a lansat, de asemenea, modelul EHS5 și va lansa modelul în Danemarca în al patrulea trimestru al acestui an.

Chinezii fac parteneriate cu europenii ca să le folosească rețeaua de dealeri și service

Valorificând resursele de la Stellantis Group, Leapmotor și-a extins acoperirea în peste 30 de țări și regiuni din întreaga lume. La expoziție, compania a prezentat în premieră mondială noul său model, Lafa 5, în timp ce modelul său global, B10, a fost lansat în Europa.

Potrivit lui Zhu Jiangming, CEO al Leapmotor, dincolo de parteneriatul său cu Stellantis, compania accelerează eforturile de localizare și intenționează să construiască o fabrică de producție în Spania.

Furnizori de baterii precum CATL, Gotion, EVE Energy și CALB au participat, de asemenea, la expoziție. Toți cei patru fie au înființat fabrici în Europa, fie avansează cu planuri de construcție a fabricilor.

Liderul industriei CATL a lansat platforma sa tehnologică NP3.0 și Shenxing Pro – primul produs de baterie litiu-fier fosfat integrat cu această tehnologie.

Cel mai mare producător de baterii din lume are 3 fabrici în Europa

CATL a încheiat parteneriate cu peste 90% dintre principalii producători auto europeni și a înființat trei baze de producție în Germania, Ungaria și Spania pentru a-și consolida și mai mult amprenta localizată.

În domeniul sistemelor de asistență la conducere, Horizon Robotics și-a lansat sediul european la München, prezentând în cadrul evenimentului soluțiile sale de calcul din seria Journey 6 și sistemele ADAS urbane HSD – subliniind angajamentul său față de Europa.

QCraft, o companie specializată în conducerea autonomă, a folosit, de asemenea, evenimentul pentru a-și anunța strategia globală, dezvăluind planuri de a-și înființa sediul european în Germania și de a forma un parteneriat cu Qualcomm.

În primele șapte luni ale acestui an, producătorii auto chinezi au acaparat o cotă de 15% din piața europeană a vehiculelor electrice neîntrerupte pentru pasageri – marcând o creștere semnificativă de la 9,2% în aceeași perioadă a anului trecut, arată datele de la Asociația Chineză a Prodăctorilor Auto.

China, de la jucător marginal, la forța principală în industrie

Pe măsură ce capacitatea de producție locală este eliberată treptat, se așteaptă ca producătorii auto chinezi să realizeze un progres în ceea ce privește cota de piață europeană, trecând de la un jucător marginal la o forță principală în industrie, au remarcat experții din industrie.

Zhu de la Leapmotor a remarcat că taxa de 30% impusă de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice, combinată cu costurile de transport, a dus la costuri de vânzare ridicate pentru vehiculele electrice chinezești în Europa. Pentru a aborda această provocare, compania accelerează localizarea.

5 constructori din China își vor face fabrici în Europa

„Barierele tarifare vor împinge producătorii auto chinezi să accelereze producția localizată. Începând cu 2025, cinci producători auto chinezi au anunțat planuri de a construi fabrici în Europa, cu o investiție totală depășind 20 de miliarde de euro (21,8 miliarde de dolari). Odată operaționale, aceste fabrici vor ajuta la evitarea costurilor tarifare și la îmbunătățirea lanțului de aprovizionare”, a declarat Fu Bingfeng, secretarul general al Asociației Chineze a Producătorilor de Automobile.

Fu a adăugat că această „expansiune bazată pe factori ecologici” va ajuta producătorii auto chinezi să își construiască competitivitatea pe termen lung pe piața globală. În următorii trei până la cinci ani, amprenta globală a lanțului industriei auto din China va deveni mai cuprinzătoare.

Pentru producătorii auto europeni, ascensiunea industriei NEV din China oferă beneficii pentru lanțul de aprovizionare. Prin consolidarea cercetării și dezvoltării locale și prin parteneriatul cu companiile chineze, aceștia pot îmbunătăți electrificarea și inteligența, aducând beneficii piețelor lor europene.

Sun Xiaohong, secretarul general al filialei auto a Camerei de Comerț din China pentru Importul și Exportul de Mașini și Produse Electronice, a subliniat că decizia UE de a elimina treptat producția de vehicule cu motor cu ardere internă până în 2035 și de a trece complet la vehicule electrice creează o oportunitate de cooperare între China și Europa.

Sun a adăugat că industria auto europeană oferă, de asemenea, lecții valoroase pentru China în domenii precum cadrele de reglementare, sistemele de producție, piețele de consum mature și cadrele culturale.

author avatar
George Lucaniuc
Jurnalist cu aproape 20 de ani de experiență în presă, a fost atras în timpul liceului de știrile de la TV. Motiv pentru care a hotărât că jurnalismul va fi viitoare lui carieră. Iar de pe băncile facultății asta a făcut. A trecut prin redacții de știri ale televiziunilor, a "schimbat macazul" către presa scrisă, iar de aproape 10 ani este dedicat în totalitate jurnalismului online.
See Full Bio
Taguri: autoChinavehicule cu emisii zero china
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
Comunicat de presa

Adrenalină, tehnologie și super-mașini la SAB & Accesorii 2025!

06/10/2025
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
ACTUALITATE

Atac terorist la Manchester, drone la München, confruntări diplomatice SUA–China și un nou val de instabilitate economică: Revista presei straine

03/10/2025
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
ACTUALITATE

Lumea sub presiune: atac masiv al Rusiei, plan de pace SUA–Israel și aur la record istoric: Revista presei straine

29/09/2025
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
Motion

China este și va fi noul lider mondial în industria auto

22/09/2025
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
ACTUALITATE

Negocieri SUA–China, sancțiuni Iran și greve în Franța: Revista presei straine

19/09/2025
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
ACTUALITATE

Greve în Europa, negocieri tensionate SUA–UK și presiuni pe piețele mondiale: Revista presei straine

18/09/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa
Pamfletul zilei
Codul de vreme rea a înroșit firul politic
de Flaviu Mitroi
10/10/2025
0

Codul roșu din București a creat turbulențe pe scena politică din România, împărțind apele într-un fel în care nici Moise...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Viktor Orban a cântat “Nu plecăm de aici!” la Cluj-Napoca. Sorin Grindeanu a părăsit congresul UDMR când s-a intonat imnul Ținutului Secuiesc
Dosar penal după moartea Mădălinei, polițista din Giurgiu care a s-a stins la scurt timp de la naștere. Clinica privată nu avea secție ATI
Oficiul de Știri, partener media la LUXE Global Awards Gala 2025 — o seară memorabilă la Kuala Lumpur
Mădălina, o polițistă de 29 de ani din Giurgiu, a murit imediat după ce a născut într-un spital privat. Filmul tragediei
De la pensii speciale la criza energetică: Bolojan cere „curaj și echilibru” în guvernare
Israel și Hamas semnează prima fază a unui acord istoric. Trump aduce pacea și vrea Nobelul.
banner proger
China se pregătește de asaltul pieței auto din Europa

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro