back to top
spot_img

China: O companie locală a lansat o baterie care oferă o autonomie de 1.000 km

Anxietatea de autonomie este unul dintre motivele care împiedică o tranziție în masă la vehiculele electrice atât în China, cât și la nivel mondial. O soluție pentru această problemă au găsit chinezii de la Gotion High-Tech.

Compania asiatică a lansat bateria L600 bazată pe o combinație chimică nouă, denumită Astroinno. Aceasta va oferi o autonomie de 1000 de kilometri, iar primul client va fi gigantul Volkswagen Group, informează Intereseting Engineering. Producția de serie va demara în 2024.

Primul client al noii baterii va fi Volkswagen Group

7 iunie 2023

Compania Gotion High-Tech și-a prezentat propria soluție viabilă, care ar putea să elimine anxietatea legată de autonomie. Bateria L600 se bazează pe o nouă combinație chimică, în fapt un mix între litiu, oxid de mangan, fier și fosfor (sub formă de fosfat).

Prescurtat LMFP, acest mix oferă, spun chinezii, o densitate energetică mai mare comparativ cu bateriile folosite pe majoritatea mașinilor electrice de pe piață, respectiv cele de tip litiu-fier-fosfat (LFP).

Recent, bateria Qilin de la CATL, au furnizat companiei Zeekr o baterie de 140 kWh capabilă de o autonomie de 1.032 km. Cercetările în domeniu au arătat că o baterie de tip LFP care oferă o autonomie de peste 1.000 km ar fi prea mare și prea grea pentru a putea fi folosită într-o mașină obișnuită.

De aceea, cei de la Gotion Hich-Tech au adăugat mangan în noua sa baterie, ca urmare a unei investiții de 1,2 miliarde de dolari din partea Grupului Volkswagen, în 2020. Compania asiatică se laudă cu o densitate energetică la nivelul celulelor de 240 Wh/kg, volumul sărind peste 500 Wh/litru. Aceste cifre au fost obținute pe o serie de prototipuri.

Când va intra în producție noua baterie de la Gotion High-Tech

7 iunie 2023 Gotion

Bateriile L600 care vor intra în producție începând cu 2024 vor oferi o densitate mare, de circa 190 Wh/kg, în condițiile în care o baterie LFP obișnuită oferă doar 150 Wh/kg. La temperatura camerei, bateria rezistă până la 4.000 de cicluri de încărcare-descărcare-reîncărcare, însă la temperaturi ridicate, numărul scade până la 1.800 de cicluri.

În același timp, structura bateriei de tip „sandwich”, cu răcire cu lichid pe ambele părți, face ca produsul să fie mai compact. Celulele au un volum de utilizare de 76%, în timp ce greutatea a fost redusă cu 32% față de variantele anterioare de baterii produse de Gotion. Noua tehnologie reduce, totodată, și cantitatea de fire necesară, bateriei L600 fiindu-i necesari cu 80 de metri de cablu mai puțin față de prototipurile din trecut.

Diferența dintre bateria de la Gotion și cea a companiei CATL este că aceasta din urmă oferă chiar mai multă densitate energetică (255 Wh/kg) prin folosirea tehnologiei NCM (nichel-mangan-cobalt), ceea ce o face mult mai scumpă.

Spre exemplu, modelele Zeekr care folosesc bateria CATL Qilin costă cu 15.000 de dolari mai mult comparativ cu mașinile echipate cu baterii care oferă o autonomie mai mică.

author avatar
Mihai Morcovescu

Lasă un răspuns

Alte stiri

Te-ar putea interesa și...