În luna martie 2025 înregistrăm intrarea oficială în România a unuia dintre cei mai importanți constructori chinezi de automobile: BYD. Pentru cei care nu știu, BYD sunt inițialele de la Build Your Dreams, marca chineză fiind unul dintre principalii sponsori de la Campionatul European de fotbal 2024.
Pentru început, BYD va intra în România cu un singur model ATTO2, urmând ca ulterior să vină Seal și Sealion și, treptat, toate modelele din gamă. Deocamdată nu se știe decât că va fi un importator care are ca țintă realizarea unei rețele de minimum 20 de dealeri la nivelul întregii țări. Pentru România, ținta stabilită de Stella Li, vicepreședinte executiv BYD, este ca în cinci ani să devină marca cea mai vândută, chiar și înaintea mărcilor fabricate local, adică Dacia și Ford.

Aparent, românii ar putea crede că este o glumă, însă constructorul chinez este hotărât să cucerească Europa. În Ungaria, fabrica BYD va deveni operațională în toamna acestui an, iar fabrica din Turcia va porni producția de serie în primăvara anului viitor. Cu două fabrici în Europa, chinezii vor ridica pretenții deosebite în special pe segmentul mașinilor electrice, unde au un avans tehnologic net față de producătorii europeni.

Săptămâna aceasta, chinezii de la BYD au anunțat că au pregătit deja o nouă platformă tehnică revoluționară, care ar permite încărcarea bateriei într-un timp similar celui pentru a umple la pompă un rezervor de benzină.