China a finalizat construcția celui mai lung tunel de autostradă din lume, Tianshan Shengli, situat în regiunea autonomă Xinjiang Uygur. Tunelul, cu o lungime de 22,13 kilometri, traversează Munții Tianshan, unul dintre cele mai mari lanțuri muntoase din lume, și va reduce semnificativ timpul de călătorie prin această zonă, de la trei ore la doar 20 de minute.
Proiectul istoric din China
Acest proiect impresionant va conecta mai bine nordul și sudul regiunii Xinjiang, având un impact major asupra dezvoltării economice a regiunii, care joacă un rol-cheie pe Ruta Economică a Drumului Mătăsii, scrie presa chineză.
Odată ce întregul traseu al autostrăzii Urumqi-Yuli, în lungime de 319,72 kilometri, va fi operațional în 2025, timpul de călătorie între Urumqi, capitala regională, și Yuli va fi redus de la șapte ore la puțin peste trei ore.
Tunelul Tianshan Shengli reprezintă o parte esențială a acestei autostrăzi, contribuind la creșterea fluxului de oameni și resurse, dar și la crearea unor noi oportunități de dezvoltare pentru locuitorii regiunii.
Construcția tunelului a început în aprilie 2020 și s-a desfășurat într-un context extrem de dificil, la altitudini de peste 3.000 de metri și în condiții geologice complexe.
Proiectul a implicat măsuri stricte de protecție ecologică, având în vedere proximitatea sa față de Ghetarul Tianshan Nr. 1 și zona de protecție a surselor de apă din Urumqi.
Pentru a depăși aceste obstacole, echipa de construcție a folosit pentru prima dată în China mașini de forat tuneluri (TBM) special concepute, o inovație tehnologică ce a redus timpul de construcție de la 10 ani la doar puțin peste patru ani.
Utilizarea acestor tehnologii a marcat un progres major, eliminând dependența de echipamente străine și consolidând poziția Chinei în fruntea inovației în acest domeniu.
Pe parcursul construcției, echipa s-a confruntat cu numeroase incidente, precum prăbușiri de pereți și infiltrații de apă.
Yang Dongdong, un membru al echipei, a comparat finalizarea tunelului cu nașterea unui copil, subliniind dificultățile și emoția asociate acestui proiect.
Cui Jingchuan, președintele companiei responsabile de construcție, a evidențiat faptul că toate echipamentele utilizate au fost dezvoltate în China, ceea ce a permis țării să își depășească dependența de tehnologiile străine.
CITEȘTE ȘI – Un membru al echipajului unui avion al companiei Swiss a murit, după ce cabina s-a umplut de fum în aer