Vânzările tuturor tipurilor de vehicule electrice au crescut cu peste 40% în China anul trecut, în timp ce cele ale automobilelor pe benzină au scăzut, au arătat luni datele industriei.
Un total de 31,4 milioane de vehicule, inclusiv autobuze și camioane, au fost vândute anul trecut pe cea mai mare piață din lume după vânzări, în creștere cu 4,5% față de anul precedent, a raportat Asociația Producătorilor de Automobile din China. Creșterea vânzărilor a depășit producția, care a crescut cu 3,7%.
Exporturile de autoturisme ale Chinei au crescut cu aproape 20% în 2024, la aproape 5 milioane de vehicule, contribuind la o creștere bruscă a exporturilor totale ale Chinei.
Din aceasta, exporturile a ceea ce China numește „vehicule cu energie nouă”, inclusiv vehicule electrice cu baterii pure, mașini cu celule de combustie și hibrizi plug-in – vehicule electrice cu un mic motor pe benzină pentru a susține bateriile – au ajuns la 1,28 milioane.
Extinderea producătorilor chinezi de vehicule electrice în străinătate a alarmat producătorii auto din SUA și Europa. Statele Unite au adoptat anul trecut un tarif de 100% pentru mașinile electrice fabricate în China, iar Uniunea Europeană a lovit, de asemenea, producătorii de vehicule electrice din China cu noi tarife, spunând că industria a beneficiat de subvenții guvernamentale inechitabile.
Pe plan intern, vânzările de autoturisme au crescut cu 13,6% în decembrie, determinate parțial de reducerile pentru schimburi, crescând vânzările tuturor autoturismelor din China cu 3,1% pentru an, la 22,6 milioane.
Hibrizii plug-in au înregistrat cea mai rapidă creștere în 2024, atrăgând o a doua generație de cumpărători de vehicule electrice care sunt nervoși să cumpere vehicule electrice pure sau care caută autonomia mai extinsă pe care hibrizii o pot oferi.
Expansiunea rapidă continuă a vânzărilor de vehicule electrice din China contrastează cu Statele Unite și Europa, unde creșterea a încetinit.
Vânzările de vehicule tradiționale pe benzină și diesel au scăzut cu 17% în 2024, de la 14 milioane la 11,6 milioane. Acestea au reprezentat 51% din totalul vânzărilor de mașini noi.
Scăderea cererii de mașini alimentate cu combustibil s-a dovedit a fi o lovitură dură pentru producătorii auto străini, cum ar fi Volkswagen AG și Nissan Motor Corp., care de ani de zile au contat pe o cerere puternică din China pentru a-și îmbunătăți profiturile.