Lisabona (Portugalia), Vilnius (Lituania) și Cracovia (Polonia) sunt cele mai accesibile orașe din Europa pentru un city-break în 2023, potrivit unui studiu realizat de asociația ABTA, care reunește agenții de turism.
Analiza a luat în calcul banii pe care un turist îi plătește pentru 12 activități, inclusiv două nopți de cazare la un hotel de 3 stele, o cină în doi, transport local și atracții turistice.
Sondajul anual de călătorie a mai arătat că Vilnius, Lituania, Cracovia în Polonia și Atena, Grecia, s-au clasat pe locul al doilea, al treilea și, respectiv, al patrulea, relatează SchengenVisaInfo.com.
Această analiză, care a fost efectuată în 35 de orașe europene, se bazează pe banii cheltuiți pentru 12 activități turistice, inclusiv excursii de vizitare a obiectivelor turistice, un sejur de două nopți la orice proprietate de trei stele, o cină pentru doi cu vin și transport în interiorul orașului.
City break: Unde le place românilor
Cu o ofertă câștigătoare de 225 de lire sterline (23.095 INR), Lisabona, paradisul pietonilor, a luat acasă prestigiosul titlu.
Pe de altă parte, un studiu STEM/MARK comandat de Kiwi.com. evidențiază date interesante. Astfel, compania de travel-tech oferă informații cu privire la principalele trenduri și destinații de călătorie ale turiștilor români în 2023.
Până acum, pentru călătorii pe parcursul anului 2023, românii au efectuat peste 21.6 milioane de căutări pe platformă, cele mai căutate destinații fiind Londra, Paris, Roma, Milano și Barcelona.
Top 5 destinații turistice de city break în 2023
Cele mai populare țări printre românii care folosesc platforma sunt Italia, Regatul Unit, Spania, Franța și Germania, la fel ca în 2022. Cele mai populare destinații rezervate anul acesta sunt Londra, Milano, Roma, Bruxelles și Barcelona (care înlocuiește Parisul din topul celor mai populare 5 destinații de anul trecut). Românii au recăpătat încredere în călătorit, numărul de rezervări pentru vacanțe în 2023 făcute pe Kiwi.com între 1 decembrie 2022 și 12 ianuarie 2023 crescând cu 173% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Se pare că planurile de călătorie ale românilor nu sunt atât de afectate de situația economică actuală, chiar dacă prețurile biletelor de avion au crescut, în medie, cu 8%, însă sunt considerabil mai mici (cu 25.5%) față de anul 2019.
Cum își aleg românii destinațiile de vacanță
Conform studiului realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com, întrebați cum își aleg următoarea destinație de vacanță, 62.8% dintre românii intervievați au răspuns că bugetul pe care îl au la dispoziție este important. Conform aceluiași studiu, 76.5% dintre români își aleg următoarea destinație în baza căutărilor pe care le fac pe internet, 53.3% merg pe recomandările prietenilor și familiei, 21.8% caută inspirație pe Facebook și 17.5% pe Instagram, însă numai 13.7% urmează recomandările influencerilor care își împărtășesc aventurile pe net.
Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă și cu peste 1500 de angajați la nivel global. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea. Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări și vânzări de peste 60.000 de locuri.