Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le oferă pasagerilor sfaturi utile pentru a evita neplăcerile în timpul călătoriilor cu avionul, de sărbători.
Reprezentanții instituției avertizează asupra taxelor ascunse din prețul biletelor și reamintesc drepturile pasagerilor în cazul întârzierilor sau anulărilor zborurilor. De asemenea, instituțai atrage atenția asupra costurilor ascunse.
ANPC recomandă atenție sporită în timpul rezervării biletelor de avion. Și anume, să verificați dacă bagajul este inclus în prețul biletului și dacă există taxe suplimentare pentru servicii adiționale, cum ar fi check-în-ul la aeroport, alegerea locului sau suprataxele pentru bagaje. Asigurați-vă că prețul final afișat pe site-ul companiei include toate taxele, conform reglementărilor europene. Evitați să vă lăsăți influențați de mesajele presante legate de locurile rămase sau numărul de persoane care consultă aceeași ofertă.
În cazul în care zborul întârzie, pasagerii au dreptul la: Băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice sau SMS-uri gratuite. Cazare gratuită și transport între aeroport și locul cazării, dacă întârzierea necesită o ședere peste noapte.
Dacă întârzierea depășește trei ore la destinație, pasagerii pot solicita o compensație financiară, iar pentru întârzieri mai mari de cinci ore, au dreptul de a renunța la călătorie și de a primi rambursarea integrală a biletului.
Ce se întâmplă în cazul anulărilor, de sărbători
În cazul anulărilor, potrivit ANPC, compania aeriană este obligată să ofere rambursarea integrală a biletului neutilizat sau redirecționarea către destinația finală cât mai rapid posibil. De asemenea, acoperirea cheltuielilor pentru mese și cazare pe durata așteptării.
În funcție de circumstanțe, pasagerii pot primi și compensații financiare. În situațiile în care pasagerii sunt refuzați la îmbarcare, deși au o rezervare validă și s-au prezentat la timp, aceștia au dreptul la asistență și rambursare, plus compensații similare cu cele pentru întârzieri sau anulări.
ANPC subliniază importanța cunoașterii acestor drepturi și încurajează pasagerii să depună reclamații dacă întâmpină probleme.
Citiți și: Zbor cu avionul la Moș Crăciun. Cine organizează călătoria