Vânzările de trotinete electrice au crescut, în ultimul an, cu aproximativ 10%, în România. În același timp, preţul mediu de vânzare per unitate a scăzut cu cel puţin zece procente.
Aceste cifre au fost înregistrate în condiţiile unei ieftiniri a materiilor prime, se arată într-un raport realizat de o companie din industria de comerţ electronic, citată de Agerpres.
București este cea mai mare piaţă de vânzare a vehiculelor electrice
„În mod particular, în Bucureşti, cererea de trotinete electrice este mai mare pe măsură ce Capitala devine un oraş în care parcarea maşinii personale într-un loc de proximitate este tot mai dificilă, iar costurile de parcare au crescut accelerat. De aceea, trotinetele devin mijloace de transport foarte convenabile, utile şi rapide. În prezent, Capitala este cea mai mare piaţă de vânzare a vehiculelor electrice pentru evoMAG, reprezentând 40% din totalul categoriei”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
În ultimul an, vânzările de biciclete şi de scutere electrice au înregistrat o creştere similară cu cea a trotinetelor. Tendinţa de creştere a categoriei de vehicule electrice va fi susţinută pe termen mediu şi lung. Asta, în condiţiile în care lumea devine mai conştientă de emisiile de gaze cu efect de seră şi de poluarea mediului, alături de beneficiile de eficientizare a transportului, precizează sursa citată.
De altfel, retailerul se aşteaptă ca în cursul anului curent, vânzările de vehicule electrice să reprezinte circa 10% din cifra sa de afaceri.
Pe piața de trotinete electrice se estimează o stagnare
La nivel de piaţă, evoMAG estimează o stagnare a segmentului de trotinete electrice, care este sezonier, iar vremea schimbătoare din acest an a încetinit ritmul de creştere a vânzărilor.
„Deşi trebuia să înceapă de circa două luni, fereastra de vânzări accelerate de trotinete electrice, care coincide perioadei cu temperaturi calde din an, abia s-a deschis. Ne aşteptăm, astfel, ca piaţa să stagneze în 2023”, a mai precizat Mihai Pătraşcu.
Compania evoMAG este una dintre cele mai importante din industria de comerţ electronic din țara noastră. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (inclusiv trotinete şi accesorii pentru trotinete) şi pentru casă şi grădină.
În urmă cu trei ani, evoMAG a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu. Compania a atras recent o investiţie de două milioane de euro de la Catalyst România. Aceasta este una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie de la noi, în demersul de a susţine dezvoltarea accelerată a companiei.