Carte electronică de identitate: Începând de joi, persoanele cu domiciliul în București vor putea solicita emiterea cărții electronice de identitate, potrivit unui anunţ al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Carte electronică de identitate, disponibilă și în București începând de joi
Ministerul Afacerilor Interne anunţă că, începând de joi, cetăţenii români cu vârsta de peste 14 ani şi domiciliul în municipiul Bucureşti pot solicita eliberarea cărţii electronice de identitate.
Programul de primire a cererilor variază în funcţie de sector:
-Sector 1 – de la ora 11:00
-Sector 2 – de la ora 09:00
-Sector 3 – de la ora 11:00
-Sector 4 – de la ora 10:00
-Sector 5 – de la ora 09:00
-Sector 6 – de la ora 10:00
Programările se realizează exclusiv online, prin intermediul platformei HUB Servicii MAI.
„Totodată, estimăm că primele cărţi de identitate electronice vor intra în posesia cetăţenilor care au domiciliul în municipiul Bucureşti începând cu 12 mai 2025”, adaugă MAI.
Titularii pot alege să solicite o carte electronică de identitate în orice moment, indiferent de termenul de valabilitate al actului de identitate curent.
Ministerul Afacerilor Interne estimează că, până la finalizarea extinderii la nivel naţional a emiterii cărţii electronice de identitate, termenul mediu de soluţionare a cererii şi eliberare va fi de aproximativ 10 zile. După ce procesul va fi complet operaţionalizat la nivel naţional, perioada de aşteptare pentru eliberarea documentului electronic va fi redusă.
De asemenea, MAI precizează că, odată cu finalizarea extinderii emiterii cărţii electronice de identitate în întreaga ţară, cetăţenii vor putea alege între solicitarea unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, care nu va include cip electronic. Aceasta din urmă va fi disponibilă începând cu ultima decadă a lunii mai 2025.
Costuri pentru eliberarea cărţii electronice de identitate (CEI)
Prima carte electronică de identitate (CEI) este eliberată gratuit cetăţenilor români care au împlinit vârsta de 14 ani, în limita fondurilor prevăzute prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Pentru solicitarea unei noi CEI, cetăţeanul va plăti o taxă de 67 de lei.
În ceea ce priveşte eliberarea cărţii de identitate simple (CIS), taxa este de 38 de lei.

Carte electronică de identitate – principalele beneficii
-Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, în conformitate cu reglementările europene;
-Elemente avansate de securitate, care protejează împotriva falsificării şi a furtului de identitate;
-Posibilitatea de a fi utilizată ca document de călătorie;
-Acces simplificat la servicii electronice şi posibilitatea de a fi folosită pentru semnătura electronică.
Următoarele etape ale extinderii
Conform MAI, în următoarele două luni, cărțile electronice de identitate vor fi disponibile la nivel naţional prin serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor.
Începând din luna iunie 2025, copiii sub 14 ani vor putea solicita CEI. Pentru aceştia, CEI va fi utilizată atât ca document de călătorie, cât şi pentru verificarea identităţii în proceduri administrative, oferind o soluţie mai eficientă decât certificatul de naştere.
Începând cu 20 mai 2025, vor fi emise şi cărțile de identitate simple (CIS), care nu vor include un suport electronic de stocare.