Retailerii chinezi Temu și Shein, domină piața prin prețuri extrem de mici, dar cei de la Primark afirmă că au o strategie care mizează pe o abordare diferită.
Într-un interviu recent, Maciej Podwojski, reprezentant al companiei, a subliniat rolul economiei circulare în modelul lor de business, ceea ce contrastează puternic cu abordările marilor retaileri chinezi.
Cu alte cuvinte, accentul este pus pe adaptarea la schimbările din comportamentul consumatorilor, inițiative sustenabile și diferențiere față de giganții chinezi precum Temu și Shein.
„În calitate de retailer care oferă o gamă largă de produse, de la îmbrăcăminte pentru femei și bărbați până la cosmetice și articole pentru casă, avem mulți concurenți importanți și suntem atenți la activitatea lor. Modelul nostru de afaceri și oferta pentru clienți sunt unice, iar rezultatele demonstrează că strategia noastră funcționează, angajamentul față de sustenabilitate și calitatea produselor accesibile ne diferențiază în mai multe moduri esențiale”, spune Maciej Podwojski, Head of Sales CEE Primark.
Demontarea unui mit
În timp ce retailerii chinezi, Temu și Shein, domină piața prin prețuri extrem de mici, cei de la Primark afirmă că mizează pe o abordare diferită, și anume îmbinarea modei accesibile cu economia circulară. Astfel, retailerul susține că este posibil să oferi produse la prețuri mici fără a face rabat de la calitate.
„În primul rând, strategia de sustenabilitate a Primark, încorporată în inițiativa noastră Primark Cares, stă la baza operațiunilor noastre. Suntem dedicați reducerii deșeurilor textile, înjumătățirii emisiilor de carbon în lanțul nostru valoric până în 2030 și îmbunătățirii vieții oamenilor care ne fabrică produsele.
Ne dorim să demontăm mitul conform căruia prețuri accesibile înseamnă compromiterea calității. Am lansat recent Durability Framework, un ghid care cuprinde angajamente și bune practici în sustenabiliate, dezvoltat în colaborare cu WRAP și alți parteneri, prin care ne asigurăm că produsele noastre sunt concepute pentru a rezista. Cercetările au arătat că articolele noastre accesibile, cum ar fi tricourile, pot fi la fel de durabile, dacă nu chiar mai durabile, decât alternativele mai scumpe. Acest lucru înseamnă că toți clienții noștri se pot bucura de modă elegantă și de lungă durată, fără a afecta semnificativ bugetul lunar”, a mai explicat reprezentantul Primark în Europa Centrală și de Est.
Câte magazine deschide Primark în 2025, în România
Retailerul continuă să pună accent pe expansiune, ajungând deja la 450 de magazine la nivel global, dintre care 22 deschise recent în Europa și Statele Unite. În regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), Primark și-a consolidat prezența prin intrarea pe piața din Ungaria, cea de-a 17-a piață internațională a companiei. În 2024, pe lângă inaugurarea magazinelor din Timișoara, Praga (Cehia) și Bydgoszcz (Polonia), Primark a anunțat noi proiecte pentru 2025.
În România, retailerul își va extinde rețeaua prin deschiderea celui de-al patrulea magazin, în Cluj-Napoca, primul din nord-vestul țării, situat în centrul comercial VIVO!. De asemenea, este planificată inaugurarea celui de-al cincilea magazin în Craiova, acesta urmând să fie deschis în 2026.
Citiți și: Primark se extinde în România. Ce are de gând cunoscutul retailer de modă