Despre Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0) s-a vorbit în nenumărate rânduri în ultimii ani, fiind unul dintre proiectele esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Autostrada de Centură va oferi șoferilor posibilitatea de a evita aglomerația din oraș și traficul intens de pe Șoseaua de Centură (DNCB).
13 kilometri din Autostrada de Centură a Capitalei au fost deschiși circulației acum o săptămână. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările pentru cei aproximativ 10 km ai Lotului 1 (Glina – Vidra) vor fi finalizate cel târziu în luna iulie.
Autostrada de Centură București este împărțită în două mari sectoare:
- Sectorul sudic, în lungime de 51,19 km, este format din trei loturi: Lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km); Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,30 km); Lotul 3 Bragadiru – Joița (17,965 km);
- Sectorul nordic, în lungime de 49,57 km, este format din patru loturi: Lotul 1 Joița – Corbeanca (17,5 km); Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km); Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,60 km); Lotul 4 Pantelimon – Glina (4,47 km).
Pentru toate cele șapte loturi ale Autostrăzii de Centură București există contracte semnate care sunt în diferite etape de proiectare și implementare. Potrivit declarațiilor primite de Ziare.com de la oficialii CNAIR, conform termenelor contractuale, la finalul anului 2027 ar trebui să fie finalizați cei 100,7 km ai autostrăzii, astfel încât să se poată circula în regim de autostradă.

La finalul anului 2027 vom putea circula pe Autostrada de Centură a Bucureștiului
După finalizarea lucrărilor pe încă un tronson al Lotului 1 (Glina-Vidra) din sectorul de Sud al Autostrăzii de Centură București, se va putea circula și pe cei 6 km din cei 16,3 km ai Lotului 2 (Vidra-Bragadiru), finalizați la sfârșitul anului trecut. De la mijlocul lunii aprilie, circulația este posibilă pe aproximativ jumătate din semi-inelul sudic al A0, între DN6 și DN4, ceea ce înseamnă 23,3 km din cei 51,2 km totali.
Constructorul turc se dovedeste a fi foarte implicat în proiect, iar dacă păstrează ritmul actual, va finaliza întregul Lot 1 al A0 Sud (16,3 km) în această vară, facilitând astfel conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2). Acest lucru va permite circulația în regim de autostradă până la Constanța, de la intersecțiile A0 Sud cu DN6, DN5 și DN4.
Lucrările de pe Lotul 3 al A0 Sud, care se întinde între Bragadiru și Joița pe o distanță de 17,965 km, sunt finalizate în proporție de 62%. Constructorul grec a estimat finalizarea acestui lot până la sfârșitul anului curent, facilitând astfel conexiunea rutieră între Autostrada A1 Pitești – București și Autostrada A2 București – Constanța.
Pe A0 Nord, se poate circula deja pe 10 km din Lotul 2 (Corbeanca – Afumați), de la nodul rutier DN1 până la nodul rutier cu A3 București – Ploiești. Lotul 1 al A0 Nord, care se întinde între Joița și Corbeanca pe 17,5 km, se află în faza de proiectare.
Toți cei 19 km ai Lotului 2 Nord dintre Corbeanca și Afumați au fost finalizați la sfârșitul anului trecut și au fost deschiși circulației în noiembrie 2023, pe 10 km de la nodul rutier DN1 la nodul rutier cu A3 București – Ploiești.
Descoperire de ultima oră pe Autostrada București. Ce se va întâmpla cu execuția lucrărilor