Târgul de Turism al României se pregătește pentru ediția de primăvară, care se va desfășura în curând la București. Târgul va reuni cele mai importante oferte turistice din România și din întreaga lume.
Între 20 – 23 februarie, în pavilionul B2 al ROMEXPO, pasionații de călătorii și profesioniștii din turism au ocazia să descopere destinații fascinante, pachete speciale și oportunități de networking valoroase, oferte atractive din România și din întreaga lume.
În această primăvară, vizitatorii vor găsi oferte de călătorie care acoperă o gamă largă de destinații, de la locuri de vacanță pe litoral, la stațiuni montane sau experiențe culturale autentice din cele mai diverse colțuri ale lumii.
România își va prezenta diversitatea turistică, oferind o oportunitate excelentă de a descoperi locuri deosebite de vizitat în țară, dar și pachete turistice competitive pentru destinații internaționale. Evenimentul reprezintă o oportunitate ideală pentru antreprenori și profesioniști din domeniul turismului de a se conecta, de a discuta despre noi tendințe în industrie și de a stabili parteneriate.
Este locul perfect pentru a găsi noi colaboratori, pentru a împărtăși idei și pentru a contribui la dezvoltarea unui turism sustenabil. Programul de vizitare va fi: între 20 – 22 februarie, în intervalul orar 10:00 – 18:00; 23 februarie, în intervalul orar 10:00 – 16:00. Biletul de intrare costă 20 lei.
Ce tendințe arată în turism anul 2025
În anul 2025, în unele țări europene turismul se pare că va avea unele dificultăți. Spre exemplu, un purtător de cuvânt de la Adunarea Cartierelor pentru Declinul Turismului sau ABDT din Barcelona, care a organizat unele dintre protestele antiturism de acolo, și-a împărtășit gândurile înainte de Anul Nou 2025.
„Vrem să lucrăm în rețele din ce în ce mai mari, precum și să ne asumăm sarcinile obișnuite de mobilizare, politică și pedagogie cu privire la natura industriei turismului”, a spus el. „Avem nevoie ca turismul să scadă”. Ei consideră că autoritățile orașului nu caută să reducă problemele, ci mobilizarea împotriva turismului – promovând totodată creșterea turismului. Ei cred că supraturismul contribuie la problemele climatice, sociale și de mediu, precum și la urgența locuințelor.
În pofida tuturor acestor lucruri, turismul pare de neoprit în 2025. Respectiv se îndreaptă către experiențe mai profunde și sejururi mai lungi, potrivit unui raport recent publicat de BBC.
Călătorie personalizată
Raportul Skift Research 2025 Travel Outlook anticipează o creștere de 24% a numărului de călătorii planificate pentru anul următor, comparativ cu 2024. Călătoriile lungi de agrement sunt cele mai populare, depășind escapadele de weekend și călătoriile rutiere.
De asemenea, se pare că din ce în ce mai mulți turiști preferă o călătorie personalizată cu o singură destinație, unde pot explora o cultură mai profund în loc de călătorii în mai multe țări.
Această tendință se reflectă și în preferința pentru călătorii într-o singură țară, cu 76,2% dintre respondenți optând pentru acest tip de experiență în 2025. Raportul Skift menționează și o creștere a „călătoriilor combinate”, care îmbină munca cu timpul liber. Acest concept, cunoscut și sub numele de „pleisure”, este deosebit de popular în India (92% dintre respondenți) și China (84%).
Citiți și: Turism în Bulgaria – Priorităţi strategice pentru 2025