Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Când iarna e ca vara. Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?
Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?

Când iarna e ca vara. Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?

De Răzvan Codorean Publicat 2024-03-15
Distribuie

Transalpina și Transfăgărășanul, cele două cele mai spectaculoase șosele din România, adorate de sute de mii de turiști, vor fi supuse unor ample lucrări de modernizare.

Contents
Pe Transfăgărășan se pregătesc lucrări între Piscul Negru și Bâlea CascadăPentru Transalpina, expertiza pentru modernizare se va efectua după deszăpezire

Aceste lucrări reprezintă o veste bună pentru turiști, deoarece după finalizarea lor, cele două drumuri vor fi deschise mai mult timp, oferind astfel oportunitatea de a fi explorate în diverse sezoane ale anului. Inclusiv iarna, desigur, în condiții speciale, cu restricții pentru momentele în care din pricina căderileor abundente de zăpadă nu se poate circula.

Pe Transfăgărășan se pregătesc lucrări între Piscul Negru și Bâlea Cascadă

Transfăgărășanul, o capodoperă incontestabilă a ingineriei românești, străbate Munți Făgăraș. Cu o lungime de 90 de kilometri, acest drum șerpuit se ridică la peste 2.000 de metri înălțime, oferind peisaje spectaculoase și curbe învăluite în mister.

Cu tuneluri săpate în stâncă și podețe ce trec peste prăpăstii adânci, drumul este o atracție pentru pasionații de aventură și fotografie. În fiecare an, mii de turiști vin să exploreze această bijuterie a Carpaților, cu povestea ei fascinantă. Iar spectacolul oferit celor care-l parcurg i-a adus un binemeritat loc în topul mondial al celor mai spectaculoase șosele ale lumii.

În mod obișnuit, luni bune, în sezonul zăpezilor, cei care vor să-l parcurgă o pot face doar pe secțiunile de pe cei doi versanți. Lucrurile sunt însă pe cale să se schimbe. Primul pas către modernizare a fost făcut prin alocarea a 8,4 milioane de lei de către Compania de Drumuri pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. Contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului între kilometrii 104 și 130+800 a fost semnat la finalul lunii februarie. Lucrările planificate între Piscul Negru și Bâlea Cascadă sunt concepute pentru a permite accesul pe Transfăgărășan pe tot parcursul anului.

Proiectul de modernizare include instalarea copertinelor de protecție din beton și a panourilor de informare digitală la intrările pe Transfăgărășan, oferind astfel șoferilor informații actualizate despre condițiile meteorologice și disponibilitatea locurilor de parcare. De asemenea, sunt prevăzute spații de parcare pentru comercianți și un punct de observație (View Point) pentru turiști. Autoritățile anunță că vor fi efectuate și lucrări pentru îmbunătățirea siguranței rutiere în zonele cu risc de accidente.

Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș, a declarat că aceste lucrări reprezintă cele mai mari investiții în infrastructura rutieră a Argeșului de la Revoluție încoace și că menținerea deschisă a Transfăgărășanului este un proiect de suflet, având în vedere faptul că acesta este considerat cel mai spectaculos drum din România și poate din întreaga lume.

Pentru Transalpina, expertiza pentru modernizare se va efectua după deszăpezire

În ceea ce privește Transalpina, expertiza pentru modernizare va fi efectuată după deszăpezire. După câțiva ani de procese, lucrările vor fi reluate. Drumul a fost preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar finalizarea modernizării este în curs.

Lucrările pe Transalpina au început încă din 2008, însă au fost stopate în 2012 din cauza unor probleme întâmpinate de compania responsabilă cu modernizarea. După câștigarea procesului cu fostul constructor, CNAIR a preluat șoseaua în patrimoniu.

Cristi Tudor, reprezentant al DRDP Craiova, a explicat că proiectul de modernizare a Transalpinei include instalarea plaselor de protecție, în special la Vârful Păpușa, pentru a preveni căderile de pietre, precum și construirea de ziduri de sprijin și parapeți. De asemenea, se va asfalta zona de la Obârșia Lotrului, unde drumul se intersectează cu DN 7A.

Similare

Loading RSS Feed

Puterea

Loading RSS Feed

Realitatea.net

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Air India, o nouă catastrofă!
Air India, o nouă catastrofă!
România de la Ilici la Matematici
Trump îl numește „inept” pe liderul Rezervei Federale și solicită reducerea dobânzilor
Negocieri guvernamentale avansate anunțate de Kelemen Hunor: Undeva pe la 7-7,5 spre 8
Horoscop zilnic, 13 iunie 2025: Berbec, evită deciziile impulsive
Taguri:șoseleTransalpinaTranssfăgărășan
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu
  • Pingback: Noi reguli de semnalizare pe drumurile publice din România

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

România de la Ilici la Matematici

România de la Ilici la Matematici

România a evoluat sau involuat, cât de cât a progresat, nu neapărat progresist, de la primul său președinte Escu, pierzându-și terminația caracteristică,…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Mircea Fechet, despre situația de la Praid: Ar fi putut fi prevenită cu niște costuri infinit mai mici
Mircea Fechet, despre situația de la Praid: Ar fi putut fi prevenită cu niște costuri infinit mai mici
Descoperire în Vâlcea: Locuința unui bărbat, transformată în cultură de canabis
Euro atinge maximul ultimilor 4 ani față de dolar. Care sunt explicațiile analiștilor
Cinci funcționari bancari sunt anchetați pentru implicare în fraude cu credite de 18 milioane de lei
„Porți deschise la Palatul Cotroceni” continuă cu aprobarea președintelui Nicușor Dan
Supraviețuitor al tragediei aviatice din India, găsit în spital. Ce spune acesta despre nefericitul eveniment
Femeia, ca o marfă: vândută și exploatată de proxeneți
Restaurarea Turnului Sfatului din Sibiu, susținută printr-o finanțare nerambursabilă de 16 milioane de lei
Nicușor Dan a convocat o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor
TVR, datorie de milioane de euro către RADIOCOM. De unde a început și cum încearcă directorul Dan Turturică să ascundă situația
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro