Transalpina și Transfăgărășanul, cele două cele mai spectaculoase șosele din România, adorate de sute de mii de turiști, vor fi supuse unor ample lucrări de modernizare.
Aceste lucrări reprezintă o veste bună pentru turiști, deoarece după finalizarea lor, cele două drumuri vor fi deschise mai mult timp, oferind astfel oportunitatea de a fi explorate în diverse sezoane ale anului. Inclusiv iarna, desigur, în condiții speciale, cu restricții pentru momentele în care din pricina căderileor abundente de zăpadă nu se poate circula.
Pe Transfăgărășan se pregătesc lucrări între Piscul Negru și Bâlea Cascadă
Transfăgărășanul, o capodoperă incontestabilă a ingineriei românești, străbate Munți Făgăraș. Cu o lungime de 90 de kilometri, acest drum șerpuit se ridică la peste 2.000 de metri înălțime, oferind peisaje spectaculoase și curbe învăluite în mister.
Cu tuneluri săpate în stâncă și podețe ce trec peste prăpăstii adânci, drumul este o atracție pentru pasionații de aventură și fotografie. În fiecare an, mii de turiști vin să exploreze această bijuterie a Carpaților, cu povestea ei fascinantă. Iar spectacolul oferit celor care-l parcurg i-a adus un binemeritat loc în topul mondial al celor mai spectaculoase șosele ale lumii.
În mod obișnuit, luni bune, în sezonul zăpezilor, cei care vor să-l parcurgă o pot face doar pe secțiunile de pe cei doi versanți. Lucrurile sunt însă pe cale să se schimbe. Primul pas către modernizare a fost făcut prin alocarea a 8,4 milioane de lei de către Compania de Drumuri pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. Contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului între kilometrii 104 și 130+800 a fost semnat la finalul lunii februarie. Lucrările planificate între Piscul Negru și Bâlea Cascadă sunt concepute pentru a permite accesul pe Transfăgărășan pe tot parcursul anului.
Proiectul de modernizare include instalarea copertinelor de protecție din beton și a panourilor de informare digitală la intrările pe Transfăgărășan, oferind astfel șoferilor informații actualizate despre condițiile meteorologice și disponibilitatea locurilor de parcare. De asemenea, sunt prevăzute spații de parcare pentru comercianți și un punct de observație (View Point) pentru turiști. Autoritățile anunță că vor fi efectuate și lucrări pentru îmbunătățirea siguranței rutiere în zonele cu risc de accidente.
Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș, a declarat că aceste lucrări reprezintă cele mai mari investiții în infrastructura rutieră a Argeșului de la Revoluție încoace și că menținerea deschisă a Transfăgărășanului este un proiect de suflet, având în vedere faptul că acesta este considerat cel mai spectaculos drum din România și poate din întreaga lume.
Pentru Transalpina, expertiza pentru modernizare se va efectua după deszăpezire
În ceea ce privește Transalpina, expertiza pentru modernizare va fi efectuată după deszăpezire. După câțiva ani de procese, lucrările vor fi reluate. Drumul a fost preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar finalizarea modernizării este în curs.
Lucrările pe Transalpina au început încă din 2008, însă au fost stopate în 2012 din cauza unor probleme întâmpinate de compania responsabilă cu modernizarea. După câștigarea procesului cu fostul constructor, CNAIR a preluat șoseaua în patrimoniu.
Cristi Tudor, reprezentant al DRDP Craiova, a explicat că proiectul de modernizare a Transalpinei include instalarea plaselor de protecție, în special la Vârful Păpușa, pentru a preveni căderile de pietre, precum și construirea de ziduri de sprijin și parapeți. De asemenea, se va asfalta zona de la Obârșia Lotrului, unde drumul se intersectează cu DN 7A.