Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Când iarna e ca vara. Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?
Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?

Când iarna e ca vara. Transalpina și Transfăgărășan deschise tot anul?

De Răzvan Codorean Publicat 2024-03-15
Distribuie

Transalpina și Transfăgărășanul, cele două cele mai spectaculoase șosele din România, adorate de sute de mii de turiști, vor fi supuse unor ample lucrări de modernizare.

Contents
Pe Transfăgărășan se pregătesc lucrări între Piscul Negru și Bâlea CascadăPentru Transalpina, expertiza pentru modernizare se va efectua după deszăpezire

Aceste lucrări reprezintă o veste bună pentru turiști, deoarece după finalizarea lor, cele două drumuri vor fi deschise mai mult timp, oferind astfel oportunitatea de a fi explorate în diverse sezoane ale anului. Inclusiv iarna, desigur, în condiții speciale, cu restricții pentru momentele în care din pricina căderileor abundente de zăpadă nu se poate circula.

Pe Transfăgărășan se pregătesc lucrări între Piscul Negru și Bâlea Cascadă

Transfăgărășanul, o capodoperă incontestabilă a ingineriei românești, străbate Munți Făgăraș. Cu o lungime de 90 de kilometri, acest drum șerpuit se ridică la peste 2.000 de metri înălțime, oferind peisaje spectaculoase și curbe învăluite în mister.

Cu tuneluri săpate în stâncă și podețe ce trec peste prăpăstii adânci, drumul este o atracție pentru pasionații de aventură și fotografie. În fiecare an, mii de turiști vin să exploreze această bijuterie a Carpaților, cu povestea ei fascinantă. Iar spectacolul oferit celor care-l parcurg i-a adus un binemeritat loc în topul mondial al celor mai spectaculoase șosele ale lumii.

În mod obișnuit, luni bune, în sezonul zăpezilor, cei care vor să-l parcurgă o pot face doar pe secțiunile de pe cei doi versanți. Lucrurile sunt însă pe cale să se schimbe. Primul pas către modernizare a fost făcut prin alocarea a 8,4 milioane de lei de către Compania de Drumuri pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. Contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului între kilometrii 104 și 130+800 a fost semnat la finalul lunii februarie. Lucrările planificate între Piscul Negru și Bâlea Cascadă sunt concepute pentru a permite accesul pe Transfăgărășan pe tot parcursul anului.

Proiectul de modernizare include instalarea copertinelor de protecție din beton și a panourilor de informare digitală la intrările pe Transfăgărășan, oferind astfel șoferilor informații actualizate despre condițiile meteorologice și disponibilitatea locurilor de parcare. De asemenea, sunt prevăzute spații de parcare pentru comercianți și un punct de observație (View Point) pentru turiști. Autoritățile anunță că vor fi efectuate și lucrări pentru îmbunătățirea siguranței rutiere în zonele cu risc de accidente.

Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș, a declarat că aceste lucrări reprezintă cele mai mari investiții în infrastructura rutieră a Argeșului de la Revoluție încoace și că menținerea deschisă a Transfăgărășanului este un proiect de suflet, având în vedere faptul că acesta este considerat cel mai spectaculos drum din România și poate din întreaga lume.

Pentru Transalpina, expertiza pentru modernizare se va efectua după deszăpezire

În ceea ce privește Transalpina, expertiza pentru modernizare va fi efectuată după deszăpezire. După câțiva ani de procese, lucrările vor fi reluate. Drumul a fost preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar finalizarea modernizării este în curs.

Lucrările pe Transalpina au început încă din 2008, însă au fost stopate în 2012 din cauza unor probleme întâmpinate de compania responsabilă cu modernizarea. După câștigarea procesului cu fostul constructor, CNAIR a preluat șoseaua în patrimoniu.

Cristi Tudor, reprezentant al DRDP Craiova, a explicat că proiectul de modernizare a Transalpinei include instalarea plaselor de protecție, în special la Vârful Păpușa, pentru a preveni căderile de pietre, precum și construirea de ziduri de sprijin și parapeți. De asemenea, se va asfalta zona de la Obârșia Lotrului, unde drumul se intersectează cu DN 7A.

Similare

author avatar
Răzvan Codorean
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Alina Ceușan a dat în judecată ANPC-ul lui Piedone, după ce a fost amendată
Alina Ceușan a dat în judecată ANPC-ul lui Piedone. Ce s-a întâmplat
Ținerea blocată a posturilor din învățământ, pe model Klaus Iohannis, ar putea fi limitată
Donald Tusk: „Pro-rusul Simion”
Horoscop zilnic, 14 mai 2025: Berbec, surprize plăcute
Unde a fugit George Simion după dezbaterea de la CCIR. Liderul AUR a fentat o nouă confruntare cu Nicușor Dan
Taguri:șoseleTransalpinaTranssfăgărășan
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu
  • Pingback: Noi reguli de semnalizare pe drumurile publice din România

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Nicușor Dan și George Simion își arată notele, așteptând alocația babană de la Cotroceni

Nicușor Dan și George Simion își arată notele, așteptând alocația babană de la Cotroceni

Mulți cetățeni, indiferent cât de turmentați ar fi de prezenta campanie pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale, pot realiza că au…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
George Simion, declarații neinspirate. Liderul AUR vrea reforme ca pe timpul domnitorului Cuza
George Simion, declarații neinspirate. Liderul AUR vrea reforme ca pe timpul domnitorului Cuza
UE pregătește sancțiuni pentru flota „fantomă” a Rusiei, în ciuda unei posibile întâlniri Zelenski-Putin
Festivalul de Film de la Cannes impune restricții vestimentare stricte pe Croazetă
George Simion pierde teren în fața lui Nicușor Dan. Ce arată ultimul sondaj
Curtea de Apel respinge extrădarea unui elev căutat de FBI. Tânărul este acuzat de amenințări cu bombă
Vladimir Putin critică UE din cauza sancțiunilor impuse Rusiei: „Occidentalii fac multe lucruri în defavoarea lor, idioții”
SUA și Arabia Saudită au semnat un acord de 142 de miliarde de dolari în domeniul militar
Alegeri Prezidențiale 2025: Câți alegători sunt pe listele permanente și câți români din diaspora pot vota
Oferte la energie electrică. Cu ce promoții vin furnizorii de la 1 iulie
Parlamentul European solicită accelerarea aderării Republicii Moldova la UE. Raportul va fi votat în iunie
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro