Compania românească Blindspot, fondată de Matei Psatta, anunță o campanie prin care brandurile românești își pot trăi „visul american” și se pot promova în emblematica Time Square din New York, începând din 1 Decembrie, precum şi pe parcursul anului 2024, prin intermediul proiectului „365 Days of Romania in Times Square”. Inițiativa aparține și revistei Biz și companiei de publicitate Rusu+Borțun.
Brandul care va sparge gheața și care va apărea în Times Square pe 1 decembrie este Arctic. Au mai răspuns deja pozitiv brandurile Romstal, Vola.ro, Aqua Carpatica, Bittnet Group, Eazy Insure, Metaminds, 5togo și își vor începe campaniile în 2024.
Prin „365 Days of Romania in Times Square”, timp de un an de zile, vor fi promovate, în fiecare zi, un brand, o valoare sau un produs românesc chiar în centrul New York-ului.
Matei Psatta, fondatorul Blindspot, a explicat pentru Economedia că în campanie nu vor fi folosite fonduri publice.
Cât vor trebui să plătească brandurile pentru promovarea pe panourile publicitare din New York?
„În mod normal, Nasdaq are un requirement minim de 30.000 de dolari per campanie, ceea ce n-ar fi fost sustenabil pentru majoritatea companiilor din România. Prin proiectul acesta colaborativ am reușit să reducem costurile brand-urilor cu 85%. Astfel spus, este cel mai accesibil mod pentru un brand din România să ruleze un mesaj în Times Square”, a transmis Matei Psatta pentru Economedia. Astfel, pentru un brand, costul unei astfel de campanii va fi de circa 4.500 de dolari.
El a explicat că fiecare brand va rula pe Nasdaq de 150 de ori într-o zi, la orele alese de brand, și vor primi fotografii și video cu campania lor. În plus, ei vor avea expunere locală în revista Biz pentru a amplifica local apariția din Times Square. Brandurile vor putea beneficia și de consultanță din partea Brand Growers – agenție specializată de consultanță, design și retorică de brand.
Proiectul este deschis atât brandurilor internaționale care doresc să transmită un mesaj despre valorile românești, cât și brandurilor locale și antreprenoriale care își doresc să facă parte din această inițiativă.
În cazul în care și companiile românești de stat își vor dori să fie promovate, ele „au posibilitatea să o facă și vor avea aceleași condiții ca brand-urile comerciale”, a mai transmis Matei Psatta.
„Cred că unul dintre avantajele majore ale României în prezent este energia antreprenorială și dezvoltarea de branduri locale interesante și complexe, capabile să concureze la nivel global. Scopul acestui proiect este să încurajeze antreprenorii români să-și promoveze ideile și să le facă cunoscute la nivel global”, adaugă Alina Tudose, consultant de brand si Managing Partner Brand Growers.
„Pe măsură ce proiectul evoluează, vom menține un dialog constant cu brandurile interesate să se alăture, asigurându-ne că mesajele transmise sunt coordonate în mod unitar. Astfel, imaginea României pe care o vom proiecta pe cel mai iconic panou publicitar din lume (Nasdaq) va fi una complexă și plină de sens”, arată inițiatorii campaniei.
„Este un proiect «Go big, or go Home», prin care promovăm valorile românești la nivel global. Cei mai buni ambasadori ai României, alături de sportivi, sunt brandurile și antreprenorii, care duc țara mai departe și pun România pe harta lumii”, a precizat Marta Ușurelu, Owner al revistelor Biz și Haute Culture Magazine.
„Poate avem cel mai bun lapte din Ardeal, poate suntem cei mai amuzanți din regiune, poate cineva să spună «Visit Sibiu», nu contează. Acum poate să o facă în Times Square sub o platformă unitară, vorbind despre România, și totul la o treime din ce ar însemna o campanie standalone pe Nasdaq”, a precizat și Matei Psatta, CMO al Blindspot.
Blindspot (anterior TPS Engage) este o companie românească fondată de Matei Psatta, publicitar. Tatăl său este Sorin Psatta, profesor şi publicitar cu ştate vechi. Blindspot este o platformă automatizată care permite oricărei companii să ruleze reclame mai eficient și la scară largă pe peste 1.000.000 de panouri publicitare digitale din întreaga lume.