Camera Deputaților a aprobat miercuri, 31 mai un amendament important la un Proiect de Lege care elimină blocajul pentru majorarea salariilor la CFR Infrastructură și Călători – companie pe pierdere, dar care așteaptă aplicarea Statutului Personalului Feroviar de la 1 iulie.
Practic, de o parte, Legea Bugetului nu permite majorări de salarii pentru companiile care au pierderi, pe de altă parte, Legea Statutului Personalului Feroviar, promulgată încă din 2020 (dar prorogată de mai multe ori) își produce efectele de la 1 iulie. (rezultatele votului, aici). Dacă nu va fi atacată, Legea merge la promulgare.
O decizie politică în contextul grevei profesorilor
Aplicarea Legii Statutului Personalului Feroviar care poate aduce majorări de salarii pentru zeci de mii de salariați de la căile ferate cu peste 40 % (include și reîntreginerea de 16 % din 2022) este, până la urmă și o decizie politică în contextul grevei profesorilor, iar sindicatele CFR au amenințat luni, că vor opri trenurile de la 1 iulie dacă Guvernul nu aprobă Bugetele CFR Infrastructură și CFR Călători, companii cu aproape 40 000 de salariați. Pentru a acoperi majorarea salariilor doar pentru periaoda iulie-decembrie 2023, Guvernul trebuie să găsească peste un miliard de lei.
Sindicatele CFR au amenințat luni, că vor opri trenurile de la 1 iulie dacă Guvernul nu aprobă Bugetele CFR Infrastructură și CFR Călători, companii cu aproape 40 000 de salariați. Pentru a acoperi majorarea salariilor doar pentru periaoda iulie-decembrie 2023, Guvernul trebuie să găsească peste un miliard de lei.
Menționăm că angajații CFR au spus că vor protesta în fața Ministerului Transporturilor. Acești sunt nemulțumiți pentru că suntem deja la jumătatea anului, iar CFR Călători și CFR Infrastructură nu au încă un buget de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
Dacă cererile nu vor fi îndeplinite, sindicaliștii CFR amenință cu grevă generală de la 1 iunie.