București, capitala României, este al doilea cel mai aglomerat oraș din Europa, potrivit ultimei cercetări efectuate de specialiștii de la Moneybarn. Studiile recente indică faptul că locuitorii Europei își pierd aproape trei zile din viața lor în fiecare an din cauza congestionării traficului.
Specialiștii de la Moneybarn au examinat numărul mediu de ore pierdute în trafic pe an, emisiile medii rezultate și combustibilul consumat pentru a identifica orașele cele mai aglomerate din Europa. În urma acestor analize, au întocmit un top al celor zece orașe europene care suferă cel mai mult la acest capitol.
Dublin, capitala Irlandei, a ocupat primul loc în clasamentul celor mai aglomerate orașe din Europa. Conform studiului, participanții la trafic petrec în medie 68 de ore în fiecare an în aglomerație, cheltuind 164 de euro pentru combustibil și generând 223 kg de dioxid de carbon în plus. În plus, în oraș nu există zone cu emisii reduse pentru automobile, ceea ce înseamnă că multe mașini ar putea emite nivele mai mari de CO2 decât permit standardele minime moderne.
Lucrurile nu stau însă mai bine nici în București. Participanții la trafic din București pierd în medie 106 ore în fiecare an din cauza traficului aglomerat, cheltuind în același timp 123 de euro pentru combustibil și generând 181 kg de dioxid de carbon în plus. De asemenea, în oraș nu există nicio zonă cu emisii reduse pentru automobile, potrivit studiului realizat de Moneybarn. Chiar dacă se clasează pe locul doi în acest clasament, numărul de ore pe care bucureștenii le pierd în trafic este mult mai mare decât în orice alt oraș.

Studiu TomTom: București, al 8-lea cel mai aglomerat oraș din lume
Nu este singurul studiu pe acest subiect care clasează capitala României printre cele mai aglomerate orașe din Europa și chiar și din întreaga lume. Conform unui alt studiu efectuat de TomTom, Bucureștiul ocupă poziția opt în lume și patru în Europa în ceea ce privește gradul de aglomerare în trafic. Orașele care ne precedă sunt Londra, Dublin și Toronto, unde viteza medie de deplasare este de aproximativ 15 kilometri pe oră. Situația nu este foarte diferită nici aici. În anul 2023, șoferii din Capitală au petrecut în medie aproximativ 150 de ore în trafic și au cheltuit cu aproximativ 1.000 de lei mai mult pe carburant din cauza aglomerației din oraș, potrivit TomTom.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, afirmă că traficul aglomerat din București este rezultatul unei dezvoltări „total aberante din punct de vedere urbanistic” din ultimii 20 de ani, iar soluția constă în încurajarea oamenilor să utilizeze transportul public.
„În primul rând trebuie să ne uităm la sursa traficului – dezvoltarea total, total aberantă urbanistică pe care Bucureştiul a avut-o în 20 de ani. Şi modul în care vom dezvolta Bucureştiul trebuie să fie conform cu această ştiinţă care se numeşte urbanism. Şi am făcut asta, în ciuda opoziţiei unor instituţii cum ar fi Inspectoratul de Stat în Construcţii. Apoi, pentru a rezolva o problemă care s-a agravat în 20 de ani, soluţia este de durată şi înseamnă să încurajezi oamenii să folosească transportul public”, a declarat Nicușor Dan în urmă cu câteva zile.
Cîrstoiu îl atacă pe Nicușor Dan: “Zero proiecte noi pentru București”
Este esențial să căutăm soluții sustenabile, cum ar fi îmbunătățirea transportului public, pentru a reduce timpul pierdut în trafic și impactul asupra mediului.