Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Exclusiv. Bucureștenii își vor stația de metrou Timpuri Noi înapoi! Degeaba: I-au schimbat numele /VIDEO
Bucureștenii își vor stația de metrou Timpuri Noi înapoi!

Exclusiv. Bucureștenii își vor stația de metrou Timpuri Noi înapoi! Degeaba: I-au schimbat numele /VIDEO

De Roseti Roxana Publicat 2023-10-16
Distribuie
Una din cele mai cunoscute stații de metrou din Capitală și-a schimbat, sâmbătă, 14 octombrie, denumirea. Aceasta este printre primele apărute și cunoscută nu doar de bucureșteni, ci și de cei din provincie.

Este vorba despre stația Timpuri Noi care și-a schimbat denumirea în Octavian Udriște.

Contents
Una din cele mai cunoscute stații de metrou din Capitală și-a schimbat, sâmbătă, 14 octombrie, denumirea. Aceasta este printre primele apărute și cunoscută nu doar de bucureșteni, ci și de cei din provincie.Schimbarea a iscat un val de nemulțumire a bucureștenilor pe rețelele sociale„Protestez: la timpuri noi, tot Timpuri Noi!”Cine este Octavian UdrișteOctavian Udriște – printre cei care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou bucureștean

Hotărârea privind schimbarea numelui a fost luată de Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, conform informațiilor furnizate de Club Feroviar. Astfel, stația de metrou va fi redenumită „Octavian Udriște”, în onoarea unuia dintre inginerii implicați în construcția primului tronson de metrou.

Această schimbare de nume a stârnit nemulțumirea bucureștenilor, care consideră că stația „Timpuri Noi” trebuie să-și păstreze denumirea originală, având în vedere legătura istorică și emoțională pe care o au cu acest nume.

Schimbarea a iscat un val de nemulțumire a bucureștenilor pe rețelele sociale

Membrii CA al Metrorex au votat recent, la propunerea președintelui Mihai Barbu, în unanimitate schimbarea denumirii stației Timpuri Noi, motivând că numele actual este legat de fosta platformă industrială. Noua denumire propusă fiind Octavian Udriște. Schimbarea a iscat un val de nemulțumire a bucureștenilor pe rețelele sociale și a fost inițiată și o petiție online: „Cerem Ministerului Transportului, conducerii Metrorex S.A., Primăriei Municipiului București să se păstreze numele original al stației de metrou Timpuri Noi, să respecte istoria locului și legătura emoțională pe care cetățenii din zonă o au cu el!”, se specifică în petiția din septembrie a.c.

„Aflu că stația de metrou „Timpuri Noi”, unde coboram frecvent la sfârșitul anilor ’90, se va numi „Octavian Udriște”. Motivul redenumirii, zice Metrorex, e că numele actual al stației e asociat cu o platformă industrială care, ce să zic, nu mai există. Personal, n-am nimic cu domnul Udriște (unul dintre inginerii care s-au ocupat, în 1979, de punerea în funcțiune a primului tronson de metrou din Capitală). Dar nu cred c-ar fi fost deloc o problemă să asociem stația aia de metrou (ca și până acum, în cazul meu) cu numele celei mai importante trupe rock românești din anii ’90 – Timpuri Noi”, scrie Dragoș Vasile pe Facebook.

„Plus că nu se mai cheltuiau bani publici cu redenumirea, cu montat litere noi, care o să coste, ca la Metrorex, cam de 24 de ori mai mult decât fac, în fine, nu compar nimic cu nimic, dar uite că primarul din New York, un tip inteligent, deduc, a decis recent că o piață din oraș poate purta numele altor legende din anii ’80-’90, Beastie Boys. Ce mare șmecherie era să-i aduci pe Artanu și pe Iliescu în fața unei intrări la metrou, să-l pui pe Gâlmeanu să le facă niște poze mișto, apoi să lași un specialist în PR să scrie un comunicat din care să rezulte că s-a modificat doar referința (de la Timpuri Noi – platforma industrială la Timpuri Noi – trupa rock) și că, iată, Metrorex face și chestii cool, nu doar o magistrală de metrou o dată la 9 ani?”.

„Protestez: la timpuri noi, tot Timpuri Noi!”

„Eu nu pricep ce au tovarășii ăia (care dispun de prea mult timp și de prea puține idei bune) cu stația de metrou Timpuri Noi. Măcar dacă-i schimbau numele în Partizan.
(…) Protestez: la timpuri noi, tot Timpuri Noi!”, scrie un alt bucureștean pe Facebook.
„Se schimba o aberație cu alta! Înainte de a pleca din tara am făcut tot posibilul sa se schimbele numele, profund comunistoid, al acestei statii, cu numele Mariei Tanase( având un vedere ca nu sunt stații de metrou care sa poarte numele unei femei și ca Maria Tanase s-a nascut in apropiere).Acelasi demers l-am facut si pentru schimbarea numelui statiei “Gorjului “ in “Ecaterina Teodoriu “. Raspunsul primit a fost ca e extrem de dificil de facut aceste schimbari si ca numele statiilor sunt intiparite in mentalul colectiv si mai ales in tesutul istoric al zonei”, scrie Sorin Ciobanu, tot pe Facebook.
„Ideea schimbării denumirii stației “Timpuri Noi” îmi aduce aminte de un banc din vremea comunismului. S-au unificat “Întreprinderea Timpuri Noi” cu “Întreprinderea de Mașini Grele”. Și noua întreprindere a primit numele Întreprinderea Timpuri Grele”, zice și Mihai Diac pe Facebook.
„Mă opun schimbării numelui stației de metrou Timpuri Noi! E o decizie arbitrară luată de conducerea unei companii care nu reprezintă cetățenii”, notează Alina Pop, pe pagina sa de Facebook.

VICE Romania însă a luat foc: „Cad drone rusești în bălăriile României. Cazul accidentului de la 2 Mai e încă în derulare. Autoritățile vor să bage la teste antidrog elevii. Tragedia de la Crevedia parcă a fost acum o viață. Și ce arde acum, și pentru ce se fac petiții e schimbarea stației Timpuri Noi. Mă rog, ea rămâne la fel, îi spui cum vrei, da’ pe panouri o să apară scris „Octavian Udriște”.

O fată a simțit că situația e cu adevărat gravă, că chiar își bat ăștia joc de valorile și moștenirea timpurinoienilor și a făcut petiție online. Vrea să se păstreze numele așa cum e și are un argument beton: „Și locul Timpuri Noi există în memoria colectivă a bucureștenilor! Toată lumea îl recunoaște și îl numește așa.”

Memoria colectivă a bucureștenilor – și a oamenilor, în general – e însă fragilă și într-un an sau zece vor uita cu totul de unele lucruri. De parcă ar trebui să avem numele legionarilor pe străzi, pentru că oamenii s-au obișnuit cu ele. În fine, logica asta nu duce prea departe”.

Cine este Octavian Udriște

„În afară că e membru USR, Udriște ăla cu ce s-a remarcat la Metrou? Sunt o grămadă de personalități care au stat în zona Timpuri Noi – Lânăriei, doi imi vin acum in minte, Maria Tănase și Romulus Vulpescu, pe Udriște ăla cred că nici vecinii lui nu-l știu toți” – comentează cineva la postarea jurnalistului Valentin Gros, care a lansat un fel de vox pop pe Facebook: „Au schimbat denumirile stațiilor de metrou Semănătoarea, IMGB, Timpuri Noi (care putea fi numită Lemaitre) ca să uităm că am avut industrie autohtonă?”.

Se spune că Udriște a iubit trenurile încă de când era mic și încă de atunci știa ce profesie o să aibă: Octavian Udriște este singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să construiască metroul bucureștean, Și iată că acum  stația „Timpuri Noi” de la metroul bucureștean își va schimba numele și îl va purta pe al lui.

Așa au decis Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, conform Club Feroviar. În curând, stația va purta numele Octavian Udriște, unul dintre inginerii care au făurit primul tronson de metrou. „Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă” va fi anunțul pe care îl vor auzi în curând persoanele care folosesc magistralele 1 și 3 ale metroului din Capitală.

Membrii CA al Metrorex au votat, la propunerea președintelui Mihai Barbu, în unanimitate schimbarea denumirii stației, motivând că numele actual este legat de fosta platformă industrială, care a fost demolată între timp, făcând loc unui proiect imobiliar.

De asemenea, un alt motiv pentru redenumirea stației este ”activitatea profesională de excepţie în domeniul feroviar a domnului Octavian Udrişte (specialist în domeniui feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum şi implicarea în construirea şi dezvoltarea metroului bucureştean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcţiune în 1979 a metroului bucureștean”.

În 2009, Metrorex a decis să schimbe numele a opt stații: Semănătoarea, Armata Poporului, Industriilor, Depoul IMGB, IMGB, Laromet, Policolor și Linia de Centură, acestea devenind Petrache Poenaru, Lujerului, Preciziei, Berceni, Dimitrie Leonida, Laminorului, Nicolae Teclu și Anghel Saligny.

Octavian Udriște – printre cei care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou bucureștean

Octavian Udriște se numără printre cei care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea chiar de la Timpuri Noi și se termina atunci la stația Semnătoarea, redenumită între timp Petrache Poenaru. El a fost numit umit ulterior director tehnic şi director general al Metroului, funcție deținută în perioada 1985-1996.

Udriște s-a născut la 18 aprilie 1935 la Timișoara. A absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive în 1958. În 1996 a fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS și în perioada 1997-2005 a condus Departamentul de Transporturi la Siemens România.

Udriște a contribuit la redeschiderea căii ferate Dorneşti-Putna, circulaţia pe această rută fiind reluată în data de 15 august 2018. Între 1994 și 1996 a fost directorul general al Metrorex. Din 2007, este președinte onorific Club Feroviar.

Similare

Loading RSS Feed

Puterea

Loading RSS Feed

Realitatea.net

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Negocieri guvernamentale avansate anunțate de Kelemen Hunor: Undeva pe la 7-7,5 spre 8
Negocieri guvernamentale avansate anunțate de Kelemen Hunor: Undeva pe la 7-7,5 spre 8
Horoscop zilnic, 13 iunie 2025: Berbec, evită deciziile impulsive
Mircea Fechet, despre situația de la Praid: Ar fi putut fi prevenită cu niște costuri infinit mai mici
Descoperire în Vâlcea: Locuința unui bărbat, transformată în cultură de canabis
Euro atinge maximul ultimilor 4 ani față de dolar. Care sunt explicațiile analiștilor
Taguri:metrouOctavian UdrișteTimpuri Noi
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Bolojan vrea taxă pe ce nu avem: autostrăzi

Bolojan vrea taxă pe ce nu avem: autostrăzi

Guvernații actuali și viitori sunt în mare căutare de bani la bugetul de stat și, ca de fiecare dată, taxele scoase și…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Cinci funcționari bancari sunt anchetați pentru implicare în fraude cu credite de 18 milioane de lei
Cinci funcționari bancari sunt anchetați pentru implicare în fraude cu credite de 18 milioane de lei
„Porți deschise la Palatul Cotroceni” continuă cu aprobarea președintelui Nicușor Dan
Supraviețuitor al tragediei aviatice din India, găsit în spital. Ce spune acesta despre nefericitul eveniment
Femeia, ca o marfă: vândută și exploatată de proxeneți
Restaurarea Turnului Sfatului din Sibiu, susținută printr-o finanțare nerambursabilă de 16 milioane de lei
Nicușor Dan a convocat o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor
TVR, datorie de milioane de euro către RADIOCOM. De unde a început și cum încearcă directorul Dan Turturică să ascundă situația
Avion Air India prăbușit: 204 morți și bilanț în creștere, autoritățile exclud supraviețuitori
Zboruri suspendate pe Aeroportul din Ahmedabad după prăbușirea unui avion Air India
Miorița de Sibiu: cioban omorât de un copil de la stână
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro