Potrivit unui comunicat al Bursei de Valori București, BRD Groupe Societe Generale a obținut un profit net de 694 milioane lei în primul semestru al anului curent, ceea ce reprezintă o scădere față de profitul de 768 milioane lei înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
BRD înregistrează un profit net de 694 milioane lei în S1
„Grupul BRD a înregistrat un profit net de 694 milioane lei (comparativ cu 768 milioane lei în S1 2023), iar rentabilitatea capitalurilor proprii, ROE, a însumat 16% în primele şase luni din 2024. Având o poziţie solidă de capital, BRD a avut o rată de adecvare a capitalului de 23,1% la sfârşitul lunii iunie 2024 (în urma hotărârii AGA care prevede includerea a 50% din profitul net din 2023), în comparaţie cu 22,3% la sfârşitul lunii iunie 2023″, se arată în comunicat.
În ultimul timp, rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel record minim de 2,2% și avem o rată rezonabilă de acoperire a acestora de 77%. Aceste date demonstrează sănătatea sectorului bancar și indică stabilitatea economică a țării.
„În prima jumătate a anului, BRD a înregistrat o performanță comercială remarcabilă în toate segmentele de afaceri. Portofoliul nostru de credite a crescut cu 14% anual, susținut de contribuții semnificative atât din partea segmentului corporativ, cât și a celui de retail. Am continuat să fim un susținător activ al IMM-urilor, sprijinindu-ne clienții în realizarea diverselor lor proiecte, inclusiv prin participarea la diverse programe guvernamentale de sprijin. Finanțările noi în cadrul IMM Plus au atins 3 miliarde de lei în primul semestru al anului 2024, depășind semnificativ perioada similară a anului precedent. Creditarea pentru marile companii a înregistrat, de asemenea, o creștere impresionantă de 27% anual, datorită parteneriatelor solide și recunoașterii valorii pe piață. Producția de credite pentru persoane fizice a fost foarte robustă, atingând volume record de 5,2 miliarde de lei (+51% față de aceeași perioadă a anului trecut), cu o creștere semnificativă atât în segmentul creditelor de consum, cât și al celor pentru locuințe, demonstrând orientarea puternică a BRD către client”, a declarat Maria Rousseva, CEO al BRD Groupe Societe Generale, citată în comunicat.
BRD înregistrează o creștere de 5,7% a venitului net bancar
În primele şase luni ale anului, Grupul BRD a înregistrat o creştere de 5,7% la venitul net bancar faţă de aceeaşi perioadă din 2023, cu o valoare totală de 1.968 milioane lei. Veniturile nete din dobânzi au avut cel mai mare impact asupra acestui rezultat, înregistrând o creştere de 7,3% faţă de primul semestru din 2024.
Veniturile nete din comisioane au crescut cu 6,5% în comparaţie cu anul precedent, iar acest lucru se datorează în principal activităţii sporite cu cardurile, numărului mai mare de transferuri şi contribuţiei crescute din partea serviciilor de custodie şi brokeraj. Toate acestea au fost posibile datorită implicării active în campaniile Fidelis.
În primele şase luni ale anului 2023, cheltuielile operaţionale au înregistrat o creştere de 8,9% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior. Această evoluţie se datorează în principal noii taxe pe cifra de afaceri, costurilor cu personalul şi un efect de bază cauzat de diminuarea contribuţiilor cumulate la fondurile de garantare a depozitelor şi rezoluţia din al doilea trimestru al anului 2023.
BRD înregistrează creșteri salariale de 7%
Comparativ cu S1 2023, costurile cu personalul au înregistrat o creștere de 7% anual, cauzată de salarii mai mari și ajustări ale pachetelor de compensații și beneficii.

Până în 2024, contribuţia cumulată la Fondul de Garantare a Depozitelor şi la Fondul de Rezoluţie a fost redusă la 43,5 milioane lei, față de suma mai mare de 68,1 milioane lei în 2023.
Totuși, economiile realizate datorită reducerii costurilor au fost amplificate de noua taxă de 2% din cifra de afaceri, reprezentând 61,8 milioane de lei pentru primul semestru al anului 2024 (calculată și plătită trimestrial pe baza rezultatelor efective), după cum sugerează reprezentanții băncii.
BRD raportează o creștere de 2,4% a venitului operațional brut
În primul semestru din 2024, venitul operaţional brut al Grupului BRD a atins suma de 940 milioane lei, înregistrând o creştere de 2,4% faţă de S1 2023. Totuşi, raportul cost/venit a crescut semnificativ din cauza noii taxe (52,2% în S1 2024 împotriva valorii de 50,7% din S1 2023). Cu toate acestea, eliminând impactul taxei, raportul cost/venit s-a îmbunătăţit de la 50,7% în S1 2023 la valoarea de 49,1% în S1 2024.
În prima jumătate a anului, calitatea portofoliului de credite a fost solidă, cu rata creditelor neperformante (NPL) menținându-se la un nivel minim record de 2,2% la sfârșitul lunii iunie 2024 (cu o ușoară creștere față de minimul istoric de 1,9% la sfârșitul anului 2023). Gradul de acoperire a creditelor neperformante se situează la un nivel confortabil de 77,3% în iunie 2024, comparativ cu 75,9% la sfârșitul anului 2023. Aceste cifre demonstrează stabilitatea și securitatea sectorului bancar.
În S1 2024, se înregistrează o creștere semnificativă a volumului de credite nou acordate persoanelor fizice, ajungând la 5,2 miliarde de lei (+51% an/an). Această creștere este susținută de cifre solide atât pentru creditele de consum (+38% an/an), cât și pentru cele destinate achiziționării de locuințe (+68% an/an). Astfel, aceste cifre reflectă prosperitatea și încrederea din piața creditelor din România.
BRD raportează creșteri semnificative în credite pentru IMM-uri și companii
Întreprinderile mici au jucat un rol important în creşterea segmentului, cu soldul creditelor nete înregistrând un avans de +46,1% la sfârşitul lunii iunie 2024.
Sectorul companiilor continuă să înregistreze o performanţă excelentă în obținerea de credite (soldul creditelor nete a crescut cu 22,3% an/an la finalul lunii iunie 2024), datorită atât IMM-urilor (+14,3% an/an) cât și companiilor mari (+26,9% an/an). BRD sprijină în continuare afacerile din România prin participarea activă la programele guvernamentale și oferirea de noi finanțări pentru companiile care îndeplinesc criteriile specifice de eligibilitate. Până la sfârșitul lunii iunie 2024, creditele acordate prin programul IMM Plus au ajuns la valoarea de 3,1 miliarde lei, în creștere cu 90% față de S1 2023.
În pofida condiţiilor economice dificile, activitatea de leasing a continuat să crească semnificativ (+ 20,3% an/an până la sfârşitul lunii iunie 2024). Şi mai remarcabil este faptul că volumul total al finanţărilor durabile pentru ultimii trei ani a depăşit deja obiectivul iniţial de un miliard de euro, atingând aproape 1,1 miliarde euro la finalul lunii iunie 2024.

BRD raportează creșteri în depozite și economii, cu avans de 12% în depozite
Depozitele sunt o parte esenţială din activitatea Grupului BRD, cu o creştere de 12% în ultimul an până la sfârşitul lunii iunie 2023. Depozitele de retail au crescut cu 10,8% faţă de anul trecut, reflectând avansul puternic al depozitelor la termen. Ne bazăm pe aceste depozite solide şi diversificate pentru a ne susţine creşterea continuă a afacerii noastre.
Depozitele companiilor au înregistrat o creştere de 14,3% pe an, datorită intrărilor nete ridicate din partea clienţilor IMM (+15,2% pe an până la sfârşitul lunii iunie 2024) și a unei creșteri solide din partea clienților de corporații mari (+13.8% pe an până la sfârșitul lunii iunie 2024).
Portofoliul de economisire BRD oferă o varietate de opțiuni de investiții prin cele 12 fonduri de investiții gestionate de subsidiara noastră, BRD Asset Management. Această entitate a înregistrat un avans semnificativ cu +45,7% la nivelul activelor gestionate față de anul precedent și a ajuns pe primul loc în industria OPCVM-urilor până la sfârșitul lunii iunie 2024.
Prin intermediul unei rețele de 389 de unități, BRD – Groupe Societe Generale oferă servicii financiare și bancare de calitate în România. La sfârșitul lunii iunie 2024, activele totale ale băncii se ridicau la 83,6 miliarde de lei. BRD face parte din Grupul Societe Generale, un jucător important în sectorul financiar european cu o experiență de peste 160 de ani. Grupul are peste 126.000 de angajați în 65 de țări și servește aproximativ 25 de milioane de clienți din întreaga lume.