Black Friday a început puternic în România, cu volume tranzacționate de aproape 280 de milioane de lei până la ora 9:13, potrivit oficialilor PayU GPO.
Black Friday. Românii au cheltuit online 280 de milioane de lei, în doar câteva ore
Elena Gheorghe, country manager al PayU România, a declarat că această valoare reprezintă o creștere de 22% față de anul anterior. În primele 13 minute după ora 9:00, numărul tranzacțiilor a depășit 400.000, în creștere cu aproximativ 15%.
“Până la ora aceasta avem procesat 280 de milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de anul precedent. Deja văd că la tranzacţii, de la ora 9:00, deci în 13 minute, am şi depăşit 400.000 de tranzacţii, cu o creştere, cred că în jur de 15%. Ce este foarte important, ca şi trend, plata cu cardul a înregistrat o creştere la 70% din total tranzacţii”, a spus Elena Gheorghe.
De asemenea, plata cu cardul a înregistrat o cotă de 70% din totalul tranzacțiilor, un indicator semnificativ al schimbării obiceiurilor de plată în timpul evenimentului de reduceri.
Valoarea medie a coșului de cumpărături de Black Friday este de aproximativ 800 de lei, de șase ori mai mare decât într-o zi obișnuită, în care media pe tranzacție este de 40 de euro.
Printre categoriile cele mai populare de produse achiziționate se numără IT&C, articolele pentru casă și decor, precum și produsele de fashion. Cea mai mare tranzacție procesată până în prezent a avut loc la ora 1 noaptea, cu o valoare impresionantă de aproape 70.000 de lei, indicând că interesul pentru Black Friday rămâne ridicat.
“Cea mai mare tranzacţie de până acum s-a înregistrat de fapt, la ora unu noaptea, de aproape 70.000 de lei. Deci Black Friday nu şi-a pierdut interesul”, a menţionat Elena Gheorghe.
Anul trecut, Black Friday în România a înregistrat o tranzacție record de 1,5 milioane de lei, realizată prin transfer bancar, însă aceasta nu a putut fi vizibilă în timp real, a precizat Elena Gheorghe.
În acest an, până la ora 9:00, valoarea tranzacțiilor procesate ajunsese la 267 de milioane de lei, cu un număr de 382.000 de tranzacții, din care 70% au fost efectuate printr-o singură apăsare de buton („one-click payment”), reflectând creșterea adoptării plăților rapide.
CITEȘTE ȘI – Black Friday vine și cu fraude online. Consumatori, aveți mare grijă!