Oamenii apelează în ultima vreme la medicamentele GLP-1 care suprimă pofta de mâncare, iar acest lucru le dă idei unora dintre companii. Cum ar fi băutura împotriva senzației de foame.
Pe această idee, spre exemplu shot-urile Boost de dinaintea mesei sunt comercializate de Nestlé drept „o băutură nutritivă pentru atenuarea foamei”. Acesta este printre primele produse alimentare sau băuturi care promovează în mod specific producerea hormonului GLP-1, potrivit fooddive.com.
Cunoscuta companie a lansat recent prima sa marcă majoră din SUA în aproape trei decenii, denumită Vital Pursuit, pentru consumatorii care iau medicamente GLP-1 și alte persoane care se concentrează pe controlul greutății. Pizzele, sandvișurile și bolurile cu gustări prioritizează confortul, gustul, mărimea porțiilor și furnizarea nutrienților atât de necesari, cum ar fi proteinele și fibrele.
Săptămâna trecută, Conagra Brands a declarat că mai mult de douăsprezece dintre ofertele Healthy Choice ale companiei vor avea o etichetă care indică faptul că mesele sunt „GLP-1 friendly”, devenind astfel primul brand important de produse alimentare care menționează popularul medicament pentru pierderea în greutate pe ambalajul său.
![Băutura împotriva senzației de foame. Despre ce este vorba Băutura împotriva senzației de foame. Despre ce este vorba](https://oficiuldestiri.ro/wp-content/uploads/2025/01/Foame-mancare-oficiuldestiri.ro_-1024x683.avif)
Între produse sănătoase și foame
Gigantul produselor alimentare ambalate a declarat că, începând din ianuarie, mai mult de două duzini de produse congelate Healthy Choice vor avea o „insignă” care arată că produsele sunt bogate în proteine, sărace în calorii și o sursă bună de fibre – ceea ce le face ideale pentru consumatorii care folosesc medicamente pentru a pierde în greutate sau care doresc să își crească consumul de produse mai sănătoase.
Utilizarea medicamentelor GLP-1 precum Ozempic și Wegovy schimbă modul în care multe companii alimentare își dezvoltă și își comercializează produsele. Compania Mattson, specializată în inovarea produselor alimentare, a constatat că cei care folosesc aceste medicamente își schimbă obiceiurile alimentare și caută alimente care conțin proteine în porții mici și băuturi care ajută la hidratare.
Analiștii Morgan Stanley estimează că piața globală a medicamentelor pentru obezitate va ajunge la 105 miliarde de dolari până în 2030. Deși există întrebări persistente cu privire la utilizarea medicamentelor GLP-1, inclusiv cu privire la impactul lor pe termen lung asupra sănătății unei persoane și la durata de administrare a acestora, companiile trebuie să fie proactive în pregătirea pentru viitor.
Ozempic, un trend la vedete
Ozempic a devenit un trend pentru pierderea în greutate mai ales la Hollywood, acesta fiind de fapt locul de unde a pornit acest fenomen controversat.
Medicamentul a fost inițial comercializat pentru tratarea diabetului de tip 2. Ozempic e numele comercial al unui medicament injectabil semaglutid, aprobat de FDA în 2017. Între timp a devenit un trend pentru pierderea în greutate. La fel precum alte tendințe de reducere a greutății corporale din trecut, a stârnit dezbateri, mai ales după ce FDA a raportat o penurie a medicamentului în 2022, din cauza creșterii cererii, potrivit stiripesurse.ro.
Kelly Clarkson a spus în emisiunea The Kelly Clarkson Show din mai 2024, că ea ia „ceva care ajută la descompunerea zahărului – evident corpul meu nu o face corect.” Actrița Amy Schumer, între timp, a spus că a încercat Ozempic acum câțiva ani: „Am fost una dintre acele persoane care s-a simțit atât de rău încât nu puteam să mă joc cu fiul meu”, a mărturisit ea și i-a criticat pe cei din Hollywood care nu admit că au făcut același lucru.
Celebritățile au început să ia acest medicament pentru insulină ca o metodă de a slăbi rapid, deși multe vedete suspectate că l-ar fi folosit au fost rapide în a nega zvonurile, conform Variety.
Un reprezentant al companiei farmaceutice Novo Nordisk, care produce Ozempic, a declarat anterior pentru E! News că Ozempic „nu este aprobat pentru gestionarea cronică a greutății.” Organizația a spus că Ozempic este destinat tratamentului diabetului de tip 2, pentru a îmbunătăți glicemia și a minimiza riscurile de evenimente cardiovasculare majore la adulții cu această afecțiune.
Citiți și: Omenirea și „jocurile foamei”? Avertismentul Financial Times