Producătorii chinezi de baterii se luptă cu un an dificil, întrucât se confruntă cu supracapacitatea, o cerere slabă și scăderea prețurilor.
Deşi principalii producători, Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) şi BYD Co, domină piaţa energiei electrice, competitorii mai mici se confruntă cu riscuri majore. Acestea includ închiderea fabricilor, amânarea sau chiar anularea construirii de noi facilităţi din cauza scăderii ratei de utilizare a lanţului de aprovizionare. Aceste informaţii au fost prezentate într-un raport publicat de BloombergNEF.
Prețurile scăzute ale bateriilor vor continua în 2024
Potrivit analistului BNEF Jiayan Shi, prețurile celulelor de baterie vor rămâne scăzute și în 2024, ceea ce va determina ieșirea de pe piață a jucătorilor mai puțin calificați. Această reechilibrare a cererii și ofertei se va întinde pe o durată mai lungă decât un an.
Odată cu creşterea concurenţei şi scăderea cererii, industria producției de baterii a suferit și o reducere a marjelor de profit pentru mulți producători, mai ales în cazul celor mici. Cu toate acestea, costurile mai mici ajută la menținerea unui echilibru între cerere și ofertă.
China este în plină expansiune a pieței sistemelor de stocare a energiei, ceea ce a dus la o cerere mai mare decât sectorul mașinilor electrice. În plus, procesul de certificare pentru sistemele de stocare a energiei este mult mai ușor decât pentru mașini electrice, ceea ce face ca producătorii mai puțin competitivi să încerce să obțină o parte din piața pentru a rămâne pe piață. Aceste informații au fost prezentate într-un raport recent.
Supracapacitatea în sectorul bateriilor va crește în 2025
Cu toate acestea, creşterea planificată a sistemelor de stocare a energiei în China nu va fi suficientă pentru a compensa incetinirea sectorului auto electric în următorii trei-cinci ani. Potrivit BNEF, peste 70% din producţia totală de baterii din China în 2023 va fi destinată maşinilor electrice, în timp ce mai puţin de 20% va fi folosită pentru stocarea energiei.
Se estimează că eforturile agresive ale autorităților de la Beijing pentru a crește producția de vehicule electrice și a face față cererii vor duce la o supracapacitate ridicată în acest an. Ca rezultat, multe proiecte din China pot fi amânate sau chiar anulate, la fel ca și în Europa și Statele Unite.
Raportul indică că rata de supracapacitate va atinge un punct culminant în 2025 şi va scădea treptat până la finalul deceniului.
CITIȚI ȘI: ANPC dă lovitura: 2 milioane lei în amenzi pentru apă minerală și de izvor – adevărata proba a purității!