Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat astăzi că se va putea circula pe Autostrada A7 până la sfârșitul acestui an, la ora actuală desfășurându-se lucrări pe 13 loturi cuprinse între Ploiești și Pașcani. Ieri, premierul Marcel Ciolacu anunța că o sumă în valoare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții a fost pregătită pentru finanțarea Autostrăzii Moldovei.
Cu o lungime totală de 319 kilometri, autostrada A7 reprezintă cel mai extins șantier în curs de desfășurare în România în prezent. În luna ianuarie, lucrările au fost reluate pe primele loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău, ceea ce va permite deschiderea circulației pe primii 49,35 kilometri din A7 până la finalul acestui an.
”Am văzut şi tronsonul de la Buzău până aici, aproape de Adjud, din A7. Acum două săptămâni iarăşi l-am văzut cu primul ministru, acelaşi tronson. Se vede în cele două săptămâni un progres. Sunt optimist, suntem optimişti că până la sfârşitul acestui an vom putea să circulăm pe autostradă de la Focşani la Buzău, ba chiar şi pe o parte din lotul de la Adjud, fiindcă e foarte important să se termine acel lot din jurul Adjudului”, a declarat astăzi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit Profit.ro.
Sorin Grindeanu despre deschiderea Autostrăzii A7
“Eu cred că ritmul în care, iarăşi, un alt constructor român arată că se poate, aici e vorba de un UMB, de Umbrărescu, eu cred că îi obligă şi pe alţi constructori, fie că sunt autohtoni, fie că sunt străini, să vadă că perioada aia romantică din trecut, în care veneau, când veneau, mai ales unele companii străine, veneau în România şi veneau cu, să zicem, cu 100 de ingineri şi după ei cu 100 de avocaţi doar să câştige claim-uri, s-a cam terminat”, a mai precizat ministrul Sorin Grindeanu.
“Avem 13 loturi de autostradă de A7, de la Ploieşti până la Paşcani, prin PNRR, se lucrează pe absolut toate 13. Termenele de finalizare pe aceste 13 loturi, conform contractului, sunt de tipul următor: patru dintre ele trebuie să se finalizeze anul acesta şi celelalte nouă anul viitor. Cred că jumătate din acestea vor fi date în trafic în acest an”, a mai spus plin de entuziasm Grindeanu.

A fost aprobat Contractul de finanțare pentru Autostrada A7
Joi, Guvernul a adoptat proiectul de lege privind aprobarea Contractului de finanțare pentru Autostrada A7 România – Cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență B, încheiat între România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 1 februarie 2024 și la Luxemburg la 5 februarie 2024. Acest act normativ aprobă contractul de finanțare în valoare de 600 de milioane de euro între România și Banca Europeană de Investiții, destinate construirii Autostrăzii A7.
România are o mare nevoie de autostrăzi din mai multe motive importante. În primul rând, autostrăzile ar îmbunătăți semnificativ conectivitatea și accesibilitatea la nivel național și internațional, facilitând transportul de mărfuri și persoane între regiuni și țările vecine. Aceasta ar spori competitivitatea economică a României și ar stimula investițiile și dezvoltarea în diverse sectoare.
De asemenea, autostrăzile ar îmbunătăți siguranța rutieră prin reducerea numărului de accidente și a timpilor de călătorie, oferind o alternativă rapidă și sigură la drumurile naționale congestionate și adesea periculoase. Pe lângă aceste aspecte, autostrăzile ar spori mobilitatea populației, facilitând accesul la servicii, locuri de muncă, educație și alte oportunități în diferite regiuni ale țării.
Descoperire de ultima oră pe Autostrada București. Ce se va întâmpla cu execuția lucrărilor