Autoritățile de la Paris vor să elimine SUV-urile din centrul capitalei franceze prin creşterea tarifelor de parcare.
Edilii locali vor organiza la începutul anului viitor un referendum prin care locuitorii orașului vor putea să se pronunţe în legătură cu această iniţiativă, transmite Electrek.
Referendum pentru eliminarea SUV-urilor din centrul Parisului
Străzile înguste din Paris sunt pur și simplu sufocate, motiv pentru care mai potrivite pentru traficul local par să fie modele urbane precum Renault Twingo sau Dacia Spring.
Autoritățile orașului spun că numărul său de SUV-uri a crescut în ultimii 4 ani cu 60% și reprezintă 15% dintre cele 1,15 milioane de vehicule private parcate pe străzile Parisului în fiecare noapte.
Pentru a ajuta la rezolvarea acestei situații și pentru a da un impuls mașinilor mai mici, primarul Parisului, Anne Hidalgo, a anunțat că se va organiza un referendum la 4 februarie 2024 pentru ca locuitorii Parisului să voteze inițiativa de creștere a taxelor de parcare pentru modelele SUV și cele 4×4.
Anunțul vine la două luni după ce Parisul a interzis trotinetele electrice închiriate, tot ca urmare a unui vot al cetăţenilor. Astfel, autoritățile de la Paris intenționează să elimine din centrul orașului SUV-urile, inclusiv cele mari electrice și hibride, prin aplicarea unor taxe de parcare substanțial mai mari.
Vor fi eliminate mașinile cu o greutate de peste 1,6 tone
În condiţiile în care SUV-urile pot fi greu de diferenţiat de alte mașini, Primăria din Paris vrea să introducă tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare termice şi pentru cele cu o greutate de peste 1,6 tone.
De asemenea, măsura vizează şi vehiculele electrice cu o greutate de peste două tone. Pentru a se putea stabili greutatea unui automobil vor fi montate scanere care vor citi plăcuţa de înmatriculare care oferă informaţii referitoare la model şi la greutatea acestuia.
„Astăzi, mulți dintre voi îmi spuneți că încă există prea multe mașini mari și poluante care ocupă din ce în ce mai mult spațiu pe străzile noastre, pe trotuarele și chiar pe pistele de biciclete. De aceea, trebuie să reducem acest fenomen prin limitarea prezenței SUV-urilor și a mașinilor 4×4 în Paris”, a spus Hidalgo într-un videoclip distribuit pe rețelele sociale.
În mandatul primarului Anne Hidalgo, de mai mulţi ani Parisul a pus presiuni asupra șoferilor prin creşterea costurilor cu parcarea şi interzicerea graduală a automobilelor diesel. În paralel a fost extinsă reţeaua de piste de biciclete în capitala Franţei.
„Prin acest vot vrem să spunem STOP”, a mai spus edilul parizian. „Opriți excesele producătorilor de mașini, care împing oamenii să cumpere vehicule din ce în ce mai mari, mai scumpe, mai mari consumatoare de materii prime și mai poluante”.