Recent, s-au făcut declarații în spațiul public cu privire la posibile măsuri fiscale care ar putea afecta comerțul electronic. În acest context, (ARMO) Asociația Română a Magazinelor Online dorește să sublinieze faptul că ecosistemul dezvoltat de magazinele online românești în ultimii ani asigură tranzacțiile transparente, conformitatea și raportarea fiscală exemplară. Această industrie a investit semnificativ în soluții și servicii care au făcut din comerțul electronic un lider în plățile electronice pentru sectorul de retail, potrivit unui comunicat oficial.
ARMO: “Datorită conformității lor fiscale, magazinele online din România ar trebui să fie un model, și nu ar trebui să fie acuzate de evaziune fiscală.”
Conform unui comunicat al ARMO, magazinele online din România reprezintă o importantă sursă de venit pentru bugetul de stat, având un impact pozitiv asupra economiei digitale și promovând dezvoltarea internațională a IMM-urilor locale. Declarațiile care susțin practicarea evaziunii fiscale de către aceste magazine sunt categoric respinse, întrucât plățile electronice sunt 100% trașabile și raportate lunar prin declarația 395 a companiilor de curierat.
Directivele UE DAC7 impun transparență pentru veniturile comercianților online
Mai mult decât atât, începând cu anul 2023, în urma implementării Directivei UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii platformelor online din România vor furniza informații organelor fiscale referitoare la veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace.
Comercianții români cinstiți suferă din cauza lacunelor legale care permit vânzările de produse pe rețelele sociale și platforme din state terțe. ARMO își exprimă preocuparea cu privire la impactul acestor practici neconforme asupra comercianților onesti și solicită adoptarea unor măsuri eficiente în consultare cu toate părțile implicate.
Este esențial ca orice schimbare să nu discrimineze comercianții români care respectă normele fiscale. De aceea, propunerea de a introduce un mecanism CNP fiscal pentru comerțul online nu este soluția optimă, deoarece ar putea aduce complexitate birocratică fără beneficii reale.
ARMO promovează transparența și conformitatea în comerțul electronic
ARMO își menține poziția deschisă de a furniza expertiză în discuțiile despre măsurile fiscale care afectează comerțul electronic.
“Ne dorim un mediu economic transparent și modern, fără discriminarea altor sectoare sau jucători internaționali, promovând conformitatea și urmărirea fiscală. Credem că guvernul ar trebui să sprijine un ecosistem care să faciliteze plățile electronice și propunem extinderea regulamentelor pentru bacșiș prin carduri și servicii conexe de comerciant electronic, cum ar fi curieratul și livrarea de produse”, conform ARMO.
Astfel, consumatorii pot finaliza complet procesul lor digitalizat cu o plată electronică sigură și o experiență trasabilă de la achiziție până la livrare.
ARMO rămâne dedicată colaborării cu autoritățile și alte persoane relevante pentru a promova politici care să susțină dezvoltarea comerțului electronic, în beneficiul economiei naționale și al consumatorilor.
Înființată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă și protejează interesele magazinelor online din România și ale membrilor săi.
CITIȚI ȘI: Impozite mai mici pentru părinții ai căror copii fac meditații