Giorgio Armani – fondatorul casei de modă italiene de lux care îi poartă numele – spune că plănuiește să se pensioneze în următorii doi sau trei ani. Cu alte cuvinte, celebrul designer devine un pensionar de lux.
Armani, acum, în vârstă de 90 de ani, a acordat un interviu pentru Corriere della Sera, în cadrul căruia nu a comentat ceva în legătură cu planurile de succesiune ale companiei.
Designerul a rămas ferm pe poziții în ceea ce privește controlul imperiului său, de când l-a fondat acum aproape 50 de ani. Dar fără copii cărora să le transmită averea există de multă vreme speculații cu privire la viitorul averii sale, pe termen lung, după cum notează Sky News.
Armani a declarat pentru cotidianul italian menționat că „îmi pot acorda încă doi sau trei ani ca șef al companiei. Nu mai mult, ar fi negativ”. Presat să răspundă dacă va rămâne mai mult timp, el a spus că nu va rămâne, că vrea să se pensioneze cu alte cuvinte, unul dintre motivele invocate fiind „Nu pot dormi noaptea. Nu mai știu somnul profund și liniștit pe care l-am avut cândva. Acum visez noaptea și visele, îmi construiesc viitorul”…
În plus, Armani a mai adăugat că vede un viitor în care „nu mai trebuie să fiu eu cel care spune „Da” sau „Nu””. El a mai evidențiat în cadrul interviului faptul că a primit abordări „puțin mai insistente” de la potențialii investitori externi în compania sa, dar a adăugat că „deocamdată nu văd nicio deschidere”.

Cum a fost „perioada fascistă” pentru Armani
Printre multe altele cu privire la viața lui, designerul a vorbit și despre „perioada fascistă” în interviu. „Îmi amintesc când tatăl meu, care era angajatul unui birou al partidului fascist din Piacenza, ne-a luat pe fratele meu și pe mine să ne întâlnim cu liderul local al partidului. Încă îl văd, stând țeapăn, purtând uniforma lui cu cămașă neagră.
Am simțit prezența incredibilă a acestui bărbat, iar tatăl nostru a fost mândru să ni-l prezinte. A fost un moment decisiv: acolo am înțeles ce înseamnă să faci parte dintr-o lume în care trebuie să porți uniformă pentru a pune mâncare pe masă (…)”. Întrebat cum era viața în fascismub fascism, Armani a punctat că „în familia noastră am vorbit des despre asta, iar dezbaterea s-a învârtit în jurul a două puncte de vedere opuse. Principalul lucru a fost că nu am putut spune nu sistemului: fie ai devenit parte din el, fie ai fost exclus. Dar au fost și lucruri bune”. La întrebarea care au fost acelea, el a răspuns că „se pricepeau la organizarea de activități pentru tineret. Erau excursii în mediul rural unde mâncam gratuit, taberele de vară, spectacolele de teatru puse la cale de clubul afterwork… Noi, copiii, ne-am distrat”…
Mama ta a fost directorul taberei de vară din Misano.
Armani a construit un fel de structură pentru succesiune
Dornic să mențină viitoarea independență a companiei, el a declarat ziarului italian, menționat de Sky News, că a „construit un fel de structură, un proiect, un protocol” care să-i guverneze succesiunea, dar nu a oferit detalii.
Dacă nu știați, Armani a studiat inițial medicina, după care a renunțat și s-a alăturat armatei. Mai târziu a început să își desfășoare activitatea în vânzări și a fondat compania în 1975, prezentând primele sale colecții de prêt-à-porter sub nume propriu în anul următor.
Un favorit al celebrităților pe covoarele roșii, Armani a dezvoltat relații profesionale cu diverse vedete de-a lungul anilor, printre care Richard Gere, Eric Clapton și Lady Gaga. Se așteaptă ca în rândul moștenitorilor designerului să fie incluși sora lui și alți trei membri ai familiei care lucrează în companie, colaboratorul și partenerul său pe termen lung Pantaleo Dell’Orco și o fundație caritabilă.
Însă lucrurile în ceea ce privește moștenirea lui Armani nu vor fi chiar atât de simple.
Ce conduită trebuie să ai ca să îl moștenești pe Armani
Dintr-un document consultat anul trecut de Reuters, rezultă că celebrul creator de modă impune reguli stricte pentru moștenitorii imperiului său. Este detaliată atât conduita viitoare a moștenitorilor, cât și menținerea independenței companiei. Documentul este datat 2016 și evidențiază modul în care viitorii lideri ar trebui să gestioneze posibilele schimbări majore, precum listarea la bursă sau fuziunile cu alte companii, interzicând o astfel de acțiune pentru o perioadă de până la 5 ani după decesul designerului.
Cu o cifră de afaceri de 2,35 miliarde de euro numai în anul 2022, Armani, fără urmași direcți pentru a-i prelua afacerea, a luat măsuri precise pentru viitorul pe termen lung al imperiului său în lumea modei.
Documentul mai stabilește că moștenitorii trebuie să păstreze stilul esențial, elegant și modern al brandului, cu o atenție deosebită la detalii și vizibilitate. Actul ar urma să intre în vigoare după trecerea lui Armani în neființă.
Detaliile împărțirii averii, totuși neclare
Această abordare strategică a fost adoptată și de alte mari case de modă, precum conglomeratul LVMH, și își propune să asigure o tranziție netedă și să păstreze integritatea brandului și valorile esențiale ale companiei și după moartea fondatorului.
Giorgio Armani a pus bazele unei fundații în 2016, care în prezent deține o parte minoră din acțiunile sociale ale companiei, cu scopul de a proteja și menține influența și moștenirea sa asupra afacerii pe care a construit-o de-a lungul anilor.
Cu toate că detaliile privind împărțirea averii sale personale, estimată la 6,58 miliarde de dolari, rămân totuși neclare, strategia sa meticuloasă și clarificările aduse pentru viitorul companiei subliniază dorința lui Armani de a asigura continuitatea și stabilitatea imperiului său în lumea modei.
Citiți și: Cavalli vizionarul, „îngropat” fără detalii pe Instagram