Se știe deja: românilor le place la mall și în general la cumpărături! În acest context, Reveal Marketing Research a desfășurat un studiu pentru a afla în ce măsură influențează muzica de pe fundal modul în care românii se simt și cum interacționează atunci când merg în diferite spații comerciale și fac cumpărături.

Stdiul a dezvăluit detalii aproape de neînchipuit care îi fac pe români (și probabil nu numai pe ei) să stea mai mult la cumpărături. Astfel, potrivit studiului, magazinele și mall-urile sunt destinațiile principale de timp liber ale românilor, iar 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică cunoscută pe placul lor

Conform rezultatelor studiului implementat de Reveal Marketing Research, cele mai frecventate locații publice în care românii obișnuiesc să își petreacă timpul liber sunt magazinele (83%) și centrele comerciale/mall-urile (48%).

Pentru cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani, categorie de vârstă ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare, mall-urile reprezintă într-o mai mare măsură o soluție de petrecere a timpului liber (55%).

Comportamentul consumatorilor este influențat de muzică

63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută când merg în mall-uri, iar 59% atunci când merg să își facă cumpărături uzuale în magazine.

Comportamentul consumatorilor în astfel de momente este influențat de muzică, 54% dintre respondenți declarând că petrec o perioadă mai lungă la cumpăraturi atât în magazine, cât și în centrele comerciale dacă aud muzica cunoscută preferată pe fundal, principala motivație menționată fiind că muzica le distrage atenția și îi determină să petreacă mai mult timp în respectivul spațiu comercial.

Mai mult decât atât, un procent semnificativ de 37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în mall-uri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.

Pentru majoritatea românilor, un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine!

30% dintre români preferă un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci când se află în spații comerciale, în timp ce 34% nu au o preferință clară de gen muzical în astfel de situații

Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice. De asemenea, românii declară în proporție de 66% că  este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor într-un spațiu public (ex. bar, terasă, magazin etc.), într-o măsură semnificativ mai mare consumatorii cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (72%).

Nu în ultimul rând, mai aflăm că, pentru majoritatea românilor un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine, pe când în cazul mall-urilor vorbim mai degrabă de ritmul muzicii de pe fundal.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada iulie 2023 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, care utilizează internetul. Mărimea eșantionului a fost de 818 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

13 decembrie 2023