Anvelopele montate pe vehicule electrice nu sunt atât de durabile comparativ cu cele de pe mașinile echipate cu motorizări convenționale pe benzină sau diesel.
Potrivit unui studiu comparativ realizat de Epyx, o companie britanică specializată în management de flotă, anvelopele cu care sunt „încălțate” automobilele cu emisii zero ar avea o durată de viață mult mai scăzută decât cele montate pe mașinile obișnuite, arată relatează Fleetnews.co.uk.
Cât durează anvelopele pe o mașină electrică vs mașină obișnuită
Tranziția către electromobilitate scoate treptat la iveală o serie de aspecte care trebuie luate în considerare, mai ales de companiile care operează flote. Este bineștyiut faptul că, în ceea ce privește post-vânzarea, un automobil electric necesită mai puțină întreținere comparativ cu un vehicul convențional datorită componentelor sale.
Cu toate acestea, există mai multe studii care au arătat că anumite elemente ale mașinii se pot defe mai repede, ceea ce este sinonim cu costuri de întreținere suplimentare. În această categorie sunt incluse frânele, dar mai ales anvelopele, care se uzează mai repede din cauza masei și a cuplului mai mari.
Potrivit celor mai recente date publicate de Epyx, anvelopele care sunt montate pe vehiculele electrice durează în medie cu peste 10.200 de kilometri mai puțin în comparație cu cele montate pe mașinile pe benzină sau diesel.
Când ar trebui înlocuite anvelopele pe mașinile electrice
Specialiștii de la Epyx susțin că prima înlocuire a anvelopelor în cazul unei „electrice” are loc în medie după 28.944 de kilometri sau 551 de zile de utilizare față de 39.650 de kilometri sau 670 de zile de folosire. În ceea ce privește automobilele hibride, înlocuirea ar trebui făcută după aproximativ 40.000 de kilometri sau 585 de zile de utilizare.
În același timp, cei de la Epyx spun că anvelopa medie montată pe un model electric a fost de 18,59 de inch și a costat 237 de euro, în timp ce, pentru mașinile pe benzină și diesel, cifrele corespunzătoare au fost de 17,40 de inch și 149 de euro.
Trebuie spus că acest studiu se referă în principal la vehiculele electrice care sunt operate în cadrul mai multor flote al unor companii din Europa. Prin urmare, asta înseamnă că există deosebiri între stilul de condus al unui șofer de pe o mașină de flotă și kilometrajul acesteia comparativ cu stilul la volan al unui conducător auto care își conduce mașina personală.