Ministrul Educației, Ligia Deca, a făcut declarații importante în cadrul unei întâlniri la Alba Iulia, luni, referitoare la structura anului școlar următor și la reorganizarea inspectoratelor școlare.

Anul școlar 2024-2025
Deca a afirmat că anul școlar 2024-2025 va păstra aceeași structură de module ca și în anii precedenți. Ea a menționat că un studiu de evaluare a percepției profesorilor, elevilor și părinților a arătat că există o percepție pozitivă asupra alternării perioadelor de efort academic cu perioade mai scurte de vacanță. Astfel, structura anului școlar pentru anul viitor va rămâne neschimbată.
Ce se întâmplă cu tezele
Întrebată despre posibila reintroducere a tezelor sau a revenirii la semestre, în contextul rezultatelor la simularea Evaluării Naționale, Deca a subliniat că nu există o legătură directă între structura anului școlar și aceste rezultate.
Ministrul Educației a adăugat că nu a existat nicio discuţie cu privire la reintroducerea tezelor, precizând că simulările în acest an au fost organizate mai devreme „tocmai în ideea de a putea utiliza rezultatele în recapitulări şi consolidări în vederea examenelor naţionale”, notează Agerpres.

Reorganizarea inspectoratelor școlare
Referitor la restructurarea inspectoratelor școlare conform legii învățământului preuniversitar, Deca a explicat că aceasta vizează transformarea lor în direcții județene pentru învățământ preuniversitar, cu un rol mai mare în sprijinul școlilor și concentrarea inspecției și evaluării într-o singură entitate la nivel județean, respectiv Biroul județean ARACIP.

MinistrulEducației a subliniat că această reorganizare se va face conform unui calendar actualizat, ținând cont de modificările legislative în zona administrativă și fiscal-bugetară. Ea a menționat că discuțiile la nivel guvernamental sunt în desfășurare și că reorganizarea este probabil să intre în vigoare anul viitor, având în vedere toate aspectele legislative aplicabile.