Antreprenorul Mario Paglieri, care și-a dedicat viața afacerii sale bazată pe vânzarea de parfumuri și detergenți, a murit la vârsta de 91 de ani. A făcut bani, bazându-se pe un fler deosebit.
A fost considerat „nasul” companiei istorice de familie, fondată în 1876, după cum notează RaiNews.it.
Mario Paglieri a murit la vârsta de 91 de ani, după o grea suferință. Și-a dedicat viața parfumeriei, transformând-o într-o afacere de familie. Compania istorică a fost fondată de bunicul său, Lodovico Paglieri, în Alessandria, în 1876, și dezvoltată de către tatăl său, Luigi. De fapt, totul a început într-un loc și într-un timp mai îndepărtat: anul era 1807 și de atunci ani de experiență au condus la linia de produse incomparabilă a parfumeriei în întreaga lume. Produse care împletesc o poveste a experienței italiene și care au devenit o parte a istoriei, imprimată în memoria colectivă, de generații întregi.
Pentru compania Paglieri, antreprenorul acoperise și rolul specific de „nas”, de importanță deosebită. Treptat, totul a evoluat la nivel internațional, cu branduri precum Felce Azzurra (cu produse bazate pe parfumuri și detergenți), care a împlinit un secol și jumătate anul trecut.
Înmormântarea lui Paglieri va avea loc în catedrala din Alessandria, „marți, 6 august, la ora 14.45”, după cum au specificat media italiene.
Mario Paglieri a păstrat secretul în seif
Licențiat în chimie la Genova, Mario Paglieri și-a perfecționat ulterior cunoștințele în domeniul parfumeriei la Geneva. „În spatele aromei era un nas, iar în spatele acelui nas un bărbat, Mario Paglieri parfumierul. A fost păstrătorul secretelor care dăinuie de un secol și jumătate…”, potrivit La Repubblica.
Pregătirea sa și pasiunea pentru parfumuri l-au determinat să se specializeze în recunoașterea parfumurilor, rol crucial pe care l-a îndeplinit într-o bună parte a activității sale care a început în anii 1950 și s-a încheiat în 2020. Acesta a fost punctul de referință pentru esențele care l-au facut pe Paglieri celebru în întreaga lume. Și, de fapt, un punct de referință care l-a propulsat în lumea afacerilor.
El a fost cel care a păstrat secretul parfumului Felce Azzurra în seif, o esență care dăinuie. Numele a fost inventat de Ludovico Paglieri la începutul anilor 1920 când compania avea sediul în piața centrală. din Alessandria . Fiul lui Ludovico, Luigi, tatăl lui Mario, care învățase tainele parfumeriei la Geneva, a scris „rețeta aromei”.
Parfumuri celebre din anii 1920, pudra de talc Felce Azzurra – din anii 1980, gama Felce Azzurra Natura, o gamă largă de produse dedicate bunăstării și frumuseții – acestea sunt flagship-ul uneia dintre prestigioasele mărci ale scenei cosmetice internaționale.
Mario Paglieri iubea viața
Pagliei era om cult, iubitor de viață și, „ca toate nasurile, era pasionat de mâncare și băutură bună”, spune nepoata sa Ginevra. A existat o relație profundă și specială între Mario Paglieri și nepoata sa Ginevra Rossello Paglieri. Bunicul ei a fost cel care a învățat-o pe Ginevra, acum directorul Consiliului de Administrație al companiei de familie, cum să-și „antreneze nasul” și să-și perfecționeze o abilitate care a fost cu siguranță moștenită.
Dar o abilitate care trebuie cultivată, așa cum i-a spus bunicul ei încă de când era mică. Mario Paglieri a fost „un super bunic”. În copilărie, Ginevra a profitat de fiecare vacanță și moment liber pentru a petrece timp cu el în companie: „El mergea mereu îmbrăcat în halat alb și mă punea să miros tot felul de parfumuri, ca să învăț să le recunosc”.
Mario Paglieri a fost „creativ, chiar și în felul în care se îmbrăca”, își amintește cu drag nepoata, care a fost încântată de abilitatea cu care știa să amestece parfumurile pentru a realiza parfumuri care nu mai fuseseră niciodată create.
Tehnicile predate mai departe
Acele tehnici au fost predate nepoatei Ginevra, dar ceea ce i-a transmis Mario Paglieri cel mai mult a fost pasiunea lui pentru munca de parfumier. Tot potrivit mărturiilor de familie, aflăm că era „un suflet vesel”: „Mi-a spus că dacă apar probleme este pentru că suntem în viață!”. De la nepoata lui mai aflăm că îi plăceau scrierile lui D’Annunzio.
De altfel, Centrul Național de Studii D’Annunzio a transmis un mesaj pe rețelele de socializare: „A fost întotdeauna un ajutor neprețuit pentru creșterea culturală a realității noastre. Ne amintim de el cu profundă afecțiune și sinceră recunoștință”.
Puterea unui miros și amintirile
Fiica lui Paglieri, Debora, este actualul co-CEO al companiei, alături de partenera de viață a lui Paglieri, Rosa, și nepoata Ginevra.
„Odată cu dispariția lui Mario Paglieri, Piemontul pierde un mare antreprenor care a marcat istoria industriei piemonteze, cu produse iconice ce au intrat în preferințele multor italieni. Condoleanțe și îmbrățișări din tot Piemontul sunt adresate celor dragi și familiei sale” , au transmis președintele regiunii, Alberto Cirio, și consilierii Enrico Bussalino și Federico Riboldi, ambii din Alessandria.
Mirosul are puterea de a reaminti chiar și cele mai profunde amintiri ale noastre. O singură notă ne poate duce înapoi în timp sau ne poate duce în viitor, permițându-ne să explorăm cele mai frumoase momente din viața noastră. Trecutul nostru ne ghidează în prezent către destinații olfactive noi, inovatoare și fascinante. Aceste „fraze romantice” descriu, de fapt, liniile directoare ale modului în care și-a perceput business-ul Mario Paglieri.
Citiți și: Trendul boho-chic revine. Vogue: Dorința de libertate e cheia