După ce a închis restaurante celebre din Capitală și din țară, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că va demara o serie de controale la nivel național, în perioada 17 aprilie – 16 iunie.
În intervalul menționat, ANPC va desfășura controale la furnizorii de energie electrice. Atât pe sectorul de contractare cât și în materie de prestare servicii. Reprezentanții Autorității suțin că inspectorii instituției vor evalua modul în care le sunt respectate drepturile consumatorilor.
ANPC, controale la furnizorii de energie electrică
„În perioada 17 aprilie – 16 iunie 2025, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (…) va desfăşura o amplă acţiune de control la nivel naţional, având ca scop verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice”, se arată într-un comunicat oficial transmis AGERPRES.
Transparența ofertelor, corectitudinea informațiilor prezentate clienților sau respectarea legislației în vigoare privind conținutul contractelor sunt câteva dintre elementele pe care le vor analiza comisariii ANPC.

Obiectivele anunțate de ANPC
„Acţiunea de control vizează, în principal, modul în care furnizorii de energie electrică respectă drepturile consumatorilor în relaţia contractuală şi în prestarea serviciilor. Vor fi verificate aspecte esenţiale referitoare la transparenţa ofertelor, corectitudinea informaţiilor prezentate, precum şi conformitatea clauzelor contractuale cu legislaţia în vigoare”, au mai transmis reprezentanții ANPC.
Totodată, controalele Autorității vizează și modalitățile de schimbare a furnizorului, discrepanțele dintre ofertele onlin și cele în format fizic, dar și eventualele nereguli comerciale.

Interes pentru drepturile clienților
De asemenea, pe lângă obiectivele anterior mențioate, ANPC și-a asumat misiunea de a identifica potențialele clauze abuzive dintre consumatori și furinzori, precum și depistarea eventualelor încălcări ale legii în relațiile comerciale din domeniul energiei. Cu mențiunea că, inspectorii Autorității vor verifica dacă furnizorii informează corect clienții cu privire la termenele și procedurile aferente schimbării furnizorului.
„Reprezentanţii Autorităţii de control precizează că, prin intermediul acestor verificări, îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, asigurându-se că serviciile esenţiale, precum furnizarea energiei electrice, se desfăşoară în conformitate cu normele legale şi în spiritul unei concurenţe loiale şi transparente”, se mai arată în comunicat.